Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:36:55 GMT

آغاز احداث بیش از ۶ هزار واحد مسکن ملی در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۲۷۶

آغاز احداث بیش از ۶ هزار واحد مسکن ملی در استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان، اظهار داشت: سهم استان از طرح اقدام ملی مسکن ۷۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد در سراسر کشور بوده که این میزان نشان می‌دهد سهم اصفهان معادل ۱۷.۵ درصد نسبت به کشور است که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مابقی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اصفهان احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیش از ۹۴ هزار نفر در سطح استان متقاضی استفاده از این طرح بوده‌اند، افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح تأیید نهایی شده‌اند همچنین از این میزان تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر افتتاح حساب کرده و بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیز واریز وجه داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در شهرهای جدید فولاد شهر، بهارستان و مجلسی در مجموع ۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر ثبت نام کردند، اضافه کرد: پس از مشخص شدن متقاضیان حائز شرایط، ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از آنان افتتاح حساب و واریز وجه داشتند و عملیات آماده سازی و احداث واحدها در دست اقدام است.

آغاز احداث مسکن ملی در ۹ شهر اصفهان

قاری قرآن ادامه داد: تاکنون برای چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید بهارستان و یک‌هزار و ۷۳۹ واحد در شهرهای شاهین‌شهر، شهرضا، کاشان، لنجان، اردستان، دهاقان، تیران و سمیرم پروانه ساختمانی دریافت شده و عملیات اجرایی آن شروع شده اشت.

او گفت: هزینه ساخت و آماده سازی در طرح اقدام ملی مسکن از سوی متقاضی تأمین می‌شود و سهم دولت در این طرح واگذاری اراضی به‌صورت فروش اقساطی یا اجاره ۹۹ ساله و پرداخت تسهیلات است.

ثبت نام دوره جدید طرح اقدام ملی مسکن در ۲۱ شهرستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین از آغاز ثبت‌نام دوره جدید طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان در ۲۱ شهر از روز گذشته (۱۹ خرداد) خبر داد و افزود: تسهیلات اختصاص یافته به مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که بازپرداخت آن ۱۲ ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد است.

قاری قرآن بیان داشت: ثبت نام دوره جدید برای ۲۱ شهر استان شامل اردستان، تیران، جندق، حبیب‌آباد، خور، داران، دولت‌آباد، گلپایگان، ابوزیدآباد، نوش‌آباد، وزوان، میمه، مهاباد، علویجه، زواره، خالدآباد، بادرود، فرخی و شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان است و افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قیمت واحدهای اقدام ملی براساس نرخ تمام شده ساخت است

او درباره شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن برای متقاضیان، خاطرنشان کرد: متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشد، متأهل یا سرپرست خانوار بوده و برای زنان خود سرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن است. متقاضی باید حداقل در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا سکونت داشته و از بانک مسکن هیچ گونه تسهیلات ساخت دریافت نکرده باشد ضمن اینکه متقاضی و همسر او باید دارای فرم ج سبز باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین درمورد قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: طبق ابلاغ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، قیمت واحدهای طرح اقدام ملی بر اساس قیمت تمام شده ساخت است.

قاری قرآن هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را افزایش تولید مسکن و تأمین مسکن دهک‌های چهار تا هفت جامعه دانست و گفت: سعی شده جانمایی اراضی در محل‌های مناسب، مطابق طرح‌های فرادست و در محدوده طرح‌های آماده‌سازی سطح استان انجام شود ضمن اینکه ساخت خانه‌ها بر اساس ضوابط و مقررات ملی است.

کد خبر 5231477

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی علیرضا قاری قرآن انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی بوشهر مشارکت مردم در انتخابات گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک انتخابات شورای شهر و روستا طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی استان اصفهان هزار و ۵۰۰ قاری قرآن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان

اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در دومین جلسه این کمیته در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ از پروژه‌های عمرانی فعال در منطقه ۱۳ بازدید کردند که در جریان این بازدید، رفع مشکلات مطرح شده در دستور کار کمیته قرار گرفت.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید اعضای کمیته نظارتی شورای شهر از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۳ اصفهان اظهار کرد: دومین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان با بازدید از پروژه‌های عمرانی همچون احداث منبع ذخیره آب در باغ بانوان پردیس، احداث مجموعه فرهنگی قائمیه، بازگشایی خیابان دستگرد، پیاده‌روسازی‌های سطح منطقه، احداث مجموعه ورزشی با رویکرد ورزش‌های پهلوانی و آزادسازی خیابان شهید عباسپور برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه مشکلات و موانع با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح و رفع آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری در منطقه ۱۳ آقایان محمدرضا فلاح، محمد شریعتی و علی صالحی هستند.

کد خبر 751153

دیگر خبرها

  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود