Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا باید در استان کرمان با این همه توانمندی و فضائل مردمش، شاهد برخی از مطالب باشیم که قابل تحمل نیست، گفت: کرمان باید استانی در شان رشادت ها و حماسه های خودش باشد.

"سعید جلیلی" عصر امروز 19 خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی "ایران سرای من" که از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان پخش شد، اظهار کرد: کرمان استان عزیزی است که با سرمایه های بزرگ خود توانست به دنیا چهره مقتدری از ایران نشان بدهد؛ استانی که با ظرفیت های خوب مردمش محاسبات دنیا را نسبت به ایران عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستای گنجان در استان کرمان در زمان جنگ 700 نفر جمعیت داشت و 70 شهید داده بود و این گنجان بود که محاسبات دنیا را عوض کرد و دشمن نمی دانست که ما کرمان را داریم و مهد پرورش چنین عزیزانی است.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر حماسه کرمان اقتدار بی نظیری برای ما به ارمغان آورده مدیون چنین پدران و مادرانی است، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز یک اسطوره نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام و جهانی است که آزادی را می خواهد و او در سرزمین کرمان در روستای قنات ملک پرورش یافته که اینها افتخارات کشور ماست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بنده از شمال تا جنوب استان کرمان را چند بار رفته و به روستاها و شهرهای مختلف سر زده و با مردم گفت و گو کرده ام. اما این استان در کنار فرصت های بسیار بزرگ و فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی و طبیعی، محرومیت های غیرطبیعی مشهودی نیز دارد و سئوال این است چرا باید چنین محرومیت هایی در استان کرمان باشد؟

کرمان باید استانی در شان حماسه هایش باشد

وی اظهار کرد: چرا باید در استان کرمان با این همه توانمندی و فضائل مردمش، شاهد برخی از مطالب باشیم که قابل تحمل نیست. چرا باید هنوز شاهد کپرنشینی باشیم؟ کرمان باید استانی در شان رشادت ها و حماسه های خودش باشد.

جلیلی در ادامه تصریح کرد: ما در هشت سال گذشته ایده ای تحت عنوان دولت سایه را مطرح کردیم و معتقد بودیم اگر دولت مستقر و منتخب مردم باید کمک بشود توسط خود مردم باید باشد و گفتیم هر یک از آحاد جامعه وظیفه دارد تحولات کشور و به ویژه منطقه و شهر خود را دنبال کند و خود او باید در شناسایی توانمندی منطقه خود و در تدوین سند پیشرفت روستا و شهر خود پیشرو بوده و نباید اجازه بدهد کسانی این فرصت ها و ظرفیت ها را نادیده بگیرند و مردم استان کرمان باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی بیان کرد: کرمان استانی با قابلیت های فراوان است که اگر بالفعل بشود، فقط مردم استان از ان استفاده نمی کنند و باعث جهش کشور خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: برای اداره کشور دو نگاه وجود دارد که یک نگاه حداقلی است و یک نگاه جهش کشور است که بدون جهش استان ها ممکن نیست و بدون رویکرد صحیح به روستاها و شهرها میسر نمی شود. هر روستا باید امروز یک سلول جهش کشور باشد و وقتی ممکن است که جوانان آن روستا فرصت ها را شناخته و از دولت مطالبه کنند که دنبال شود.

وی اظهار کرد: باید خود مردم برای شناسایی ظرفیت ها و شناسایی حاج قاسم هایی که بین ما هستند و بدون ادعا و نمایش کارها بزرگ و واقعی می تواند انجام بدهند، تلاش جدی بنمایند؛ اگر لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس و در سال های اخیر در دفاع از حرم فرزند شما حماسه بزرگ انجام داد، امروز هم فرزندان شما می توانند در عرصه کشاورزی، اقتصاد و صنعت هم این حماسه را ایجاد کنند.

جلیلی بیان کرد: شما مردم استان کرمان در عرصه فرهنگ و هنر سابقه بزرگ و تاریخی دارید و این ها مرهون تلاش خود شما مردم است و باید انسان های قابل و توانمند را بشناسید و بشناسانید.

دولت باید برای جهش هر استان برنامه داشته باشد

وی اظهار کرد: وظیفه دولت این است برای هر استان برنامه جدی و برنامه جهش استان را داشته باشد و استان پهناور کرمان که به اندازه چند کشور اروپایی می تواند تولیدات صنعتی، کشاورزی و اقتصادی داشته باشد که امروز این فرصت وظیفه دولت است تا از آن به بهترین شکل استفاده و موانع را برطرف کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت با بیان اینکه چرا باید کشاورز کرمانی نگران باشد محصول روی دستش بماند و یا افرادی محصول با قیمت پایین بخرند و دلالان سود ببرند؟ افزود: چرا باید معاد کرمان که بعضا در منطقه و جهان کم نظیر است به شکل خام فروشی استفاده شود؟ چرا نباید صنایع تبدیلی در عرصه های مختلف به ویژه کشارزی ایجاد شده و یا ارزش افزوده لازم در مواد معدنی در استان صورت نگیرد و این ها همه به برنامه نیاز دارد.

وی تصریح کرد: باید با یک نگاه ملی برنامه جدی برای استان کرمان توسط دولت دنبال شود، برنامه ای با نگاه حداکثری که علاوه بر ایجاد رفاه نسبی برای مردم استان، کشور نیز از آن منتفع می شود.

جلیلی بیان کرد: در هشت سال گذشته در دولت سایه در استان کرمان توانسته ایم افراد ارزشمند و فرصت های بسیار مهم و قابل اعتنایی شناسایی کنیم و برای آنها در برنامه چهار ساله ماموریت تعریف شده تا به فعلیت برسند.

وی با اشاره به اینکه هر کس به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، باید مستظهر به پشتیبانی مردم کرمان در پیشرفت استان باشد، گفت: امروز به برکت انقلاب کارهای بسیار بزرگی در استان صورت گرفته و زیرساخت هایی فراهم شده که دولت آتی باید از این زیرساخت ها در جهت رشد و پیشرفت استان استفاده کند.

ترانزیت یکی از موقعیت های خوب استان کرمان است

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فعالیت پنج فرودگاه و دسترسی خوب به راه آهن در استان کرمان بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: امروز یکی از موقعیت های خوب کرمان ترانزیت است و یکی از فرصت های کشور ما در منطقه، کریدور شمال و جنوب است که می تواند برای اقتصاد بسیاری از کشورهای منطقه و خارج از منطقه عنصر مهم و اساسی باشد و بخش عمده ای از این کریدور در استان کرمان قرار دارد و هر چه بیشتر از این فرصت استفاده شود، مردم بیشتر از منافع آن بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان کرمان گفت: کسی که استاندار می شود باید برای دستگاه های مختلف، دانشگاه و ادارات ماموریت تعریف کند تا هرکدام وظیفه ایجاد اشتغال داشته باشند؛ نمی توان برای ادارات هزینه و سرمایه گذاری کرد اما نسبت به موضوعات اصلی کشور بی تفاوت و بدون ماموریت بوده و بلکه خدای نکرده مانعی بر سر راه این موضوعات باشند.

جلیلی تصریح کرد: باید تمام تلاش کارگزاران حکومتی در یک استان را برای ماموریت های اصلی اشتغال، ارزآوری و رفع محرومیت متمرکز کنیم و ما در سطح ملی برای این ها برنامه داریم و بخشی از کار به استان ها مربوط می شود.

محرومیت ها و بی عدالتی هایی در استان کرمان مشهود است

وی بیان کرد: محرومیت ها و بی عدالتی ها و تبعیض هایی که در سطح استان کرمان مشهود است، نباید نادیده گرفته شود و نباید اجازه داد در نظام جمهوری اسلامی علی رغم فرصت های ارزشمند، کسانی به دلیل مسائل بهداشتی و درمانی دچار کمبود و فقر باشند و این زیبنده نظام اسلامی و استان کرمان نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در عدالت آموزشی نیز نباید اجازه داد مناطقی از کشور دچار مشکل باشند که مواردی از این قبیل در استان کرمان وجود دارد.

وی اظهار کرد: وظیفه حکومت اسلامی است که امکانات به شکل برابر در اختیار همه قرار گیرد و باید در برنامه های جدی تعریف و دنبال شود و امیدوار هستم چهار سال آینده مملو از جهش و شکوفایی باشد با یاری، کمک و مشارکت دادن مردم و این ارزشمند است و همه باید در راستای جهاد بزرگ برای جهش ایران و جهش کرمان تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري ویژه برنامه انتخاباتی 1400 استان کرمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری استان کرمان استان کرمان مردم استان محرومیت ها ظرفیت ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: صداوسیما

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • (ویدئو) حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت