Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه زبان فارسی با لطافت‌های خاص خود یک حوزه نفوذ بسیار گسترده تر از ایران داشته است، گفت: برخی کشورها مثل افغانستان یا تاجیکستان رسما زبانشان فارسی است اما زبان فارسی حوزه گسترده تر از این در همین گذشته نه چندان دور تاریخی حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در شبه قاره هند از بنگلادش گرفته تا غرب تمدن اسلامی که ما در ترکیه، سوریه و بلاد شام می‌بینیم، کتاب‌های تالیفی فارسی موجود است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه متاسفانه ما مدتی در مسائل تمدنی، اقتصادی و نظامی از قلم افتادیم و به مرور ادبیات ما هم به فراموشی سپرده شد، گفت: همانگونه که ایران از جهات قدرت اقتصادی و نظامی و جهات مختلف تمدن در این یکی دو قرن اخیر افول کرد به همان نسبت زبان ما هم کنار رفت اما ریشه‌های عمیق فرهنگی که بین ما مشترک است باز هم وجود داشته است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: متاسفانه ما آنقدر توانایی رشد آن را نداشتیم تا دوباره کسانی مانند شهید سلیمانی میدان دار شدند؛ این مردهای میدان واقعا کار کردند.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی باعث شد دوباره ما از شرق هندوستان تا آن طرف آفریقا در حول محور امام حسین (ع) همدیگر را پیدا کنیم، گفت: آن چیزی که همه ما را یکی کرده، عشق امام حسین(ع) بوده است اما ما مراقبت از این محور را فراموش کردیم.

نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه محور اتصال دین، اسلام و اهل بیت بوده و دشمنان همیشه در حال آسیب زدن به این محور اتصال هستند، گفت: آنقدر این محور را کوبیده‌اند که در مناظره با بی‌اخلاقی تمام به کسی که با لباس پیامبر نشسته است، می‌گویند سواد نداری. کسی دنبال قدرت یا جناح بازی‌های سیاسی نیست، اما این خیلی بی‌ادبی است.

او با تصریح بر این موضوع که وجود اهل بیت(ع) و در رأس آن پیامبر(ص) است که ما هنوز دور هم جمع می‌شویم، اظهار کرد: در چین نزدیک به ۱۰۰ میلیون مسلمان زندگی می‌کند.همه آنها منتظرند که ایران اسلامی نبض حرکت فرهنگی اسلامی را بار دیگر در دست گیرد و این حرکت را سامان بخشد؛ اگر این نهادها به یکدیگر کمک دهند به مرور ما نفوذ فرا سرزمینی خود را تجربه خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به یک بخش از کتاب آیت‌الله جوادی آملی تحت عنوان "عرفان و حماسه"، گفت: کربلا یک حماسه است اما ارتباط آن با عرفان چیست؟ اگر شیراز حرفی برای گفتن دارد در این قسمت جلوه گر می‌شود.

به گفته آیت‌الله دژکام، اوج اشعار سعدی مایه عرفانی دارد و حافظ هم به تعبیر مرحوم آیت‌الله حائری در قله عرفان شیعی ایستاده است.

او با بیان اینکه فهمیدن و رواج دادن مفاهیم عمیق عرفانی در شعرهای جدید مهم است، گفت: امروز شعر ما جنبه عاطفی قوی دارد ولی جنبه عرفانی شعرهای ما هنوز بسیار کار دارد.یعنی شاعران امروز ما در افق عرفای قبلی ما نیستند حتی شاعری مانند قاآنی که از لحاظ شعر و عرفان با سعدی و حافظ قابل مقایسه نیست ولی در شعر ایشان معارفی را مشاهده می‌کنید که انسان جذب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با بیان اینکه بشر امروز با کمبود معنویت مواجه است، گفت: تمدن اروپایی با همه دستاوردهایی که دارد اما از معنویت چیزی برای ارائه ندارد.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: اگر می‌خواهیم تبادل فرهنگ و تمدن شود باید آن قسمتی که دست خودمان پر است را جلوه گر کنیم نه اینکه ادای آنها را در بیاوریم.دست ما از چیزهایی پر است و باید این دست پر را برای بشر به نمایش بگذاریم نه اینکه به تقلید مثل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز بهزیستی فارس الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

ایسنا/کرمان شامگاه پنجم اردیبهشت ماه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات کشور با همراهی رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی باحضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت تروریستی کرمان، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی در ورود به کرمان، در گلزار شهدای این شهر حضور پیدا کرد.

دادستان انتظامی قضات با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت تروریستی کرمان ، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان نمود.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان، با تعدادی از زائران گلزار شهدای کرمان به گفتگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب و درخواست‌های آنها را شنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات به استان کرمان سفر کرده و دیدار با قضات شهر کرمان از دیگر برنامه‌های او در کرمان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان