Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی، چهارشنبه در مجمع مشورتی دهه کرامت خراسان رضوی افزود: باید از این دهه برای حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و بیان شاخص‌های نامزد اصلح، که رهبر معظم انقلاب در طول سال‌ها بیان فرمودند، استفاده شود.  

وی با بیان اینکه امروز دشمن درصدد ناامیدی جامعه و کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با استدلال فرمودند انتخابات موجب مصونیت، امنیت و اقتدار کشور است، لذا باید اهمیت حضور در انتخابات را برای مردم تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همانگونه که امام رضا(ع) در دوران حیات بابرکتشان منشأ نور، هدایت و جلوگیری از انحراف جامعه بودند، اکنون نیز آستان قدس باید چنین رسالتی برای خود متصور باشد.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه تعامل، همکاری خوب و سازنده، وحدت رویه و همدلی مسوولان نهادهای مختلف استان خراسان رضوی با محوریت نماینده ولی فقیه برای خدمت به زائران و مجاوران بسیار خوب و قابل تقدیر است، به جشن‌های دهه کرامت رضوی اشاره و اظهار کرد: مراسم دهه کرامت باید به صورت ملی برگزار شود، امام رضا (ع) امام بشریت هستند، لذا جشن‌های دهه کرامت نباید تنها معطوف به مشهد و خراسان شود و حداقل سطح برگزاری آن باید ملی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه الگویی از شادی و نشاط مشروع به جامعه در اعیاد و مناسبت‌های دینی، ابراز کرد: شادی ایام پربرکت کرامت باید به جامعه منتقل شود، می‌توان با ابتکار عمل شرایطی را فراهم کرد که در عین ایجاد شادی و نشاط در جامعه، هیچ امر خلاف شرع و اخلاق دینی در ایجاد این شادی رخ ندهد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اسلام با شادمانی و نشاط مخالف نیست، بلکه با فعل خلاف شرع به نام شادی مخالف است، ابراز کرد: جشن‌های دهه کرامت باید الگویی از شادی مؤمنانه را به جامعه ارائه دهد و نشان دهد که می ‌توان جشن‌های باشکوهی همراه با شادی و نشاط، با رعایت کامل موازین شرعی برگزار کرد.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف باید با ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به نام امام رضا (ع) موجب گسترش نشاط اجتماعی میان مردم در ایام دهه کرامت شوند، این امر همچنین موجب افزایش محبت اهل بیت (ع) در دل‌های مردم می‌شود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه تمام اقدامات و برنامه‌های آستان قدس رضوی برای استمرار حضور امام رضا (ع) در جامعه است، افزود: حضور ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ در متن زندگی مردم، اصلی ترین کارکرد اعتاب مقدسه است، حضرت رضا (ع) از هر فرصتی برای تبیین امامت و ولایت، فرهنگ سازی دینی و تقویت تمدن اسلامی استفاده می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تأکید بر اینکه جشن‌های دهه کرامت باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا برگزار شود، عنوان کرد: اگر ستاد کرونای استان با بررسی کارشناسی بتواند مجوز گشایش‌ها و کاهش محدودیت‌هایی را حداقل در ایام دهه کرامت در جامعه و حرم مطهر صادر کند، آستان قدس این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز امکانات و شرایط لازم را برای کاهش محدودیت‌ها در حرم مطهر، مطابق نظر ستاد کرونا فراهم آورد.

مجمع مشورتی دهه کرامت با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، استاندار و جمعی از مسوولان و مدیران ارشد استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات میان دوره ای مجلس پنجم خبرگان رهبری مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی دهه کرامت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی  پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد انتخابات ۱۴۰۰ مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی دهه کرامت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی تولیت آستان قدس رضوی جشن های دهه کرامت دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سید امیر شوشتری در پیام خود آورده است: یکبار دیگر با فرا رسیدن اردیبهشت و معطر شدن هوا، شکوه و زیبایی گل‌های تماشایی عرصه تعلیم و تربیت که سال‌های ارزشمند عمر خود را صرف مبارزه با جهل و نادانی می‌کنند بیش از پیش جلوه گر می‌شود.

۱۲ اردیبهشت روز گرامیداشت کیمیاگرانی است که تمام وجود خود را صرف پرورش گل‌های سرسبد فردای ایران اسلامی کرده، در این مسیر بی ادعا و بی وقفه کوشیده اند و با روشن بینی و بصیرت برخواسته از آرمان‌های انقلاب، آینده‌ی این نظام مقدس را طرح ریزی می‌کنند.

وی در ادامه پیام خود نوشته است: روز معلم که همزمان است با سالروز شهادت استاد مطهری، روز پاسداشت همه خوبی‌هاست و هفته نکوداشت جایگاه بلند معلم، جایگاهی که همه مردم جامعه بالندگی و پرورش خود را مرهون تلاش‌ها و دلسوزی او می بیند؛ بهانه‌ای است تا بیاموزیم نیکی‌های بی دریغ و بی چشم داشت را. این بهانه را ارج نهاده، کوشش‌های بی شمار شما معلمان و فرهیختگان گرامی را در راه آموختن و پرورش فرزندان سرزمینمان سپـــــاس میگزاریم و در سالی که  جهش تولید با مشارکت مردم  نامیده شده، امید است با عزم و همتی همگانی و مشارکت گسترده در پیشبرد اهداف نظام مقدس تعلیم و تربیت ایران اسلامی گام برداریم.

شوشتری در پایان پیام خود آورده است: اینجانب روز معلم را به حضور تمامی معلمان و مربیان گرامی، اساتید راه دانایی، مدیران توانمند وزارت آموزش و پرورش و تمامی کسانی که در گذشته یا امروز قدمی در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم برداشته اند تبریک عرض نموده و تلاش‌های بی وقفه مدافعان عرصه علم، دانایی و عمل را گرامی داشته و برای جامعه گرانقدر آموزش و پرورش، سلامتی، پویایی و پیروزی‌های روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)