Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: مردم سالاری دینی یعنی باید دین حاکم باشد و دولت زمینه حاکمیت دینی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در آیین رونمایی از کتاب‌های «احکام فضای مجازی»، «احکام شرعیه بیماری همه‌گیری کرونا» و «ره توشه سرباز» با بیان اینکه مردم ایران خط ولایت را به خوبی شناختند و آن را استمرار بخشیدند، اظهار داشت: بعد از ۱۴۰۰ سال حکومتی به خواست مردم و با رهبری فقیه جامع الشرایط در ایران شکل گرفت؛ مردم ما در طول انقلاب به خصوص در انتقال رهبری به رهبری بعد از امام (ره) خیلی خوب عمل کردند، پای کار آمدند و توانستند حاکمیت و رهبری را بعد از امام خمینی (ره) استمرار ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است و نه دین مردم سالار، بیان کرد: در ایران اسلامی چهار انتخابات پیش بینی شده است که مردم باید به میدان بیایند و اسلام و جمهوری را در کنار هم تداوم ببخشند. مردم سالاری دینی یعنی باید دین حاکم باشد و دولت زمینه حاکمیت دینی را فراهم کند و مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که احکام الله را پیاده کنند. باید شخصی را انتخاب کنند که زمینه ساز حیات طیبه باشد و بتواند سلامت زندگی مردم در دنیا و آخرت را تامین کند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه فقه در اسلام پویاست و در همه عصر‌ها توان پاسخگویی به مسائل را دارد، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «حلال و حرام محمد (ص) ابدی است و مردم نمیتوانند حلال و حرام را جابه جا کنند». رای مردم باید زمینه ساز اجرای احکام الهی شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه در عصر غیبت اجتهاد تضمین کننده اسلام و امامت است ادامه داد: امامت تضمین کننده تداوم نبوت و ولایت فقیه تداوم بخش امامت و نبوت است.

وی افزود: فقه پویا باید با توجه به وسعت جامعه به تمام مسائل پاسخگو باشد و خوشبختانه شیعه این ظرفیت را دارد و پاسخگوست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آیات قرآن مبین این واقعیت است که انبیا نسبت به میراث بعد از خود نگران بودند؛ قرآن نقل می‌کند که حضرت ابراهیم (ع)، حضرت یعقوب (ع) و... نگران میراث خود بودهاند، اما پیامبر اسلام (ص) بیش از همه نگران بودند.

وی در پایان روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرماید: یهود بعد از موسی ۷۱ و نصاری ۷۲ فرقه شد و امت من ۷۳ فرقه خواهد شد و فرمودند «کلهم فی النار الا واحده» را تبیین و تشریح کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعیدی حجت الاسلام سعیدی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌