Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه "با کاروان شعر و موسیقی" رادیو فرهنگ، پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه با پخش تصنیف «نکنم اگر چاره» یاد استاد بهاری را در سالروز در گذشتش گرامی می دارد.

به گزارش برنا؛ در برنامه شماره ٣١٢  «باکاروان شعر و موسیقی» ٢٠ خرداد ؛ به مناسبت سالروز درگذشت استاد علی اصغر بهاری، قطعه «نکنم اگر چاره دل» از آلبوم " آوای بهاری" پخش می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نکنم اگر چاره دل هرجایی را» یا به اختصار «نکنم اگر چاره» تصنیفی در یک بند از عارف قزوینی است که در آواز افشاری بر اساس آن چه عارف در دیوان خود نوشته، در سال 1327 هجری قمری در گرگانه رود تالش توسط خود او ساخته شده است.

از جمله خوانندگانی که این تصنیف را بازخوانی کرده اند می توان به محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، عبدالله دوامی، نصرالله ناصح پور، علی اصغر بهاری، علیرضا قربانی و … اشاره کرد.

بازخوانی و کمانچه آن با صدا و نوازندگی توسط علی اصغر بهاری اجرا شده است  که در این برنامه در سالروز در گذشت وی این اجرا پخش می شود

 همچنین در این برنامه این تصنیف با صدای علیرضا قربانی از  آلبوم "سودایی" تقدیم شنوندگان میرشود ‌وپخش و بازخوانی دیگر که پخش نکنم اگر چاره با تنظیم حسین علیزاده و بازخوانی شهرام ناظری  نیز در این برنامه شنیدنی است .

گفتنی است ،علی‌اصغر بهاری علی اصغر بهاری ـ یکی از اساتید مطرح کمانچه‌نوازی ـ بود

علی‌اصغر بهاری، زاده ۱۲۸۴ و درگذشته ۲۰ خرداد ۱۳۷۴ بود. او از استادان موسیقی ایرانی و نوازنده برجسته کمانچه بود. بهاری در دهه ۱۳۶۰ با فرامرز پایور، جلیل شهناز، محمد اسماعیلی و سیدمحمد موسوی، در «گروه اساتید موسیقی ایران»، همکاری داشت.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شعر موسیقی موسیقی درگذشت استاد علي اصغر بهاري علی اصغر بهاری شعر و موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • حال موسیقی ایران خوب است
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • قرآن همه چیز ماست
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس