Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ ون بین (Wang Wenbin) سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: بزرگترین تهدید برای آمریکا از جانب خودش است.

بر این اساس، ون بین در کنفرانس خبری روزانه خود با رسانه‌ها گفت: لایحه تصویب شده در سنای آمریکا واقعیت‌ها را در رابطه با چین بد جلوه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه توسعه چین و سیاست‌های خارجی و داخلی چین را بد جلوه می‌دهد و به تئوری ساختگی تهدید از طرف چین دامن می‌زند و از رقابت‌های راهبردی ضد منافع چین حمایت کرده و در امور داخلی چین و مسائل مرتبط با تایوان، هنگ کنگ و تبت دخالت می‌کند.

وی افزود: این لایحه مملو از ذهنیت صرف دوران جنگ سرد و بر خلاف خواست دو کشور برای تقویت روابط و همکاری بین آن‌ها است. چین با این لایحه به شدت مخالف است. آمریکا چگونه می‌خواهد رقابت پذیری خود در بخش تجاری را توسعه دهد و آن را تقویت کند. ما به شدت مخالف این هستیم که آمریکا به چین به عنوان یک دشمن فرضی نگاه می‌کند. بزرگترین تهدید برای آمریکا از جانب خودش است. آنچه که برای آمریکا هم اکنون مهم است رسیدگی به امور داخلی خودش است. چین همیشه به رویه توسعه صلح آمیز و هدف خود برای بهبود وضعیت خود و مردمش و ایجاد یک زندگی بهتر و شاداب‌تر پایبند است. هیچ فردی نمی‌تواند مردم چین را از حقوق مشروع خود محروم کند.

ون بین گفت: چین خود را متعهد به توسعه روابط با آمریکا که در آن هیچ منازعه و تقابلی وجود نداشته باشد و دو طرف بر اساس همکاری برد-برد به همدیگر احترام بگذارند، می‌داند. در این حال ما با تمام قدرت از حاکمیت ملی، امنیت و منافع خود در بخش توسعه حمایت می‌کنیم. ما به آمریکا توصیه می‌کنیم طرز فکر خود را تغییر دهد و یک رویه عاقلانه را در رابطه با توسعه چین و روابط چین-آمریکا در پیش بگیرد. آمریکا باید تصویب لوایح مخالف منافع ملی چین را متوقف و از دخالت در امور داخلی پکن پرهیز کند. این موضوع تنها به روابط دوجانبه کلی بین دو کشور و همکاری در حیطه‌های مهم آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقابل آمریکا و چین تهدید چین رقابت آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ «جنگ داخلی»، هشداری بر آشوبی نزدیک در آمریکا

فیلم سینمایی «جنگ داخلی»، که در ژانر اکشن ساخته شده، این روزها عنوان جنجالی‌ترین فیلم سال را از آن خود کرده است. پیش‌بینی فیلم درباره آشوب در آینده ایالات متحده، دلیل این جنجال اعلام شده است. الکس گارلند به عنوان کارگردان این فیلم، بیننده را در مرکز جنگی تخیلی قرار می‌دهد که بسیار واقعی به نظر می‌رسد؛ صحنه‌ای مشابه اتفاق ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل کاخ سفید.

دریافت 39 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • ویدیو/ «جنگ داخلی»، هشداری بر آشوبی نزدیک در آمریکا
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی