Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:25:41 GMT

مسئولین استان مرکزی باید از دلالی مسکن جلوگیری کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۲۸۹

مسئولین استان مرکزی باید از دلالی مسکن جلوگیری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر چهارشنبه در آئین مبادله تفاهم نامه ساخت ۸ هزار و ۱۰۰ واحد طرح ملی اقدام مسکن با بیان اینکه امیدوارم این پروژه با کیفیت مطلوب به اتمام برسد، اظهار کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی باید تمام ظرفیت خود را در جهت رسیدن به موقع مصالح به پیمانکار طرح ملی اقدام مسکن در استان مرکزی بسیج کنند تا این طرح با سرعت و زمان بندی مشخص به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسکن برای تأمین نیاز شهروندان است و مسئولین استان حواسشان باشند مسکن برای تجارت در اختیار افراد قرار نگیرد، مسئولین استان باید جلوی دلالی مسکن را گرفته و نگذارند این رویه در استان مرکزی باب شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: مسکن برای سکونت است نه تجارت وزارت مسکن باید این امر را بطور جدی دنبال کند که هزینه مسکن افراد ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد افراد باشد نه اینکه افراد برای تأمین مسکن بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را به این امر اختصاص دهند.

دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن یکی از طرح‌های موفق کشور برای تأمین مسکن افراد جامعه است فقط مسئولین باید دقت داشته باشند که این طرح دچار مشکلات مسکن مهر نشود.

کد خبر 5231177

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی ایلام اردبیل عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا اراک مجلس شورای اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی