Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@11:57:10 GMT

۱۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان فومن مستقر می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۹۴۸۹

۱۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان فومن مستقر می شود

محسنی گفت: ۱۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان فومن تعیین شده که تعداد شعب مناطق شهری ۳۵ مورد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن،‌«محمدرضا محسنی» عصر امروز(چهارشنبه،‌۱۹خرداد) در نشست تبیین الزامات تبلیغاتی با داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای فومن، ماکلوان و ماسوله اظهار کرد: با اشاره به در پیش بودن دو رویداد مهم ملی و محلی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، لزوم تحقق مشارکت حداکثری و افزایش شور و هیجان انتخاباتی سالم در این دوره انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار فومن با اشاره به تلاش دشمنان برای بزرگنمایی مشکلات موجود در جامعه از جمله بیکاری، معیشت و کرونا، بر لزوم آگاهی و همراهی مردم و به ویژه داوطلبان با مسئولان و نظام در رفع مشکلات و توسعه هرچه بهتر کشور تاکید کرد و خواستار توجه به دستاوردها و خدمات نظام به مردم از جمله مقابله با بیماری کرونا شد و افزود: مشکلات در تمام جوامع از جمله کشورهای تحریم کننده جمهوری اسلامی نیز وجود دارد.


وی ضمن قدردانی از مشارکت و کمک‌های مردمی و خیرین در کنار نهادهای متولی در مبارزه با بیماری کرونا در سال گذشته و جاری گفت: در همین بستر، قریب به ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت‌زدایی ارتش در حال جذب برای پروژه بیمارستان امام حسن(ع) شهر فومن است و آن را به قطب درمانی غرب استان تبدیل خواهد کرد.


محسنی تصریح کرد: تلاش دشمن معطوف به ناکارامد نشان دادن کل نظام است و دولت دیگر هدف آن نیست، لذا برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم پاسخی محکم به این خصومت هاست.


فرماندار فومن با بیان این که داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان باید نسبت به وعده‌های تبلیغاتی خود و امکان تحقق آنها آگاه باشند، بر ضرورت و اهمیت اخلاق مداری و احترام به سایر داوطلبان رقیب در انتخابات تاکید کرد.


وی خاطرنشان کرد: تلاش تبلیغاتی داوطلبان باید در راستای امیدافزایی باشد نه این که همسو با برنامه های خصمانه علیه مردم باشد.


محسنی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در تبیین ضرورت دقت داوطلبان در وعده های خود، اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های شهر و امکانپذیری اجرای آن ها مطمح نظر قرار بگیرد.


فرماندار فومن با تشریح اهمیت این دوره از انتخابات افزود: در فضای سیاه نمایی دشمنان علیه میهن اسلامی، باید نسبت به حساسیت ها آگاه بود.


وی چهار رکن اساسی انتخابات شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را مد نظر قرار داد و ضرورت اجرای دقیق و صحیح آن را توسط مسئولین و داوطلبان گوشزد شد.


محسنی گفت: امنیت انتخابات به معنی امنیتی شدن انتخابات نیست، بلکه مستلزم همکاری مردم و تجلی مفهوم امنیت اجتماعی با مشارکت عموم است.


فرماندار فومن رعایت عدالت، انصاف و جوانمردی در برگزاری انتخابات را از دیگر نکات مورد تاکید عنوان و تصریح کرد: متولیان دولتی در قبال استفاده نشدن امکانات دولتی له یا علیه داوطلبان مسئولیت سنگینی دارند.


وی با اشاره به تاخیر در اعلام آگهی اسامی داوطلبان، دلیل آن را تلاش مستمر و فشرده فرمانداری شهرستان در استفاده از حداکثر زمان لازم برای دریافت آخرین اسامی تایید صلاحیت شده اعلام کرد: ۱۸۴ شعبه اخذ رای تعیین شده که تعداد شعب مناطق شهری ۳۵ مورد می باشد.


محسنی افزود: تبلیغات از ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و داوطلبان انتخابات شوراهای شهر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا فقط مجاز به تاسیس یک ستاد انتخاباتی با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.


فرماندار فومن گفت: داوطلبان از بیان مطالبی که منجر به هتک حرمت و تشویش اذهان عمومی می شود، پرهیز کنند.


وی افزوده شدن ناظرین سلامت را که مامور به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای هستند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ضرورت دارد داوطلبان با عوامل کمیته امحاء متشکل از نمایندگان فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.


محسنی با تذکر درباره انواع تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی، بر لزوم رعایت مرّ قانون توسط داوطلبان به ویژه در هفته پایانی و روز برگزاری انتخابات تاکید و بیان کرد: انتظار می رود داوطلبان تا زمان پایان شمارش آراء و اعلام رسمی نتیجه شمارش آراء، طبق قانون خویشتنداری کنند و در صورت داشتن هر گونه اعتراض به نتایج انتخابات، بستر و سازکار قانونی لازم برای اعتراض مکتوب به ستاد انتخابات شهرستان تا دو روز وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: بخشی از روستای سنگبیجار به شهر فومن الحاق شده و شعبه اخذ رای مربوط به آن منطقه طبق قانون و بر اساس تمهیدات قانونی و تدابیر اندیشیده شده که شامل پایش منطقه و احصای فهرست کامل اسامی خانوارهای مجاز به رای دهی و تحویل آن به متولیان شعبه مربوطه می باشد، به شورای شهر فومن اختصاص دارد.
 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضور حداکثری درانتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات فرماندار فومن شعبه اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم.

محمدکمال سرویها صبح امروز ششم اردیبهشت در حاشیه ضبط مناظره دو نامزد انتخابات مرحله دوم مشهد در صداوسیما و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی یک فرصت بسیار ارزشمند برای مردم است تا بهتر با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همچنین این یک فرصت بسیار مغتنم برای نامزدهاست، افزود: اگر نامزدی بخواهد در کلانشهر مشهد تبلیغات شهری داشته باشد، باید بسیار هزینه کند. اما در مناظره تلویزیونی می‌تواند تجربیات و برنامه‌های خود را به راحتی با مردم در میان بگذارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بی‌شک اگر افرادی کارآمد به مجلس راه یابند، مشکلات مردم حل می‌شود. به همین منظور صداوسیما در انتخابات مجلس دوازدهم فرصت مناظره تلویزیونی را برای نخستین بار فراهم کرد و اکنون در مرحله دوم انتخابات چون تعداد نامزدها بسیار کمتر است و در مشهد تنها دو نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند، مناظرات تلویزیونی از کارآمدی بسیار بالایی برای شناساندن نامزدها به مردم برخوردار است.

سرویها در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد شعب اخذ رای مرحله دوم، گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این دور حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم که تقریبا ۶۰۰ عدد کمتر از تعداد شعب مرحله اول انتخابات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود