Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@02:21:04 GMT

ترکمنستان کار تیم ملی ایران را راحت‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۱۵۸۷

به گزارش ایسنا، شکست غیرمنتظره تیم ملی لبنان برابر ترکمنستان، معادلات صعود تیم ملی به مرحله سوم انتخابی جام جهانی را راحت‌تر کرد. در گروه H انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به میزبانی کره جنوبی، لبنان، یکی از تیم‌های مدعی صعود در دور برگشت مقابل ترکمنستان، تیم نه چندان قدرتمند آسیایی مغلوب شد تا همه چیز به نفع ایران تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران با شکست عراق در بازی پایانی گروه، صدرنشین خواهد شد و در این صورت هیچ نیازی به بررسی معادلات برترین تیم‌های دوم مسابقات ندارد اما در صورت مساوی شدن بازی، ایران دوم می‌شود و امتیازات و شرایط تیم ملی برای قرار گرفتن در جمع پنج تیم برتر دوم مسابقات بررسی خواهد شد.

در حالی که تا قبل از این، ایران در صورت تساوی مقابل عراق شانس چندان زیادی برای صعود به مرحله بعد نداشت، حالا شاگردان دراگان اسکوچیچ با استرس کمتری به مصاف رقیب خود می‌روند چرا که در صورت شکست خوردن احتمالی لبنان در بازی پایانی خود مقابل کره‌جنوبی در سئول، عملا ایران جای این تیم را خواهد گرفت.

در صورت مساوی تیم ملی مقابل عراق و شکست خوردن لبنان برابر کره‌جنوبی، هر دو تیم ۱۰ امتیازی خواهند شد اما تیم ملی به علت تفاضل گل بیش‌تر در رتبه پنجم برترین تیم‌های دوم قرار می‌گیرد و صعود می‌کند.

البته یک احتمال بسیار ضعیف‌تر هم وجود دارد. اگر اردن بتواند کویت، میزبان گروه B و هم‌چنین استرالیا صدرنشین این گروه را شکست دهد، در این صورت اردن جای ایران و لبنان را می‌گیرد اما احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار ضعیف است.

روی هم رفته تیم ملی در هفته پایانی در شرایطی برابر عراق قرار می‌گیرد که ساعت ۱۰:۳۰ صبح سه شنبه ۲۵ خرداد کره جنوبی و لبنان به مصاف هم می‌روند و شاگردان اسکوچیچ از شکست احتمالی لبنان مقابل کره جنوبی مطلع خواهند شد چرا که بازی ایران و و عراق ساعت ۲۱ روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: کره جنوبی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

نماینده بسکتبال ایران نخستین بازی خود در فینال سوپر لیگ غرب آسیا را واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (پنج‌شنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، نخستین بازی سری فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا برگزار شد که در پایان، تیم الریاضی لبنان موفق شد برابر نماینده ایران به پیروزی رسیده و یک بر صفر سری را پیش بیفتد.

تیم شهرداری گرگان که تا پیش از این دیدار، هر ۸ بازی خود در سوپر لیگ غرب آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، امشب برابر میزبان قدرتمند خود حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه سنگین ۹۵ - ۶۰ شکست خورد.

شاگردان مصطفی هاشمی هر چهار کوارتر این بازی را به ترتیب با نتایج ۲۳-۲۲، ۲۲-۱۰، ۲۶-۱۸ و ۲۴-۱۰ واگذار کرد تا در پایان این دیدار با اختلاف ۳۵ امتیازی، تن به شکست دهد.

فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به صورت دو از سه برگزار می‌شود و هر تیمی که دو بار حریف خود را شکست دهد، قهرمان سوپر لیگ غرب آسیا می‌شود. 

با باخت امروز شهرداری گرگان، نماینده ایران برای حفظ شانس قهرمانی خود، باید بازی بعد که در تهران برگزار می‌شود را با پیروزی پشت سر گذاشته و سری را یک بر یک به تساوی بکشد.

برنامه سایر بازی‌های شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا:

بازی دوم)

شهرداری گرگان - الریاضی لبنان: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۱۵ در تهران

بازی سوم)

الریاضی لبنان - شهرداری گرگان: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۴۵۰ در بیروت

دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها هم به صورت تک بازی میان تیم‌های ساجس لبنان و الشرطه عراق برگزار شد که تیم لبنان، با شکست حریف خود عنوان سومی این رقابت‌ها را به دست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • صعود راحت گل گهر با پیروزی مقابل فجر سپاسی
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"