Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه فردوسی، طبق اعلام این فدراسیون، که زیر مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت دارد، دکتر حمیدرضا افشار و دکتر محمدرضا گروسی به ترتیب رتبه ۶۶ و ۸۲ را در بین ۱۰۰ سرآمد علمی کشور به دست آورده اند و دکتر محمود روشن المه جق و مسعود میرزایی شهرابی نیز رتبه ۹ و ۱۱ را در بین ۱۵ سرآمد علمی جوان زیر ۴۵ سال کشور به نام خود ثبت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد که باتوجه به اعتبار علمی کسب شده، حمایت هایی شامل پژوهانه، اعتبار خدمات آزمایشگاهی و امتیاز جذب محقق پسادکتری از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این استادان تعلق خواهد گرفت.

حضور دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های برتر جهان

گزارش دانشگاه فردوسی مشهد همچنین از حضور این مرکز آموزش عالی در میان دانشگاه‌های برتر جهان، در رتبه‌بندی کلی و موضوعی نظام لایدن در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

نظام ارزیابی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم سنجی به صورت کلی و موضوعی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

همچنین این نظام مبنای تحقق جایگاه جهانی شدن دانشگاه فردوسی مشهد در چشم‌انداز بین المللی و قرار گرفتن در میان ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان به شمار می‌رود.

در جدیدترین نتایج اعلام شده از سوی این نظام در سال ۲۰۲۱ میلادی، دانشگاه فردوسی مشهد با ارتقای جایگاه خود نسبت به سال گذشته، موفق به کسب رتبه ۴۴۰ در بین دانشگاه‌های جهان و رتبه ۱۵۵ در میان دانشگاه‌های قاره آسیا شده است.

دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی موضوعی رتبه بندی لایدن، موفق به کسب رتبه ۲۰۵ در حوزه موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، رتبه ۲۲۹ در حوزه موضوعی علوم فیزیکی و مهندسی، رتبه ۲۸۶ در حوزه موضوعی علوم زیستی و علوم زمین، رتبه ۷۸۴ در حوزه موضوعی علوم اجتماعی و انسانی و رتبه ۸۵۶ در حوزه موضوعی علوم بیوپزشکی و بهداشتی شده است.

بر این اساس دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی و انسانی و علوم بیوپزشکی و بهداشتی جزو سه دانشگاه جامع برتر کشور است.

همچنین دانشگاه فردوسی مشهد همچون گذشته در میان سه دانشگاه جامع برتر ایران حضور دارد و در سال گذشته میلادی با ۱۱ پله صعود نسبت به سال پیش از آن بر اساس نظام رتبه بندی لایدن در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

بر این اساس و در نتایج ارزیابی کلی سال ۲۰۲۰ میلادی نظام لایدن، دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سال ۲۰۱۹ با ۱۱ پله صعود، موفق به کسب رتبه ۴۵۹ شده است.

دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی موضوعی این نظام در سال ۲۰۲۰، موفق به کسب رتبه ۲۰۱ در حوزه موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، رتبه ۲۲۶ در حوزه موضوعی علوم فیزیکی و مهندسی، رتبه ۲۸۹ در حوزه موضوعی علوم زیستی و علوم زمین، رتبه ۸۰۱ در حوزه موضوعی علوم اجتماعی و انسانی و رتبه ۸۸۰ در حوزه موضوعی علوم بیوپزشکی و بهداشتی شده است.

دیدار هیأت دانشگاهی بصره از دانشگاه فردوسی مشهد

همچنین دانشگاه فردوسی مشهد در خبری از حضور هیأتی متشکل از هفت نفر از مدیران و مسوولان دانشگاه بصره عراق در این دانشگاه خبر داد.

در این دیدار موضوعات مختلف همکاری علمی از جمله در حوزه‌های مطالعات نظری و میدانی در حوزه نفت و گاز بصره، انجام طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در حوزه فناوری اطلاعات،  انجام طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در حوزه کشاورزی، مشارکت دانشگاه بصره در برگزاری پنجمین همایش ادبیات تطبیقی فارسی و عربی، هدایت تحصیلی تکمیلی دانشجویان عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بصره برای انتخاب موضوعات پایان‌نامه‌های در حوزه‌های مشترک، تأسیس شعبه مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد در بصره، تحصیل استادان دانشگاه بصره در سطح پسادکتری در دانشگاه فردوسی مشهد مورد بحث و برسی قرار گرفت تا قرارداد اجرایی آن در دیدار روسای دو دانشگاه به امضا برسد.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز، با بیش از ۶ دهه قدمت، هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک دکتری تخصصی و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

واحد بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر غیرایرانی را جذب کرده است.

برچسب‌ها بصره مشهد گرنت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه استاد دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره مشهد گرنت پژوهشی بصره مشهد گرنت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه استاد دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد حوزه موضوعی علوم میان دانشگاه دانشگاه های برتر موفق به کسب رتبه دانشگاه بصره رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رکنا، واکاوی رسانه ای زمینه های چالش های تولید دانش بنیان در کشور، ایجاد رقابت سازنده در میان صاحبان اندیشه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و افزایش تأثیرگذاری رسانه‌ها بر شبکه های حوزه تولید و اشتغال کشور از اهداف برگزاری جایزه ملی سرآمدان ایران است.

در لوح اهدایی رئیس جشنواره به مقدسی آمده است: بنا به تجارب ارزنده حضرتعالی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های مالی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری منصوب می شوید. امید است با بهره مندی از دانش شما زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فراهم گردد.
محمدرضا مقدسی کارآفرین ایرانی، در سن ۲۹ سالگی صاحب مجموعه های مختلف اشتغالزایی در ایران هست که از تخصص های وی میتوان به تدریس بازارهای مالی، مشاوره کسب و کار، آموزش فضای مجازی و... اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899842

دیگر خبرها

  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است