Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام جی RX5 با ام وی ام X33 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی ام جی RX۵:

ام جی RX۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۱۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۵۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار دو کلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سانروف، آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سنسور، سیستم استارت / استاپ موتور، کروز کنترل، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینومی،  سنسور پارک در جلو و عقب و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

معرفی ام وی ام X۳۳:

ام وی ام X۳۳، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۱۳۸۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۷۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۹ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۷ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سنسور دنده عقب، صندلی با روکش چرمی،  سان روف برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کامپیوتر سفری، آینه‌های جانبی برقی و شیشه بالابر برقی برای ۴ در اشاره کرد. 

خودرو ام جی RX5 ام وی ام X33 کشور سازنده چین چین سال (طراحی) 2016 1389 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1995سی سی 1971سی سی حداکثر قدرت 217 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه 180 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه 5 دنده دستی شتاب 0 تا 100 8.2 ثانیه 15 ثانیه حداکثر سرعت 208 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت وزن 1680 کیلوگرم 1375 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4545 طول - 1855 عرض - 1701 ارتفاع 4285 طول - 1765 عرض - 1705 ارتفاع فاصله بین دو محور 2700 میلیمتر 2510 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 55 لیتر 57 لیتر ترمز و پایداری سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب بازوهای چندگانه مستقل - سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی - سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC) - سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA) - ترمز دستی الکتریکی (EPB) - سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) ABS - EBD کیسه هوا راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا سیستم صوتی نمایشگر ۱۰,۴ اینچی به همراه سیستم صوتی با هشت بلندگو سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار آن از یک ام وی ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.
انصاری افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.
وی درباره پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده ضمن ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)