Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:09:41 GMT

رئیسی: نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در کشور عادلانه نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۲۱۱

رئیسی: نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در کشور عادلانه نیست

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی شبکه جهان‌بین با مردم چهارمحال و بختیاری به تجربه چند سفر خود به این استان اشاره کرد و افزود: در سفر اخیری که به این استان داشتم، توفیق داشتم با مدیران، مسوولان و مردم بزرگوار دیداری داشته باشم و نسبت به استان چهارمحال و بختیاری و مشکلاتی که این استان دارد تا حدودی واقف شوم و نسبت به ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهایی که وجود دارد، آگاه هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، چهار مزیت مهم برای چهارمحال و بختیاری را برشمرد و گفت: منابع آبی، کشاورزی، دامپروری و گردشگری چهار مزیت مهم این است که همگان نسبت به آن آگاه هستند و می‌توان با تمرکز بر این مزیت‌ها زمینه رشد و پیشرفت استان را فراهم کرد.

رئیسی ادامه داد: به طور مثال صنعت گردشگری استان را می‌توان به شکلی مدیریت کرد که نه تنها گردشگران داخلی بلکه از خارج نیز گردشگرانی جذب کرد تا علاوه‌ بر آشنایی با تمدن این منطقه با محصولات مردم هم آشنا شوند و از آب و هوای مطلوب هم بهره ببرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، منابع انسانی تحصیلکرده و توانمند را به چهار مزیت قبلی اضافه کرد و گفت: مردم این استان مصمم، با اراده، تحصیلکرده و توانمند هستند و این موضوع را در همکاران اطراف خود که از استان چهارمحال و بختیاری هستند به خوبی شاهد هستم که در سال‌های گذشته به آنها میدان داده نمی‌شد اما امروز از بهترین مدیران کشور هستند.

رئیسی تصریح کرد: اما با وجود این استعداد انسانی، شایسته نیست این استان با نرخ بالای بیکاری مواجه باشد، آیا در شان این استان است که با وجود این همه مزیت، نرخ بالای بیکاری داشته باشد.

وی، بیکاری را از مهمترین چالش‌ها و مسائل این استان عنوان کرد و گفت: این وضعیت با اراده مردم استان قابل تغییر است.

رئیسی، پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر مشکلات این استان برشمرد و افزود: آیا طرح‌ها را برای اسم و رسمش کلنگ می‌زنیم یا باید با جذب اعتبار و با کار و تلاش آنها را تکمیل کنیم.

وی در ادامه به مشکلات مردم روستای شیخ‌شبان این استان اشاره کرد و علت تاخیر در رفع این مشکلات را بروکراسی اداری دانست و اظهار داشت: در سفری که به شیخ شبان داشتم با مشکلات مردم روبرو شدم و با آنها در محل مزار شهدا صحبت کردم و قرار شد مسوولان مشکل این روستا را برطرف کنند و از آن زمان همواره پیگیر مشکلات این منطقه بودم و با مسوولان استانی تماس گرفتم اما بروکراسی اداری سبب شد که رفع این مسائل با تاخیر مواجه شود.

رئیسی افزود: مردم این استان با تقدیم ۲ هزار و ۴۰۰ شهید از حق‌داران این کشور هستند و مشکلات آنها حل نشدنی نیست بلکه در سفرهایی که به این استان داشتم معتقدم که گره این مشکلات بازشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مسائل این استان کشتارگاه به شمار می‌رود که جزو خصوصی‌سازی‌ها بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بی‌شک این مشکلات به دست توانای مردم، خانواده شهدا و تحصیلکردگان و فرهیختگان قابل حل است.

رئیسی همچنین به ظرفیت گیاهان دارویی این استان اشاره کرد و گفت: درآمد کشور از محل فروش گیاهان دارویی می‌تواند بیشتر درآمد نفت باشد و یکی از مناطق مستعد کشور برای تحقق این برنامه، استان چهارمحال و بختیاری است.

او افزود: در رابطه با بحث آبزی‌پروری نیز اگر با یک کار متفاوت برنامه‌ریزی و طراحی شود می‌توان این بخش را نیز شکوفا کرد.

وی، بی‌توجهی به بنگاه‌های کوچک را از دیگر چالش‌های موجود برشمرد و گفت: بنگاه‌های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد که در همین راستا باید تسهیلات مناسبی در اختیار آنها قرار داده شود.

رئیسی با بیان اینکه نظام پرداخت تسهیلات در کشور مشکل دارد، اظهار داشت: یکی از ظلم‌هایی که روا داشته شده همین نحوه پرداخت تسهیلات است، میلیاردها تومان و یا دلار و یورو به افرادی پرداخت می شود، معوقه می‌شود و معلوم می‌شود با زد و بند این مبالغ را گرفته‌اند و پس نمی‌دهند اما در مقابل به کارگاه و کارخانه تولیدی تسهیلات مورد نیاز پرداخت نمی‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مبلغی که تسهیلات معوقه در کشور پرداخت شده به میزان بودجه‌ای است که در کشور مصرف می شود.

رئیسی افزود: این نحوه پرداخت تسهیلات ظلم است که خداوند نمی‌پسندند و موجب فقر شده است و در همین راستا تسهیلاتی که سهمیه مردم استان باید مشخص شود که چه میزان است.

وی گفت: باید در مردم اعتماد ایجاد شود و کمک کرد تا کسانی که ناراحت و ناراضی هستند و به هر دلیل می‌خواهند رای ندهند در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رای دهند.

رئیسی به تجربیات خود در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که در خراسان رضوی انجام شد برای جوانان بسیاری مسکن‌سازی و ایجاد شغل شد.

وی با بیان اینکه نا امیدی‌های به پایان می‌رسد و اعتماد از دست رفته بازخواهد گشت، خاطرنشان کرد: مردان و زنان سخت کوش و جوانان که به هر دلیل سرخورده شدند می‎‌توانند شرایط متفاوتی را رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهارمحال و بختیاری پرداخت تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها