Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@13:01:51 GMT

۶۰ عضو الشباب در سومالی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۸۷۴۳

۶۰ عضو الشباب در سومالی کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

۶۰ نفر از اعضای گروه «الشباب» بر اثر انفجار یک انبار اسلحه در جنوب این کشور کشته شدند.

به گزارش اس ان ای (رادیو ارتش سومالی)، تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

با احتساب ۷۰ نفری که هفته پیش طی عملیات نیروهای نظامی ارتش سومالی علیه گروه تروریستی الشباب کشته شدند، شمار کشته‌های این گروه در کمتر از یک هفته گذشته به بیش از ۱۳۰ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سومالی پنجشنبه گذشته اعلام کرد: نیروهای نظامی این کشور طی عملیاتی در جنوب سومالی ۷۰ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب از جمله دو تن از سرکردگان این گروه را کشتند و شماری نیز زخمی شدند.

سومالی از زمان تأسیس گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: الشباب سومالی ارتش سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه

گردان‌های المجاهدین اعلام کرد مبارزان این جنبش نیرو‌های دشمن صهیونیستی را در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه با خمپاره هدف قرار دادند.

طبق گزارش العهد، رسانه‌های عبری اعلام کردند تعداد کشته شدگان ارتش در عملیات «نتزاریم» به چهار تن افزایش یافت.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: در یک کمین مقاومت در نزدیکی نتزاریم در غزه ۲ سرباز کشته و هشت نفر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع یک حادثه «سخت» در غزه خبر داده بودند که منجر به کشته شدن ۲ سرباز ذخیره از لشکر ۹۹ و مجروح شدن شدید هشت نفر دیگر شد.

این رسانه‌ها اشاره کردند: تعدادی از سربازان با هلیکوپتر از محل منتقل شدند و برخی دیگر همچنان در حال مداوا در میدان بودند.

گردان‌های القسام هم اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه را با خمپاره‌های سنگین هدف قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان