Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «لارنس نورمن» (Laurence Norman) خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه در پیامی توییتری از تعویق اندکی در برگزاری نشست وین خبر اد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: فهمیدم که احتمالاً نشست بعدی مذاکرات ایران قبل از شنبه برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمان ۶ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

این در حالیست که هفته گذشته اعلام شده بود که دُور آتی نشست وین احتمالاً فردا پنجشنبه برگزار می شود.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین پیشتر در پیامی توئیتری نوشته بود: بحث درباره راستی آزمایی ایران در جلسه شورای حکام نشان داد که وضعیت فعلی که طی آن برجام به واسطه فشار حداکثری آمریکا تقریباً از حیات ساقط شده است، موجب نگرانی جدی خواهد بود. بهتر است که حتی منتقدان قدیمی توافق هسته‌ای نیز، به ارزش‌های آن واقف باشند. وضعیت برجامی موجود نتیجه فشار حداکثری آمریکا است.

اولیانوف پیشتر هم طی نشست شورای حکام، احیای برجام را به سود جامعه جهانی دانست و گفت: کسانی که مخالف برجام هستند در حال تفسیر اشتباه واقعیت‌ها هستند و واقعیت‌های عینی را برای مقاصد سیاسی نادیده می‌گیرند. اعضای شورای حکام و تمام کشورهایی که عقلانی فکر می‌کنند باید از مذاکرات برای احیای برجام حمایت کنند. احیای برجام به سود جامعه جهانی است و ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و همکاری‌های اتمی و امنیت خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که دو روز پیش، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که انتظاراتش در خصوص مسائل پادمانی ایران برآورده نشده است. او همچنین مدعی شد که عدم شفاف‌سازی پیرامون سوالات آژانس درباره صحت و کامل‌بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، بر توانایی آژانس اتمی در راستای حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تأثیر جدی می‌گذارد.

کاظم غریب آبادی سفیر ایران در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین نیز هشدار داد که مواضع اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاکی از رویکرد یکطرفه دبیرخانه این سازمان در برابر همکاری‌ها با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است و می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود.

وی گفته بود آژانس باید از هرگونه دستور کار سیاسی فاصله بگیرد حال آنکه تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری و ابراز نگرانی‌های مصنوعی و همچنین خودداری از بزرگنمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی اهمیت است.

کد خبر 5231135

منبع: مهر

کلیدواژه: نشست وین ایران برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین روسیه افغانستان ایران جو بایدن ترکیه برجام سوریه ولادیمیر پوتین حشد شعبی ناتو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» با هدف بررسی بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این‌نشست هادی البرزی دکترای مدیریت رسانه و مدرس دانشگاه، ابوالفضل ولوی پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه و دبیری بردیا عطاران مدیر گروه تصویر ایران اندیشکده جریان حضور دارند.

برنامه مورد اشاره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی خیابان ولیعصر (ع)، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پلاک ۹ برگزار و به‌طور زنده از نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/communication پخش می‌شود.

کد خبر 6093311 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!