Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: از بدو تاسیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تا پایان اردیبهشت ماه 1400، 397 پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک هزار و 586 کلاس توسط خیّرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در سطح استان اردبیل احداث گردیده است.

جواد قرآن‌نویس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مشارکت مردم در امور عام‌المنفعه که متاثر از آموزه‌های دینی و اعتقادی است در کشور ما سابقه‌ای دیرینه دارد، گفت: اقبال مردم خیّر و نیک‌اندیش در عرصه مقدس مدرسه‌سازی نشان از توجه ویژه آنان به نقش تربیت نیروی انسانی در توسعه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خیّرین مدرسه‌ساز با درک دقیق و صحیح این موضوع و با اعتقادی راسخ گام در این وادی نهاده و زمینه‌های شکوفایی استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را بیش از پیش فراهم نموده‌اند، افزود: اگرچه احداث بناهای آموزشی و اهداس آن به آموزش و پرورش به تعداد محدود در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی به عنوان یک کار ارزنده انجام می‌گردیده، لیکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و با افزایش جمعیت دانش‌آموزی و مشکلات ناشی از آن به یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل و شاهد حضور گسترده و چشم گیر نیک‌اندیشان خیّر در این عرصه بوده‌ایم.

قرآن‌نویس با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال1380 تاسیس شده و تاکنون اقدامات موثر و قابل توجهی را در راستای رفع معضلات فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی استان به عمل آورده است، تصریح کرد: از بدو تاسیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تا پایان اردیبهشت ماه 1400، 397 پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک هزار و 586 کلاس توسط خیّرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در سطح استان اردبیل احداث گردیده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با بیان اینکه تعداد 73 پروژه در قالب 283 کلاس درس نیز در دست اجرا می‌باشد، خاطرنشان کرد: تا به حال 22 جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز و سه جشنواره بانوان خیّر مدرسه‌ساز نیز در سطح استان برگزار شده است.

قرآن‌نویس با بیان اینکه ازبدو تاسیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز تاکنون، 131 خیّر نیک‌اندیش حقیقی اقدام به احداث مدرسه در استان اردبیل نموده‌اند، ادامه داد: از این تعداد، سهم آقایان 99 تن و سهم بانوان 32 تن بوده است. همچنین 30 خیّر حقوقی نیز در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این مجمع در 11 شهرستان استان(اصلاندوز، گرمی، پارس‌آباد، جعفرآباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، نمین، نیر، خلخال، کوثر و سرعین) نمایندگی فعال دارد، گفت: مجمع خیّرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در شرایط کنونی کرونا علاوه بر رسالت اصلی خود که مدرسه‌سازی است در صدد رفع مشکلات دانش‌آموزان بی‌بضاعت بوده و در همین راستا حدود 291 تبلت در سطح استان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

قرآن‌نویس با اشاره به تعهد این مجمع در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، درصورت تکمیل 48 مدرسه در قالب 224 کلاس در دست احداث توسط نوسازی مدارس تا پایان سال 1400، تعداد 76 کلاس هم از طرف خیّرین احداث خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه اردبیل خيرين مدرسه ساز مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل خیرین مدرسه ساز استان اردبیل سطح استان قرآن نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

استاندار قم خطاب به مدیران ارشد استان گفت: خیرین مدرسه‌ساز که به این امر خداپسندانه اقدام می‌کنند نباید در بروکراسی اداری گیر کنند و همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از آنان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری امروز در مراسم افتتاحیه یک مدرسه خیرساز گفت: سرانه آموزشی استان متاسفانه پایین بوده و حتی با متوسط کشور هم فاصله زیادی داریم.

وی افزود: رفع و جبران کمبود‌های سرانه آموزشی در کشور موضوع مهمی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در کشور در این زمینه انجام شده است.

استاندار قم گفت: امروز شاهد حضور فعال و پویا خیرین عزیز مدرسه‌‌ساز در استان هستیم که با تمام توان پای کار هستند تا اقدامی برای فرزندان این سرزمین قرار‌ بگیرد.

وی بیان کرد: بنده خود را خادم خیرین مدرسه‌ساز می‌دانم و این را اعلام می‌کنم که هر خیری این اقدام خداپسندانه را انجام دهد و بنایی برای نظام تعلیم و تربیت کشور آماده کند مورد حمایت همه جانبه بنده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان