Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-29@16:39:46 GMT

تنها راه المپیکی شدن سهراب مرادی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۳۲۰

تنها راه المپیکی شدن سهراب مرادی

در صورتی که وزنه بردار قرقیزستان در رنکینگ نهایی جزو هشت نفر اول باشد، سهراب مرادی می تواند به سهمیه المپیک قاره آسیا برسد. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری فردا (جمعه) رنکینگ نهایی وزنه برداران را برای کسب سهمیه المپیک اعلام می کند. در رنکینگ موقت، سهراب مرادی در دسته ۹۶ کیلوگرم باقی ماند تا تعیین تکلیف او به تصمیم دیگر کشورها در مورد انتخاب وزنه بردارانشان گره بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اینکه وزنه برداران بتوانند به سهمیه برسند فقط به این رنکینگ بستگی ندارد و تعیین تکلیف کشورهایی که دوپینگی بوده اند هم نقش اساسی خواهد داشت.

کشورهایی نظیر کلمبیا، ویتنام و رومانی سه نمونه تست مثبت در سال داشته اند و طبق قوانین باید یک سال تعلیق شوند. این اتفاق می تواند وزنه برداران آنها را از حضور در المپیک محروم کند  و حذف این وزنه برداران از رنکینگ می تواند در کسب سهمیه دیگر کشورها موثر باشد.

سخنگوی آژانس بین المللی تست دوپینگ (ITA) که در مورد پرونده این کشورها نظارت دارد در این مورد گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا همه مسائل را به موقع حل کنیم و مهلت تعیین تکلیف سهمیه را در نظر داریم. در حال حاضر تایلند، مالزی  و مصر از حضور در المپیک محروم هستند.

کلمبیا یک وزنه بردار در دسته ۹۶ کیلوگرم دارد که حذف او می تواند در رسیدن سهراب مرادی موثر باشد.

سهراب مرادی  که در رنکینگ موقت فدراسیون جهانی قرار دارد، برای کسب سهمیه بهترین وزنه بردار قاره آسیا  باید دو رقیب ژاپنی و قرقیزستانی او وارد رنکینگ هشت نفره شوند تا آنها از طریق هشت سهمیه ای که از طریق رنکینگ توزیع می شوند، به المپیک بروند. 

* رنکینگ موقت دسته ۹۶ کیلوگرم در حال حاضر به این صورت است:
۱-تیان تائو از چین 
۲-فارس الباخ از قطر
۳-جاناتان ریواز از کلمبیا
۴-تسیخانتسو از بلاروس 
۵-انتون پلیسنوی از گرجستان
۶-هاکوب مکرتچیان از ارمنستان

۷-بادی سانتاوی از کانادا
۸-دانگجو یو از کره جنوبی
۹-جیووانی وانلینا از ونزوئلا 
۱۰-یاماموتو توشیکی از ژاپن 
۱۱-الفیدس ویرا از کوبا 
۱۲-رسولبیکف از قرقیزستان

 تغییراتی که پیش بینی می‌شود:

* ارمنستان یک سهمیه در المپیک توکیو دارد و نماینده خود را در در دسته ۱۰۹ یا فوق سنگین اعزام می کند که شانس مدال هستند بنابراین این وزنه بردار از رنکینگ نهایی حذف می شود.
* کلمبیا سه نمونه دوپینگ مثبت در سال دارد بنابراین احتمال محرومیت این کشور از حضور در المپیک وجود دارد.
* چین چهار سهمیه دارد و تعداد نفرات واجد شرایط آن بیشتر از تعداد سهمیه هاست و وزنه برداران اوزان سبک وزن آن شانس گرفتن مدال طلا را دارند بنابراین احتمال حذف تیان تائو زیاد است.

* بلاروس هم یک سهمیه المپیک دارد و ممکن است در وزن دیگر بخواهد نماینده اعزام کند. 

بنابراین با حذف وزنه برداران ارمنستان، کلمبیا، چین و بلاروس نماینده های  ونزوئلا، ژاپن، کوبا و قرقیزستان نیز وارد رنکینگ می شوند. بعد از قرقیزستان تنها وزنه بردار قاره آسیا که در رنکینگ حضور دارد سهراب مرادی است و در این صورت یک سهمیه قاره آسیا به سهراب مرادی می رسد. 

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سهراب مرادی بازی های المپیک توکیو تیم ملی وزنه برداری ایران سهراب مرادی وزنه برداران سهراب مرادی وزنه بردار قاره آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک