Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی اعلام کردند، اردوگاه "ویکتوریا" و پایگاه هوایی "بلد" در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است روز چهارشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یک منبع امنیتی در عراق گفت: دو موشک کاتیوشا به پایگاه ویکتوریا واقع در داخل فرودگاه بین المللی بغداد در نزدیکی مقر هنگ دوم وابسته به سرویس ضد تروریسم فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع خاطرنشان کرد که در اثر حمله خساراتی وارد نشده است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر نیروهای عراقی، نیروهای آمریکایی نیز در اردوگاه واقع در فرودگاه بین المللی بغداد، غرب پایتخت عراق، حضور دارند.

یک منبع عراقی گفت، سامانه پدافند هوایی آمریکا یک فروند پهپاد را که قصد داشت اردوگاه ویکتوریا را هدف قرار دهد، سرنگون کرد.

همچنین روز گذشته(چهارشنبه)یک حمله موشکی پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد را هدف قرار داد.

نیروهای آمریکایی در عراق پس از حمله روز گذشته به پایگاه هوایی بلد و اردوگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد در حالت آماده باش حداکثری قرار گرفتند.

منبع مذکور به روسیا الیوم گفت، نیروهای آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند حملات علیه آنها در روزهای آینده تشدید شود و آنها در این باره اطلاعاتی دارند.

وی افزود: وضعیت هشدار فقط شامل سفارت آمریکا یا پایگاه عین الاسد نیست، بلکه حتی پایگاه‌هایی در منطقه کردستان عراق را در بر می‌گیرد.

همزمان مرکز رسانه امنیتی دولت عراق اعلام کرد، فرودگاه بین المللی بغداد در این حمله توسط سه پهپاد هدف قرار گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی این مرکز اعلام شد که "یک گروه غیرقانونی، شامگاه چهارشنبه پایگاه هوایی بلد را با سه فروند راکت، بدون ایجاد خسارات جانی و مادی، هدف قرار داد."

این مرکز افزود: سپس این گروه‌ها در ساعات پایانی روز دوباره بازگشتند و فرودگاه بین المللی بغداد را با سه فروند هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار دادند."

این مرکز با اشاره به "سرنگونی یک پهپاد" گفت که موقعیت دو پهپاد دیگر را اعلام خواهد کرد.

منبع مذکور تصریح کرد: نیروهای امنیتی مصمم هستند همه کسانی را که امنیت و ثبات جامعه عراق را برهم می‌زنند تحت تعقیب قرار دهند و آنها را جهت محاکمه عادلانه به دستگاه قضایی تحویل دهند.

پایگاه عین الاسد در غرب عراق نیز یکشنبه با دو هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفت، اما پدافند هوایی در این پایگاه آنها را سرنگون کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حضور نیروهای آمریکایی در عراق فرودگاه بین المللی بغداد نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی بلد هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس نیروهای مقاومت با این عناصر وارد درگیری شدند. منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه شدند.

همچنین وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر حلحول واقع در شمال الخلیل گزارش شده است.

گردان‌های قدس شاخه نابلس اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور اردوگاه عسکر وارد درگیری شدند.

در جریان این درگیری‌ها نیروهای فلسطینی موفق شدند با استفاده از چندین بمب و نارنجک تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

علاوه بر این درگیری‌هایی نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه به وقوع پیوست که به دنبال آن جوانان فلسطینی با یک بمب قدرتمند عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

کد خبر 6087220

دیگر خبرها

  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری