Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@18:06:07 GMT

نصف مالیات کشور در تهران تامین می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۰۷۶۰

نصف مالیات کشور در تهران تامین می شود

معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین استان تهران گفت: این استان به تنهایی بیش از ۵۰ درصد رقم مصوب درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند و باقی از دیگر استان‌ها دریافت می‌شود.   «امیر عباس رضازاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۹ با تحقق ۱۱۰ درصدی رقم مصوب، مجموع درآمدهای استان تهران ۹۵ هزار میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: میزان درآمد مصوب برای سال پیش از آن نیز ۸۷ میلیارد تومان بود که هشت هزار میلیارد تومان افزایش تعهد مالیاتی داشتیم.   رضازاده با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه درآمد مالیاتی هستیم، تاکید کرد: در بحث مالی نیز در سال ۹۹ توانستیم موضوع صدور چک را از تمامی دستگاه های اجرایی استان حذف کنیم و در این راستا دستگاه های دولتی می توانند برای از بین رفتن هرگونه تخلف از طریق شبکه اینترانت و حساب های پایا و ساتنا، مطالبات افراد حقیقی و حقوقی را واریز کنند.   وی یادآور شد: میزان مصوب درآمد مالیاتی هر سال طبق لایحه پیشنهادی دولت که به تصویب مجلس می رسد، ابلاغ و لازم الاجرا می شود.   رضازاده با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کارکنانی که حقوق دریافتی آنان کمتر از چهار میلیون تومان در ماه است از مالیات حقوق معاف هستند، خاطرنشان کرد: اگر حقوق ماهیانه فردی بیش از این میزان باشد به نسبت آن اضافه دریافتی و بر اساس نرخ های متغیر قید شده در قانون بودجه مشمول مالیات می شود.      

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است