Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دادگستری قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در جلسه شورای قضایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم، افزود: یکی از ارزشمندترین اقدامات قوه قضاییه و سازمان زندان ها توجه به معیشت خانواده مددجویان و اقدام لازم در جهت کاهش مشکلات آنهاست که این امر باید به صورت مستمر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش پرونده وردی به مراجع قضایی استان ادامه داد: اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح موجب کاهش ۱۴ درصدی ورودی پرونده ها شده است که این اقدام قابل تقدیر است.

وی رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح را به دلیل جایگاه ویژه و شأن خاص این افراد، بسیار حساس دانست و اظهار داشت: نظامیان به دلیل ارتباط گسترده با مردم، بیشتر در معرض نقض حقوق شهروندی هستند لذا باید دقت شود که هم شأن مجموعه های نظامی به عنوان رکنی از ارکان حاکمیت اسلامی، حفظ شود و هم قانون به نحو احسن در خصوص متخلفین اجرا شود.

مظفری، با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه بیان داشت: سازمان ها و دستگاه های تابعه دستگاه قضایی می باید، گزارش اقدامات خود را جهت تنویر افکار عمومی ارائه نمایند.

وی بیان داشت در دو سال گذشته به دلیل اطلاع رسانی مناسب از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و دیگر جرائم، میزان رضایتمندی از عملکرد این قوه به نحوی بی سابقه افزایش پیدا کرده است.

این مقام قضایی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های الکترونیکی و فناوری های نوین در قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته و در ارتباط مددجویان با مقامات قضایی و همچنین ارتباط این افراد با خانواده‌های آنها اقدامات موثری انجام شده است.

مظفری حضور قاضی ناظر زندان به صورت مستقل در محیط ندامتگاه را از امور ضروری دانست و اظهار داشت: قاضی ناظر در زندان باید حضور و در دسترس مددجویان قرار داشته باشد.

قضات جز موارد خاص، از بازداشت اولیه استفاده نکنند

رئیس کل دادگستری استان قم در ادامه بیان داشت: استفاده از بازداشت‌های اولیه می باید به ندرت و منحصر به موارد قانونی مثل موارد امنیتی و دیگر موارد مطرح قانونی باشد و قضات محترم اهتمام نمایند با اخذ تامین مناسب از بازداشت افراد تا جایی که امکان دارد، جلوگیری نمایند.

 وی، انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان را مسئله اصلی و روز کشور دانسته و اظهار داشت: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری، همگی ما تکلیف ویژه داریم که علاوه بر شرکت خود و خانواده زمینه شرکت را برای آحاد مردم در انتخابات فراهم نماییم. اصل شرکت در انتخابات واجب شرعی و سیاسی است.

مظفری با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران در اعلام بخشهای کهک و جعفرآباد این استان بعنوان  شهرستان، اظهار داشت از هم اینک به همکاران اعلام می شود نسبت به ایجاد دادگستری شهرستان برای این مناطق اقدام نمایند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود./

برچسب‌ها قم مقام معظم رهبری حقوق شهروندی سازمان قضایی نیروهای مسلح سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مقام معظم رهبری حقوق شهروندی قم مقام معظم رهبری حقوق شهروندی سازمان قضایی نیروهای مسلح سازمان زندان ها قوه قضاییه نیروهای مسلح قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

در فضای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و با توجه به اینکه تعداد کمی از نامزد‌ها در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ممکن است این تلقی بوجود آید که فضای انتخابات مثل دور اول پرشور و هیجانی نباشد.    طبعا مردمی که براساس اعتقاد قبلی، باور‌های سیاسی و دینی و تکلیف و وظیفه‌ای که در قبال کشورشان دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و در این خصوص دور اول یا دوم انتخابات برایشان تفاوتی ندارد و همان طور که در دور اول مبتنی بر حق و تکلیفشان در این حرکت بزرگ حضور فعالانه داشتند با همان روحیه در دور دوم انتخابات نیز مشارکت می‌کنند.    توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر مردم در انتخابات این دوره شرکت نکنند طبعا آن حقی را که نسبت به سرنوشت خود دارند و براساس همان حقوق باید نامزد‌های منتخب و اصلح خود را به خانه ملت بفرستند نادیده می‌گیرند.   در حال حاضر، باید تکلیف ۴۵ نفر از نمایندگان مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شود و این هم سهم تعداد محدودی از شهر‌های کشور بویژه تهران است که باید در این زمینه کار را تمام کنند.   به نظر می‌رسید که در این دور از انتخابات مسئولیت مردم تهران بیشتر است، چون تکلیف نهایی درباره تعداد نامزد‌های بیشتری از تهران باید در دور دوم مشخص شود و نمایندگان پایتخت هم اگر از پشتوانه رای خوبی برخوردار نباشند ممکن است آن کارایی لازم را در خانه ملت نداشته باشند.    از این رو حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مشارکت مردم را در سرنوشت شهر، منطقه و حتی کشور را تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد.   بر همین اساس به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با توجه به حضور خوب جامعه در دور اول انتخابات شکل گرفتند و مردم نامزد‌های منتخب خود را مبتنی بر صندوق آرا به مجلس فرستادند تکلیف تعداد نماینده باقیمانده اگر مشخص شود نقش بسیار موثری در سرنوشت مجلس، هیات رئیسه و آینده خانه ملت در جهت حل مشکلات مردم داشته باشد.    امید است مردم مثل دور اول به این وظیفه و مسئولیت سنگین خود در سپردن امانت به اهلش عمل کنند و با حضور جدی و پرشکوه خود این امکان را فراهم کنند تا تعداد نمایندگان باقی مانده از پشتوانه لازم برای ایفای نقش در مجلس برخوردار باشند.

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • تشریح اقدامات دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری