Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:44:49 GMT

کشت 350 اصله نهال مورینگا برای نخستین بار در داراب

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۹۰۹

کشت 350 اصله نهال مورینگا برای نخستین بار در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، احمدرضا صالحی با بیان این مطلب افزود: درخت مورینگا اولیفرا یا درخت گز روغن، درختی است با خواص فراوان، به طوری که از تمامی قسمت‌های گیاه برای مصارف گوناگون می توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: این گیاه دارویی توسط قاسم عبدلی از کشاورزان پیشرو شهرستان در بخش جنت، روستای رکن آباد کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با اشاره به اینکه درخت مورینگا اولیفرا، درختی نسبتا کوتاه و سریع‌الرشد است، افزود: تغییر الگوی کاشت به سمت گیاهان دارویی که با شرایط اقلیمی و منطقه ای شهرستان سازگاری بیشتری دارد، برای جایگزین کردن محصولات پر آب بر از اولویتهای این مدیریت می باشد تا کشاورزان بتوانند با کمترین آب و امکانات بیشترین محصول را داشته باشند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاه دارویی مورینگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل‌های طبیعی، تولید و زراعت چوب درختان، افزایش فضای سبز شهری و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار ذکر کرد و گفت: شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب عملکرد قابل قبولی داشته است و رتبه نخست در سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، با اشاره به استقبال بسیار خوب بهره برداران از کاشت نهال اکالیپتوس به منظور توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: از آنجاکه شهرستان گرمسار در حاشیه کویر واقع شده است و اقلیم گرم و خشکی دارد، درخت اکالیپتوس به دلیل کم‌آب‌بر و مقاوم به خشکی بودن، کاملا با اقلیم منطقه سازگار است و این موضوع باعث استقبال بهره برداران و کشاورزان از کاشت این درخت شده است.

شاه حسینی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار نهال اکالیپتوس در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار تولید و بین متقاضیان توزیع شد. در حال حاضر نیز تولید ۲۵ هزار نهال دیگر را در دست اقدام داریم.

وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه نهال اکالیپتوس در مزارع شهرستان گرمسار خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با گسترش تولید این نهال، نیاز بهره برداران در سطح شهرستان و حتی دیگر مناطق استان مرتفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903307

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • تولید ۳.۶ میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری
  • تقاضای تولید سالانه یک میلیون نهال صنوبر در همدان
  • فیلم/ نفس‌های آخر کهنسال‌ترین درخت چنار مازندران
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله