Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌ها گفت: در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۱۰ ایستگاه آتش نشانی روستایی به منظور ارتقاء ایمنی روستاهای کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی قربانی افزود: از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲ تا کنون در مجموع ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در روستاهای کشور راه اندازی و به ماشین آلات آتش نشانی تجهیز شد که از این تعداد ۵۱۰ پایگاه در دوره دولت تدبیر و امید راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: راه اندازی پایگاه آتش نشانی در روستا ها خدمتی است که تا پیش از تاسیس نهاد دهیاری ها در روستاها ارایه نمی شد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: برای کمک به تامین نیروی انسانی در پایگاه های آتش نشانی با همکاری ستاد کل نیرو های مسلح و موافقت مقام معظم رهبری مجوز جذب نیرو های وظیفه برای بکاری گیری در این پایگاه ها روستایی اخذ شده است.

قربانی ادامه داد: این مجوز برای ۲ سال دارای اعتبار است و طی آن امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولان واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.                     

 وی گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که شاملی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنها است به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شده و  متقاضیان برای کسب اطلاع از مفاد این شیوه نامه می توانند به دهیاری های دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

قربانی ادامه داد: با احداث،  جذب و تجهیز پایگاه های آتش نشانی در روستاها گام مهمی در افزایش ایمنی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه و بلایای طبیعی برداشته شده و به منظور دسترسی به حداقل استاندارد های لازم برای ارائه خدمات آتش نشانی و ایمنی درروستاها با برنامه ریزی انجام شده تعداد پایگاه های آتش نشانی در مناطق روستایی به مرور در حال افزایش است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: در مواقع بروز حوادث آتش سوزی، ارائه خدمات ایمنی به موقع و سریع به حادثه دیدگان احتمالی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و ضرورت دارد تمام پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بر اساس شیوه نامه ابلاغی توسط این معاونت، نسبت به اداره این پایگاه‌ها و ارائه خدمات مطلوب اقدام کنند.

قربانی مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند؛ به همین دلیل ارتقای وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پایگاه های آتش نشانی آتش نشانی روستایی آتش نشانی راه اندازی دهیاری ها پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم

 سید محمد سجادی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۳:۱۱ آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۴ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۵  آتش نشان به محل آتش سوزی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: آتش سوزی از طبقه همکف ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیر‌های خروج را مسدود کرده بود.

وی ادامه داد: با سرعت عمل بالای آتش نشانان، آتش سوزی در لحظات اولیه مهار شد و یک کودک ۶ساله و یک خانم ۴۷ ساله که در طبقات گرفتار شده بودند از داخل ساختمان خارج شدند.

سجادی با بیان اینکه حادثه فوق خسارت جانی در پی نداشت گفت: علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی