Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) پس از پایان کار نوسازی، با تاسیس مرکز نیکوکاری «سفینه النجات»، فعالیت‌های خود در دستگیری از نیازمندان و پرداخت وام به زوج‌های جوان را افزایش داده است. برگزاری نشست‌های بصیرتی از دیگر فعالیت‌های این خانه خدا است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد حضرت مسجد سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، خیابان ایران، خیابان گوته) حدود یک سال درگیر نوسازی بخش هایی از آن بود که اتفاقا با دوره شیوع ویروس کرونا همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن ماه 1399 این فعالیت به پایان رسید و اکنون این مسجد بازسازی شده با نفسی تازه در خدمت گروه های مختلف مردم است.

 

تاسیس کتابخانه در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع)

 

مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در این فضا دارای کتابخانه و اتاقی برای فعالیت های فرهنگی شد. حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معزی» در این باره به شبستان گفت: تاسیس کتابخانه به فعالیت های این مسجد روح تازه ای بخشید و بسیاری از جلسات و برنامه های فرهنگی نیز مدتی است در همین جا برگزار می شود. حالا امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته موجب رونق کتاب خوانی در میان نمازگزاران و کسبه منطقه ایران و سه راه امین حضور شویم.

 

اتفاق قشنگ دیگر در مسجد حضرت مسجد سیدالشهدا (ع) طی چند ماه اخیر، تاسیس مرکز نیکوکاری سفینه النجات است. حاج آقا معزی در این باره به شبستان گفت: این مرکز چند ماه پیش و با تلاش اهالی این مسجد به ویژه صندوق قرض الحسنه والفجر، پایگاه بسیج شهد خراسانی و هیئت امنای مسجد حضرت مسجد سیدالشهدا (ع) تاسیس شد.

 

گسترش خدمت رسانی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع)

 

 

 

 

 

طی چند ماهی که از فعالیت این مرکز نیکوکاری می گذرد بیش از شصت میلیون تومان به خانواده های نیازمند کمک های مومنانه پرداخت شد که شامل برنج، قند، چای، شکر، خرما، رشته ماکارانی، حبوبات، کنسرو تن ماه، گوشت و مرغ و در چند مورد نیز کارت هدیه بوده است.

 

این مرکز همچنین با همکاری صندوق های قرض الحسنه والفجر مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) و الزهرا (س) (واقع در تهران، خیابان کارگر، چهارراه لشکر) زمینه پرداخت وام به بیش از چهل نفر را فراهم کرده که تاکنون مبلغی در حدود دویست میلیون تومان را شامل شده است. پرداخت وام به زوج های جوان برای تشکیل خانواده و مستاجران برای تامین ودیعه یا اجاره بها از جمله کارهای این صندوق است که طی دوره کرونا افزایش یافته است.

 

 

 

 

برگزاری کلاس های حقوقی در راستای طرح هر مسجد، یک حقوقدان

 

کار دیگر مرکز نیکوکاری سفنیه النجات برگزاری کلاس های مشاوره حقوقی در زمینه های کیفری، خانواده و ثبت، کلاس های اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و روانشناسی در حوزه مشاوره خانواده، رابطه زوجین و تربیت فرزندان است. ارائه مشاوره های حقوقی در راستای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه مطرح کرد، انجام می شود. علاقمندان برای شرکت در این کلاس ها می توانند با شماره 33567373 تماس بگیرند یا روزهای زوج به دفتر این مرکز از ساعت 16 تا 17 مراجعه کنند. خیران برای پرداخت کمک های خود همچنین می توانند از عابر بانک کوچکی که در کنار در ورودی این مسجد نصب شده است، اقدام کنند.

 

فعال تر شدن مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در حوزه انتخابات

 

 

 

مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) چند سالی در حوزه های سیاسی و انقلابی فعال تر از گذشته شده است. حجت الاسلام والمسلمین معزی در این باره به شبستان گفت: این گونه از فعالیت ها همواره با تلاش اهالی این مسجد به ویژه ائمه جماعات و پایگاه بسیج شهید خراسانی برگزار می شد ولی خیلی پررنگ نبود لذا با همکاری بچه های بسیج و هیئت امنا برگزاری فعالیت های سیاسی را بیشتر کردیم و در همین زمینه، امسال چندین نشست بصیرتی با حضور کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موضوع انتخابات 1400 برگزار کردیم.

 

مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) که در میان مردم به مسجد معزالدوله نیز شهرت دارد مهم ترین مرکز فرهنگی در منطقه سه راه امین حضور است و کسبه این منطقه از شهر تهران برای اقامه نماز و شرکت در برنامه های عبادی، خود را همه روزه به این مسجد می رسانند. حالا که مرکز نیکوکاری در این مسجد راه اندازی و صندوق قرض الحسنه آن فعال تر شده است، حاج آقا معزی که 15 سال در حوزه علمیه قم، درس خوانده از محضر برخی از مراجع تقلید بهره برده است، امیدوار است بتواند مسجدی را که جد و والد وی در آن اقامه جماعت می کردند، پررونق تر از همیشه کند.

 

خواسته جوانان پرشور مسجد از رئیس جمهوری منتخب

گزاش میدانی خبرنگار ما حکایت از شور و حیات فزاینده در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) به واسطه تلاش نوجوانان و جوانان این مسجد اعم از بسیجیان تا امام جماعت آن است. اهالی این مسجد باور دارند دولت جدید باید از مساجد حمایت کند ولی در امور این خانه های خدا دخالت نکند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مسجد حضرت سیدالشهداء ع مسجد تراز اسلامی مسجد حضرت سیدالشهدا مرکز نیکوکاری پرداخت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، به نظر می‌رسد دردسر وام ازدواج برای مردم یکی دو تا نیست. گذشته از افرادی که درگیر ضامن و وثیقه و نوبت هستند گروهی هم در دریافت کد رهگیری، انتخاب بانک و شعبه، باطل کردن ثبت نام و… به مشکلاتی برمی‌خورند. به گزارش شهروند خبرنگار ما بیشتر بانک های شهر کرمان در دادن اعتبار به جوانان برای گرفتن تسهیلات ازدواج کم کاری می کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، مدتهاست از برج ۱۲ سال۱۴۰۲ وارد سایت میشویم برای ثبت نام وام ازدواج شهر کرمان بانک های اصلی ملی، صادرات، تجارت و ملت خیلی وصل نشدن فقط موسسه اعتباری اونم به مدت چند دقیقه لطفا پیگیری کنید. ممنون

دیگر خبرها

  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است