Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:58:28 GMT

دانشگاه کردستان و مشارکت ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۹۸۷۸

دانشگاه کردستان و مشارکت ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، انتخابات از عرصه‌های تبلور مشارکت مردم در تعیین سرنوشت بوده و نظام جمهوری اسلامی همواره مشارکت حداکثری را از اصول و سیاست‌های کلان خود برشمرده است.

برگزاری انتخابات متعدد در چهار دهه حیات سیاسی نظام جمهوری اسلامی جلوه بی‌نظیری از دموکراسی در قالب مردم سالاری دینی در معرض دید جهانیان قرار گرفته و مشارکت در انتخابات به عنوان رکن مشروعیت و مقبولیت همواره مورد توجه بوده و تشویق به افزایش مشارکت در همه مقاطع زمانی در دستور کار قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی انتخابات به عنوان بارزترین شیوه و تجلی مشارکت، همواره مورد اهتمام نظریه پردازان علوم اجتماعی و سیاسی و در مرحله بالاتر سیاست ورزان بوده است.

 از جمله پرسش هایی که برای هر ۲ گروه یاد شده از اهمیت مضاعف برخوردار است، تبیین رفتار انتخاباتی مردم و گروه های اجتماعی است که اساتید دانشگاه کردستان در میزگردی برای بررسی راهکارهای جلب مشارکت حداکثی در انتخابات ۱۴۰۰ گرد هم آمده و تبادل نظر کردند.

تلاش برای تاثیرگذاری و عمل به مسوولیت اجتماعی

رییس دانشگاه کردستان  در این میزگرد اظهار داشت: دانشگاه به عنوان اتاق فکر نخبگان به شمار می‌رود که یکی از رسالت‌های آن تاثیرگذاری و عمل به مسوولیت اجتماعی است.

رحمت صادقی افزود: در همین زمینه دانشگاه نسبت به پیرامون خود  از جمله جامعه محلی، ملی و حتی بین المللی کنشگر بوده و بر اساس ظرفیت‌های سخت افزار و نرم افزاری خود از لحاظ فکری اثرگذاری لازم را در جامعه ایفا می کند.

وی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری را رویدادهای کلان و اثرگذار در جامعه برشمرد و افزود: دانشگاه کردستان در راستای مسوولیت اجتماعی خود نقش علمی و فکری خود را ایفا می‌کند که برگزاری این میزگرد هم در همین زمینه است.

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه دانشگاه کردستان در ۲ محور از انتخابات به معنای عام آن نظرات کلی دارد گفت: در بخش اختصاصی هم دانشگاهیان به ویژه در استان کردستان انتظار و خواسته هایی را دارند که انتظار و خواسته‌های اقوام و مذاهب است.

وی از دانشگاه به عنوان یک نهاد نام برد و گفت: بسیاری از اتفاقات جامعه توسط دانشگاه دنبال می‌شود و به همین دلیل باید در دولت آینده آزاد اندیشی استقلال و دستاوردهای علمی و تکنولوژی دانشگاه‌ها بیشتر شود.

 صادقی با بیان اینکه از لحاظ تولیدات علمی و تکنولوژی در سال‌های اخیر جایگاه خوبی را در دنیا کسب کرده‌ایم، افزود: دولت آینده هم باید به لحاظ تامین زیرساخت‌های آموزش همت ویژه‌ای داشته باشد تا پژوهش های ما بتواند در سطوح بالاتر به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

 رییس دانشگاه کردستان، بی توجهی به علوم پایه در سالهای اخیر را زنگ هشدار و خطر اعلام کرد و گفت: باید برای تقویت علوم پایه برنامه مدونی داشت.

 وی تاکید کرد: انتخابات برای رسیدن به جامعه مردمسالار ضروری است.

مشارکت کردستانی‌ها بالاتر از میانگین کشوری

استاد تمام دانشگاه کردستان یکی از واقعیتهای جامعه را ابراز وجود مردم از طریق انتخابات اعلام و اظهار داشت: کردستان در شاخص مشارکت در کشور همواره از متوسط کشوری بالاتر بوده است و مردم استان از این طریق حرف خود را زده‌اند.

امیر رشیدی با بیان اینکه کسانی که شرایط و امکاناتی را به کار می گیرند که مردم را از صندوق رای ناامید کنند، کاری ضد فرهنگی و ضد ارزش انجام می دهند، افزود: بیشتر مردم به این اعتقاد و باور رسیده اند که حرفهایشان با صندوق رای کارسازتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با بیان اینکه نظر نامزد ریاست جمهوری درباره آموزش عالی برای قشر فرهیخته جامعه بسیار مهم است، تاکید کرد: در سالهای اخیز بخش بزرگی از منابع کشاورزی کشور از بین رفته است و برای همین برنامه های نامزد ریاست جمهوری در این بخش باید برجسته تر دیده شود.

انتخابات شورای اسلامی دموکراتیک‌ترین نظام انتخاباتی

رشیدی به انتخابات شورای اسلامی شهر هم اشاره و اظهار داشت: این نوع از انتخابات را می‌‎توان دموکراتیک ترین انتخابات دانست که هر فردی حق شرکت در آن را دارد.

وی افزود: در سالهای گذشته برخی انتخابهای نادرست به جایگاه شورا آسیب زده است و آنچه که باید روی آن کار شود، انتخاب درست افراد کارآمد برای تقویت این جایگاه و کمک به طرحهای توسعه شهری است.

مشارکت بالا، بیرق دموکراسی

یکی دیگر از اساتید دانشگاه کردستان هم مشارکت حداکثری در انتخابات را بیرق دموکراسی خواهی اعلام و اظهار داشت: این حضور می‌تواند جایگاه بین‌المللی کشورمان را تقویت کند و همانند دوره‌های گذشته پیشروترین کشور دنیا در بعد آزادی عمل و انتخابات باشیم.

علی سلحشور درباره حق یا تکلیف بودن انتخابات هم گفت: مشارکت هم حق است و هم تکلیف؛ مردم حق شرکت در تعیین سرنوشت خود و تصمیم گیری درباره امور کشور را دارند و آن را  تکلیف هم می‌دانند تا نسبت به آینده بی مبالات نباشند.

این استاد دانشگاه کردستان، فرهنگی نامیدن کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب را افتخاری برای استان دانست و افزود: منتخب مردم به عنوان بالاترین مقام اجرایی که امکانات و منابع وسیعی در اختیار دارد باید به مسائل فرهنگی استان توجه ویژه داشته باشد و بستر توسعه فرهنگی را بیش از پیش فراهم کند.

تکیه نظام جمهوری اسلامی بر مردم

دیگر استاد دانشگاه کردستان هم با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان سند میثاق ملی ملت ایران با آرمان‌های انقلاب است، گفت: در اصل پنجاه و ششم این قانون آمده است که حاکمیت مطلق جهان و انسان از آن خداست و خدا هم انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است .

محمدرضا عبدالملکی افزود: همین جمله معرف جهان‌بینی، ایدئولوژی و هستی‌شناختی انقلاب اسلامی است.

 وی گفت: نظام اسلامی مبتنی به رای مردم،  مدل حکومتی مردمسالاری است که به حضور مردم و تکیه بر اسلام اهمیت ویژه ای داده است.

عبدالملکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بارزترین و قابل اندازه‌گیری‌ترین جلوه‌های مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش است افزود: مردم در همه مفاد اعلامی و ساختاری انقلاب اسلامی حضور دارند.

 مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کردستان  اضافه کرد: انتخابات، ظرفیتی برای چرخش نخبگان در بخش‌هایی از هیات حاکم است که آرمان‌های انقلاب را بر اساس خواسته ملت به پیش می‌برد.

 وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران انتخابات خیزترین کشور جهان است تاکید کرد: این در حالی است که در همه دوره‌ها نمایندگان ملت برای بخش های مختلف در اوج امنیت و حفظ دقیق آرای ملت انتخاب شده‌اند.

عبدالملکی با بیان اینکه روح آرمانی در روح قانون اساسی نهفته است افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، جلوه تعیین سرنوشت کل مردم توسط خود آنان است.

 وی تاکید کرد: رییس جمهور آینده باید با ایجاد زبدگی در دموکراسی و مردمسالاری، نمادی از تحقق جامعه مدنی را به نمایش بگذارد و نماینده عزت حکمت و عدالت ملت ایران شود.

مشارکت حداکثری عامل کاهش کجروی

دیگر عضو هیات علمی دانشگاه کردستان هم با بیان اینکه، هرچه میزان مشارکت در یک موضوعی بیشتر باشد احتمال کجروی در آن بسیار پایین می آید، افزود: اصل در انتخابات بر حضور همه موافقان و همه مخالفان است که در تعیین سرنوشت کشور خود حقی دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ما بعد از انقلاب تمامی آرمان‌ها و برنامه‌ها بر اساس توازن بوده است افزود: این در حالی است که در ابعاد پنج گانه توسعه شامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست‌محیطی توسعه یکسانی را شاهد نبوده‌ایم و دولت آینده باید برای توسعه متوازن این ابعاد تلاش کند.

 حامد قادرزاده با بیان اینکه اگر آحاد مردم در این انتخابات مشارکت کنند صدای رسا تری به گوش مسوولانی که قرار است مسوولیت بپذیرند می‌رسد، تاکید کرد: این مردم هستند که در نهایت با اجرای سیاست‌ها و قوانین وضع شده در اجرا و یا عدم اجرای قانون دخیل هستند.

 استاد دانشگاه کردستان چرخش های قدرت در انتخابات های مختلف را نشان دهنده قدرت اراده مردم برشمرد و گفت: بنا به گفته صاحب نظران، در دنیا یک رییس بیشتر وجود ندارد و آن هم مشتری است و مشتری در انتخابات همه آحاد مردم هستند.

قادرزاده با اشاره به تفاوت های معنادار ملاکهای انتخاب مردم در دوره های مختلف انتخابات گفت: این به معنای این است که مردم در به در به دنبال پایداری هستند و این را با انتخابهای متغیر خود به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه در رده‌های مختلف، شاخص‌های رشد و توسعه تغییر یافته است افزود: یک نگاه و نگرش جامع و بلندمدت از سوی نامزدهای ریاست جمهوری لازم است تا آهنگ حرکت متناسب با تغییر این شاخص ها باشد.

 قادرزاده با بیان اینکه تبعیض در همه ابعاد خود در کشور وجود دارد، تاکید کرد: از رییس جمهور آینده انتظار می‌رود نگاه نااریبی به همه بخش‌های کشور داشته باشد.

استاد دانشگاه کردستان گفت: این نگاه باید در مجموعه در برگیرنده خواسته عموم مردم بوده و ایجاد قسط و عدالت بر اساس مزیت نسبی را به دنبال داشته باشد.

 وی با بیان اینکه کردستان از استان های کم برخوردار کشور است افزود: این استان از بسیاری از فاکتورهای توسعه به صورت عمدی یا سهوی عقب افتاده و انتظار این است که با نگاهی ویژه احساس تعلق مردم استان به انقلاب بیشتر شود.

قادرزاده اضافه کرد: در سطح ملی اقوام کرد و اهل سنت از ۱۸ وزارتخانه سهمشان بسیار اندک و در سرمایه‌گذاری ملی هم سهم کمی دارند.

برنامه‌ریزی متمرکز و دیوان سالارانه و با نگاهی از بالا به پایین از دیگر مشکلاتی بود که این استاد دانشگاه به آن اشاره و اظهار داشت: اگر نگاه ملی و به صورت جبرانی باشد دولت سیزدهم می‌تواند گامی فراتر از دولت‌های قبل برای کردستان بردارد.

مشارکت حداکثری بازی برد- برد

محمد رضایی دیگر استاد دانشگاه کردستان بود که گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات برای مردم و مسوولان برد-برد است چرا که مردم می‌توانند مطالبات خود را از دولت منتخب صریح‌تر طلب کنند و مسوولان هم در بعد جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تاکید کرد: در کردستان هم به پشتوانه مشارکت بالا می‌توانیم مطالبات خود را با صدای بلندتری از مسوولان بخواهیم.

این استاد دانشگاه کردستان با تاکید بر این که ملاکهای انتخاب در شوراهای اسلامی نباید همچنان به روال قومی و قبیله‌ای پیش رود، اضافه کرد: انتظار مردم در دوره های مختلف از شوراهای اسلامی پاسخ داده نشده چرا که تخصص و تعهد کمترین میزان انتخاب را در انتخاب ها داشته است.

 وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست‌جمهوری تجربه کافی را دارند گفت: آنچه که به نظر می‌رسد این است که همسو بودن دولت با ساختار حاکمیت و سیاست می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه یکی از بارزترین مشکلات در کردستان عدم شایسته سالاری و حضور افراد شایسته در پست‌های مدیریتی است تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های استان و ظرفیت‌ها و برنامه ریزی چندان مطلوبی را از جمله در بخش معادن شاهد نبوده ایم و و انتظار داریم که بخشی از درآمد معادن به استان برگردد.

وی دانشگاه کردستان را تنها دانشگاه دولتی استان برشمرد که دانشگاهی جوان است و افزود: ارتباط این دانشگاه با صنعت قربانی یکسری روابط و لینک ها شده است که باید رفع شود.

حق شهروندی برای مخالف و موافق

 شرافت کریمی دیگر استاد دانشگاه کردستان بود که به بررسی حضور و مشارکت از منظر وظیفه پرداخت و گفت: همه هموطنان باید این مشارکت را حقی برای خود بدانند و حتی اگر کاندیدای مورد نظر آنها در لیست نهایی نباشد به عنوان یک شهروند انتخاب های بعدی را امتحان کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ ۲ مقوله‌ای هستند که تمامی دغدغه‌های زندگی مستقیماً با آن در ارتباط است افزود: این ۲ بخش به صورت مستقیم روی زندگی نسل آینده هم تاثیرگذار است.

 کریمی دانشگاه را عامل تاثیرگذار و تأثیرپذیر از سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی دانست و اضافه کرد: بیش از نیمی از جمعیت استان را  جوانان با تحصیلات عالی تشکیل می دهد که با مشکل اشتغال، ازدواج و دیگر معضلات دست و پنجه نرم می‌کنند و باید فکری به حال آنها کرد.

 این استاد دانشگاه کردستان با انتقاد از اینکه زنان تحصیلکرده به صورت برابر با مردان جذب بازار کار نمی شوند یادآور شد: جایگاه شایسته برای نهاد خانواده در جامعه وجود ندارد در حالی که این نهاد با همه حوزه ها مرتبط است .

کریمی تاکید کرد کردستان استانی است که محرومیت‌های چندین سال را با خود دارد و باید نگاه ویژه ای در دولت آینده به این استان شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان شوراها را از نهادهای بسیار تاثیرگذار در اداره امور شهر برشمرده و افزود: چالش های انتخاب و عملکرد اعضا به عنوان مشکلی در شوراهای اسلامی دیده می شود ولی اصل وجود شوراها ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی یادآور شد: اگر نگاهی به افراد متخصص و با فضیلت اخلاقی داشته باشیم، می توانیم مدیریت سنندج را به صورتی اداره  کنیم که بهترین مکان زندگی باشد و سیاستگذاری شایسته‌ای برای معرفی این شهر به دیگر هموطنان داشته باشیم.

جای خالی وزیر خانواده در بدنه دولت

استاد روانشناسی دانشگاه کردستان انتخابات را از بعد دیگری بررسی کرد.

احمد امانی با اشاره به اینکه غریزه پرخاشگری را گذر زمان و تمدن هم نتوانسته است، لاپوشانی کند، گفت: شکل این غریزه از نیزه به توپ و تانک و بمب اتم و ویروس پراکنی تغییر یافته است.

وی با ابراز نگرانی از کرختگی اجتماعی حاکم بر کشور اضافه کرد: مثل این است که شهروندان در گرداب درماندگی موج بزنند و شور و هیجان انتخاباتهای قبلی را شاهد نیستیم.

امانی از وضعیت موجود همانند وضعیت کودکی یاد کرد که معنای اعتماد برای او همانی است که اطمینان دارد بعد از هر بار پرتاب شدن به هوا به آغوش پدر و مادرش خواهد برگشت.

بخش جالب صحبت های این استاد دانشگاه کردستان این بود که گفت از شورای شهر هیچ سوال و انتظاری ندارم و درباره انتظار از نامزد ریاست جمهوری هم اظهار داشت: هر آنچه که گفته می‌شود برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است ولی انتظاری که من دارم این است که رییس جمهور آینده چه برنامه ای برای مراکز پیش دبستانی و دبستانی و جو یک تا هفت سالگی کودکان در خانواده دارد؟

امانی تاکید کرد: رییس‌جمهور آینده و دولت متبوعش باید به زیرساخت آموزش در دوران پیش دبستانی بیش از هر بخش دیگری اهمیت بدهد و بپردازد.

استاد دانشگاه کردستان اضافه کرد: بنا به تخصص خود صدای خرد شدن آرواره های خانواده‌ها را حس می کنم و وارد دوران ستیزه‌جویی طلاق، برادرکشی و فرزندکشی شده ایم و به همین دلیل جای وزیر خانواده در کشورمان به شدت خالی است.

وی  با بیان اینکه فرهنگی بودن کردستان به اندازه کافی نمود پیدا کرده است گفت: به این مساله افتخار می‌کنیم ولی انتظار کنونی ما این است که استان اقتصادی باشیم.

پویش آری به انتخابات

 رییس بسیج اساتید دانشگاه کردستان هم در این نشست گفت: انتظار از گروه‌های مرجع به ویژه دانشگاهیان این بود که همانگونه که در زمان‌های خاص از جمله کرونا پویش مقابله با این بیماری را راه انداختند، از مدت‌ها قبل پویشی به نام «آری به انتخابات» را در برابر «نه به رای»برای دشمنان به راه می انداختند.

مهدی حاتمی با بیان اینکه مشارکت استان در دروه های مختلف متغیر بوده است گفت: در دوران اصلاح طلبی، مشارکت در استان بیشتر بوده چرا که مردم استان عقیده داشتند که اصلاح‌طلبان به تغییر بیشتری قائل هستند اما در عمل مشخص شد که آنها هم اهمیت چندانی به این مساله نمی دهند که نمونه بارز آن عمل نکردن دولت فعلی به بیانیه اقوام است.

 وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب راه را مشخص کرده و توقع از دولت آینده را بالا برده است اضافه کرد: حکومت اسلامی در سال ۱۳۵۷ تأسیس شده است و حالا نوبت تاسیس یک دولت اسلامی است؛ دولتی که به مطالبات اقتصادی و سیاسی جواب بدهد .

حاتمی درباره دلسردی مردم و مباحثی که مطرح می‌شود از جمله مهندسی انتخابات، شورای نگهبان و تایید صلاحیت ها گفت: راهکار خروج از وضع کنونی رای ندادن نیست بلکه رای دادن ابزاری برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.

وی به ۲ جنس دلسرد کردن مردم از انتخابات اشاره و اظهار داشت: دشمنان خارجی و غرب با توسل به نه به انتخابات و جبهه داخلی با کارشکنی درصدد کاهش مشارکت هستند.

رییس بسیج اساتید دانشگاه کردستان اضافه کرد: کسی را مسوول وضع موجود دانستن مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید دنبال راه جدی و طرز تفکر جدیدی برای دولت آینده باشیم.

 وی تنها انتظار و توقع خود از دولت آینده را شایسته سالاری اعلام کرد و یادآور شد: به کارگیری بر ستادی ها و در ستادی ها آسیب جدی در استان است که شایسته سالاری را به حاشیه برده است.

حاتمی تاکید کرد: کردستان می‌تواند پایه تحول منطقه غرب کشور باشد اگر از معادن و ثروت های طبیعی آن رانت زدایی شود.

انتخابات عامل بهبود

 آخرین استاد دانشگاه کردستان هم در این نشست گفت: باید فرصتی را که مردم می توانند نظر خود را در مدیریت کلان کشوری و مدیریت شهری دخیل کنند، مغتنم شمرد.

 مهدی صالحی گفت: انتخابات کارکرد مهم و اساسی دارد که مهمترین آن قاعده‌مند کردن انتقال قدرت سیاسی از گروهی به گروه دیگر است.

وی نکته مهم حضور را در این دانست که هرچقدر تنوع کاندیداها بیشتر باشد زمینه‌ساز مشارکت بیشتر خواهد بود و هرچه تنوع جریان‌های سیاسی بیشتر شود مشارکت حداکثری هم تضمین خواهد شد.

 استاد دانشگاه کردستان، حضور حداکثری را عامل مشروعیت بالای حاکمیت اعلام کرد و گفت: انتخابات عامل تغییر، بهبود و حرکت به سمت توسعه است و توسعه باید به معنای واقعی خود یعنی بهبود شرایط زندگی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی عموم مردم اتفاق بیفتد.

 صالحی تاکید کرد: اگر منشاء توسعه به این معنا نباشد صاحب مسند ریاست جمهوری در حقیقت  نباید ادعای توسعه گرایی داشته باشد.

 وی توقع و انتظار از مدیریت شهری و رییس جمهور آینده را زمینه سازی برای بهره مندی عادلانه آحاد مردم از فرصت توسعه اعلام  و گفت: توسعه به این معنا نیست که قشر خاصی با استفاده از فرصت‌های توسعه هر روز فربه تر شوند و عده دیگری هیچ فرصتی نداشته باشند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر جمهوری اسلامی ایران کردستان دانشگاه کردستان شورای نگهبان دولت اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر جمهوری اسلامی ایران انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر جمهوری اسلامی ایران کردستان دانشگاه کردستان شورای نگهبان دولت اصلاح طلبان استاد دانشگاه کردستان اساتید دانشگاه کردستان دانشگاه کردستان دانشگاه کردستان هم رییس جمهور آینده تعیین سرنوشت شوراهای اسلامی مشارکت حداکثری جمهوری اسلامی ریاست جمهوری دولت آینده دوره ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند