Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری روز چهارشنبه اعلام کردند، «حسین برکات» فعال سیاسی زندانی بحرینی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان مدافع حقوق بشر بحرینی اعلام کردند، «حسین برکات» که در دادگاه‌های رژیم آل خلیفه بحرین به حبس ابد محکوم شده بود، پس از انتقال از زندان به بخش مراقبت‌های ویژه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی بحرینی در حالی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت که پیش‌تر خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرینی با تجمع مقابل زندان «الجو» این کشور خواستار آزادی زندانیان به دلیل شیوع کرونا در زندان‌ها شده بودند.

دکتر «راشد الراشد» اندیشمند و یکی از رهبران مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین پیش‌تر اعلام کرده بود که «ویروس کرونا» در این کشور کشتار وحشتناکی به راه انداخته است.

الراشد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در ارتباط با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نوع «هندی» در بحرین و آمار وحشتناک شمار فزاینده قربانیان این ویروس در کشورش، هشدار داد.

الراشد توضیح داد: در طول دو ماه گذشته (آوریل و می) بیش از ۴۰۰ نفر در بحرین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و صدها تن دیگر در این کشور به دلیل سوء مدیریت رژیم آل خلیفه در انتظار مرگ بسر می‌برند.

همچنین مدافعان حقوق بشر، فعالان و سازمان‌های محلی و بین‌المللی بارها مقامات بحرین را به ارتکاب نقض جدی حقوق بشر مانند شکنجه و بازداشت طولانی مدت بدون محاکمه مخالفان سیاسی متهم کرده‌اند.

مردم بحرین در ژانویه ۲۰۱۱ همزمان با شروع قیام‌های مردمی در منطقه، اعتراضات خود را علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت، این رژیم در نهایت شقاوت با معترضان برخورد کرد.

رژیم آل خلیفه به منظور مقابله با مردم بحرین در نهایت از کشورهای عربستان و امارات درخواست اعزام نیروهای نظامی کرده و به کمک آنها قیام مردمی بحرینی‌ها را به خاک و خون کشید.

اکنون نظامیان عربستان و امارات مراکز اصلی قدرت آل خلیفه را تحت محافظت خود دارند و اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین را همراه با نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش این کشور، با شدت سرکوب می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق بشر بحرین زندان شبکه اجتماعی ویروس مرگ حقوق مسالمت آمیز خشونت عربستان خاک بحرین زندانی فعال سیاسی بر اثر ابتلا به کرونا رژیم آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟