Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:44:16 GMT

مسؤولان استان در رقابت های انتخاباتی بی طرف باشند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۷۶۹

مسؤولان استان در رقابت های انتخاباتی بی طرف باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان قم مستقر در فرمانداری در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: این بازدید برای ارزیابی آخرین وضعیت نیروها و دست اندرکاران امر انتخابات در استان انجام می شود.  

وی با بیان این که فرآیندهای انتخاباتی بر اساس تقویم زمان بندی به پیش رفته است افزود: استان قم آماده برگزاری انتخابات سالم، ایمن و  پُرشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم اضافه کرد: خوشبختانه تمام عوامل اجرایی و پشتیبانی برگزاری انتخابات در قم آموزش ها و فرآیندهای لازم را برای برگزاری انتخابات سالم و ایمن پشت سر گذاشته اند.

وی ابراز امیدواری کرد با آمادگی کامل در هیئت های اجرایی، بازرسی و نظارت انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه، شاهد برگزاری این انتخابات در کمال امنیت و سلامت باشیم.

استاندار قم با تصریح بر این که باید فارغ از هر نتیجه در انتخابات، برای اجرای کامل قوانین انتخاباتی تلاش کنیم خاطر نشان کرد: امنیت و سلامت، دو شاخصه برگزاری انتخابات و تأمین آن ها از وظایف مسؤولان و دست اندرکاران انتخابات است و از این رو متولیان برگزاری انتخابات باید از هرگونه سوگیری خودداری کنند و پاسدار رأی و انتخاب مردم باشند.

وی در عین حال تبلیغات و رقابت های انتخاباتی کاندیداهای مختلف را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: مسؤولان استان باید در این راستا کاملا بی طرف باشند و بی طرف باقی بمانند.

سرمست تلاش برای جلب مشارکت حداکثری را از دیگر وظایف مسؤولان دانست و تأکید کرد: کاندیداها، احزاب، گروه ها، فضای مجازی و صدا و سیما باید در این راستا نقش آفرینی داشته باشند.

وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی استوار است اذعان کرد: مشارکت حداکثری مردم توفیقی برای نظام محسوب می شود و امنیت ملی و تأمین منافع کشور در صحنه بین المللی در سایه این مشارکت محقق خواهد شد.

استاندار قم همچنین برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صورت الکترونیکی مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه مسؤولان ستاد انتخابات استان قم سابقه برگزاری انتخابات را به صورت الکترونیکی دارند و البته لازم است تا آموزش های لازم در این زمینه به عوامل دست اندرکار و مردم نیز داده شود.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم انتخابات سلامت امنیت برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

ابراهیمی افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزدها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روزهای یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

دکتر هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدئوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

کد خبر 6094252

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات