Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال هشت هزار میلیارد ریال با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور برای مدیریت مسایل مرتبط با خشکسالی عشایر کشور لحاظ شد.

شاهپور علایی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برنامه های مختلف سازمان امور عشایر ایران در حمایت از عشایر در برابر خشکسالی، افزود: خرید تضمینی یک میلیون راس دام عشایر از هفدهم خرداد برای استانهای گروه یک خشکسالی به ازای هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیگر حمایت سازمان امور عشایر ایران تامین چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره بود تا بتوان برای تامین علوفه در جلوگیری از تنش آب آشامیدنی و آب دام عشایر اقدام کرد.

علایی مقدم افزود: ۲ هزار میلیارد ریال بلاعوض برای تامین یارانه و ۲ هزار میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی عشایر نیز امسال برای حمایت از عشایر در برابر آسیب های خشکسالی درنظرگرفته شد.

وی گفت: استمهال وام های عشایر مرتبط با آسیب های خشکسالی ماده ۱۰ و ۱۲ از دیگر اقدام ها بود تا عشایر با آسودگی خاطر بیشتری به تولید اقدام کنند.

۳.۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های زیربنایی آب عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: امسال در کشور سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه زیربنایی در حوزه آب در بخش عشایری اجرا می شود که ۹۲ میلیارد ریال از این مبلغ ویژه استان سمنان است.

وی ادامه داد: امسال برای کمک به عشایر به خاطر مساله خشکسالی، علوفه مدت‌دار از طریق ارایه تسهیلات به تعاونی ها و با تامین علوفه از سوی آنان، به عشایر در قبال بازپرداخت پنج ماهه تحویل می شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید دام عشایر در کشور کاهش نداشته است یادآور شد: از سال ۱۳۹۶ با آغاز طرح ملی زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر، تولید گوشت قرمز از ۱۶۲ هزارتن به ۲۰۰ هزار تن رسید و رکورد ۲۰۰ هزارتن در بهمن ۹۹ ثبت شد.

علایی مقدم گفت: افزایش تولید گوشت قرمز عشایر از محل روش های اصلاح تغذیه و اصلاح نژاد، انتقال یافته های تحقیقاتی به عشایر، کاهش مصرف علوفه و پشتیبانی با تسهیلات کم‌بهره محقق شد.

رییس سازمان امویر عشایر ایران بیان کرد: ظرفیت تولید گوشت قرمز در عشایر تا ۳۰۰ هزارتن وجود دارد که تامین منابع حمایتی، استفاده بهینه از عوامل تولید و روش های اصلاحی، دوقلو و چند قلوزایی، و بهبود ضریب علوفه نسبت به دام زنده، از پیش‌شرط های افزایش تولید گوشت قرمز عشایر است.

علایی مقدم امروز نشست با تشکل های عشایری، دیدار با نماینده ولی در استان و امام جمعه سمنان، دیدار با استاندار و بازدید از چند طرح اجرایی در استان سمنان را در برنامه دارد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

نژاد گوسفند سنگسری از نژادهای مشهور دامی در کشور است و عشایر سنگسر از طایفه‌های ریشه‌دار و قطب تولید انواع محصولات در کشور محسوب می‌شوند./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان امور عشایر ایران هزار میلیارد ریال تولید گوشت قرمز استان سمنان علایی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان افزود: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار 1403 تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد