Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، همزمان با تلاش‌های دولت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان‌دادن به تحریم‌های امریکا علیه این کشور، سفارت کوبا در تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی وتجاری با ایران، سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه کوبا و ایران را شکست‌خورده خواند. 

در بیانیه سفارت کوبا در تهران آمده است: کوبا مجدداً خواستار رفع محاصره اقتصادی، تجاری و مالی ناعادلانه و غیرانسانی است که دولت ایالات متحده بیش از شش‌ دهه بر مردم این کشور تحمیل کرده که در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ وجهه‌ای شدیدتر از نسل‌کشی را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این بیانیه، ایالات متحده با استکبار و تحقیر، ۲۸ قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت محاصره را نادیده گرفته و همچنین صداهای زیادی را که در سراسر جهان به طرفداری برای پایان‌دادن به این سیاست برون‌مرزی و نقض‌کننده حقوق بین‌الملل بلند شده است را نادیده می‌گیرد و با چنین اقدام وحشیانه‌ای می‌کوشد تا از طریق خفقان اقتصادی که موجب نارضایتی مردم کوبا نسبت به دولت قانونی آن می‌شود به تغییر نظام سیاسی در یک کشور آزاد و مستقل دست یابد. باید یادآور شد که ثابت شده است محاصره اقتصادی مانع اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کوبا و رفاه زنان و مردان کوبایی است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: بین آوریل ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ دولت ایالات متحده با اعمال ۲۴۳ تحریم اقتصادی جدید، محاصره علیه کوبا را برای رسیدن به سطوح بی‌سابقه‌ای از فشار و خشونت تقویت کرد. بویژه وجه برون‌مرزی محاصره، بعد از اعمال کامل قانون هولمز - بولتون از ماه مه ۲۰۱۹ و با درج نام کوبا در لیست غیرقانونی کشورهای حامی تروریسم، به طرز وحشیانه‌ای شدت گرفته است. 

در بیانیه سفارت کوبا تاکید شده است: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران نه تنها از محاصره‌ای که ایالات متحده بر کوبا تحمیل کرده بلکه تحت سیستم ناعادلانه و غیراخلاقی تحریم‌های یکجانبه‌ای که ملت ایران تحت آن قرار دارد به طور حساسی تاثیر گرفته است؛ سیاست تحریمی که همان اهداف را دنبال می‌کند و همچون کوبا در ایران نیز شکست خورده است. 

برای کوبا انترناسیونالیست و با احساسات همبستگی که هیچ کسی را تحریم نمی‌کند و برعکس بیش از ۸۰ هزار پزشک از سایر کشورها را آموزش داده است که از زمان شیوع همه‌گیری، ۵۳ گروه پزشکی را به ۳۹ کشور و سرزمین تحت تاثیر کووید-۱۹ اعزام کرده است. این حق که همراه با اکثریت قریب به اتفاق جامعه جهانی، پایان محاصره اقتصادی، تجاری و مالی را در خواست کند، محفوظ است؛ تحریم‌هایی که مردم سرسخت مارا تحت تاثیر قرار داده است. 

کوبا هرگز تسلیم یا منصرف از انقلاب سوسیالیستی خود نخواهد شد. کوبا در دفاع از اصول خود در برابری، همبستگی، انترناسیونالیسم، عدالت اجتماعی، انتخاب سرنوشت، استقلال و حاکمیت ذره‌ای عقب‌گرد نخواهد کرد. 

وزیر امور خارجه کوبا چندی پیش اعلام کرد: در ۲۳ ژوئن سالجاری میلادی (۲ تیرماه ۱۴۰۰) مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد که به محاصره و تحریم آمریکا علیه جزیره کوبا پایان می‌دهد. 

کد خبر 606570 برچسب‌ها ایران و کوبا تحریم كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و کوبا تحریم كرونا در ايران ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن

نفت و گاز از ارکان اقتصادی کشورهایی مانند ایران که از منابع عظیم برخوردارند، به شمار می رود. طی سالیان گذشته، درآمدهای نفتی تأمین کننده بخش مهمی از بودجه کشور بوده اند. طی سال های اخیر اقداماتی در راستای کاستن از وابستگی کشور به درآمدهای نفت و گاز صورت گرفته، اما همچنان این منابع مهم ترین تأمین کننده ارز مورد نیاز کشور به شمار می روند.

تحریم کنندگان با علم به اهمیت درآمدهای نفت و گاز برای کشور، به تحریم این صنایع اقدام کردند. در وهله اول، دسترسی ما به اقلام راهبردی در این صنایع مسدود شد و در مرحله بعد فروش نفت و گاز را تحریم کردند. هدف این بود که از دسترسی ما به درآمدهای نفتی جلوگیری شود، تا جائیکه تحت فشار قرار بگیریم و تسلیم شویم.

دولت سیزدهم تصمیم جدی خود را در راستای خنثی سازی تحریم ها در ابتدای روی کار آمدنش اعلام کرد. در این راستا، سیاست هایی به اجرا گذاشته شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ، استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی و داخلی کشور، تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش محصولات و افزایش بهره وری در تولید گاز و کاهش هدررفت گاز اشاره کرد. در نهایت تمامی این سیاست ها نتیجه داد. به نحوی که طی سال گذشته میلادی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی دست یافتیم.

 شهباز حسن پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این موضوع که وزارت نفت عملکرد موفقی در زمینه فروش نفت و گاز در شرایط تحریم داشته است، تصریح کرد: مسئولان کشور در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و وزارت نفت در زمینه یافتن راه هایی برای فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریم تلاش های بسیاری کردند. این تلاش ها در نهایت ما را به رکوردزنی در فروش نفت طی چند سال گذشته رساند.

حسن پور ادامه داد: سیاست هایی به منظور عبور از شرایط تحریم طی سال های گذشته توسط دولت سیزدهم به اجرا گذاشته شد. یکی از این سیاست ها، توسعه زنجیره ارزش محصولات است. این سیاست مزیت های بیشماری برای کشور دارد و به درستی توسط دولت در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطوح مختلف در کشور درگیر خام فروشی هستیم. به این ویژه این موضوع را در صنایع نفت و گاز مشاهده می کنیم. هر چقدر بتوانیم به توسعه زنجیره ارزش محصولات بپردازیم، نفع بیشتری نصیب کشور می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در شرایط تحریم بسیار مهم بوده است. طی سالیان گذشته تلاش کرده ایم به انحای مختلف با تحریم ها برخورد کنیم. دولت سیزدهم سیاست اتکای به خود، تمرکز بر توسعه برداشت گاز به کمک توان داخلی که نمود آن در فاز 11 پارس جنوبی اتفاق افتاد و در نتیجه تمرکز بر رشد بهره وری و دیپلماسی موفق منطقه ای در حوزه توسعه تجارت گاز توانسته است که رشد اقتصادی مطلوبی کسب کند و باید برای تداوم رشد اقتصادی پایدار در این بخش به تداوم اجرای سیاست هایی مانند استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران