Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:40:26 GMT

سه خبر کوتاه از استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۶۶۷

سه خبر کوتاه از استان یزد

 ۵۵ نفر از رای اولی های شهرستان بافق که برای نخستین بار در انتخابات سال ۱۴۰۰ شرکت می‌کنند، امروز پنجشنبه مراسمی را با عنوان جشن سیاسی به صورت نمادین در روستای مبارکه برگزار کردند.

مسوول سیاسی تیپ الغدیر استان یزد در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: حضور حداکثری مردم و انتخاب آگاهانه از جمله اولویت انتخابات ۲۸ خردادماه جاری است امید می رود مردم با رای به نامزد اصلح در رفع خیلی از مشکلات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی غلامی افزود: انتخابات شورای شهر و روستا به ویژه ریاست جمهوری،سرنوشت ساز است و فرد رای اولی باید در انتخاب و معیار نامزدهای اصلح دقت کند.

وی  ادامه داد: انقلابی بودن، متعهد به آرمان‌های انقلاب، مدیریت قوی و قانون مداری از مهمترین شاخص‌های انتخاب فرد اصلح است و انتخاب آگاهانه و با بینش صحیح می تواند کشور را روی ریل توسعه و آبادانی قرار دهد.

در این آیین که به همت پایکاه شهید چمران و کوثر مبارکه بافق برگزار شد، رای اولی‌ها هم به بیان ایده‌ها و افکار خود برای حضور در انتخابات سال ۱۴۰۰ پرداختند.

رای اولی‌ها از اینکه برای اولین بار می توانند در جشن سیاسی کشورشان شرکت کنند ابراز خوشحالی کردند و با شوق و ذوق گفتند: با عشق به نظام و انقلاب و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنند.

در شهرستان بافق حدود یک هزار رای اولی خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می کنند.

روستای مبارکه با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در  فاصله چهار کیلومتری شهر بافق واقع است و همانند این شهر، پنج نفر برای عضویت شورای اسلامی این روستا انتخاب می‌شوند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند،  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان برگزار می‌شود. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها، ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می‌شود. 

 شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان مبارکه، کوشک و سبزدشت، ۳۸ شورای اسلامی روستایی و ۲۲ دهیاری مصوب دارد، شورای شهر بافق و روستای مبارکه هر کدام پنج عضو و بقیه روستاها هرکدام سه عضو شورا دارد.

۵۰ شعبه در شهرستان بافق آرای مردم را جمع آوری می‌کند که نسبت به دوره قبل  ( انتخابات مجلس یازدهم) ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

بافق

رییس مرکز فوریت های پزشکی بافق گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در مسیر یزد به مرکز این شهرستان ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه یک مرد ۷۰ ساله کشته و یک خانم ۶۵ ساله نیز زخمی شد.

سعیدملک زاده در گفت و  گو با ایرنا افزود: این حادثه قبل از کارخانه ذوب روی بافق رخداد.

وی افزود: با اعلام وقوع این حادثه یک دستگاه اورژانس از پایگاه بین راهی مسجد ابوالفضل(ع) به محل اعزام  و فرد مصدوم به بیمارستان ولی عصر(عج) بافق انتقال یافت .

کارشناس راهنمایی و رانندگی، علت وقوع این حادثه را خواب آلودگی راننده خودرو گزارش کرد. 

از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار حادثه رانندگی در جاده های این شهرستان رخ داد که در یک مورد در جاده نوق رفسنجان یک نفر فوت کرد.

مرکز شهرستان ۵۸ نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

اردکان 

به گفته فرماندار اردکان شعار نامزدان شوارهای شهر و روستا باید واقع‌بینانه و نیز وعده‌های انتخاباتی آنها براساس شناخت از جایگاه این نهاد مدنی باشد.

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان اردکان روز پنجشنبه در نشست توجیهی نامزدان ششمین دوره شوراهای شهرستان افزود: مدیریت امور و ریل‌گذاری آینده شهرها در حوزه‌های مختلف در اختیار منتخبان ،انتخابات پیش روست و به همین سبب انتخابات شوراها از اهمیت ویژه‌ای در جوامع محلی برخوردار است.

وی با تجلیل از هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت شهرستان افزود: تمامی تلاش آنها معطوف به تعامل حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی از طریق تأیید صلاحیت‌هاست.

فرماندار اردکان تصریح کرد: از امروز زمان قانونی تبلیغات آغاز شد و تا بیست و ششم خردادماه جاری ادامه دارد، لازم است نامزدها با رعایت موارد قانونی و اخلاقی انتخابات، به ارایه برنامه‌ها و راهکارهای خود بپردازند.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اردکان از نامزدها و هواداران آن‌ها خواست با مطالعه قوانین تبلیغات، انتخاباتی پرشور و با کم‌ترین تخلف احتمالی را در شهرستان داشته باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هم‌زمان با سراسر کشور در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات شهر و روستا اردکان انتخابات ریاست جمهوری بافق مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات شهر و روستا اردکان انتخابات ریاست جمهوری بافق مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان