Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:18:32 GMT

ساخت اولین پروژه نیروگاهی از محل تسهیلات روسها آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۸۷۴

ساخت اولین پروژه نیروگاهی از محل تسهیلات روسها آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم «آغاز احداث عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک» در استان هرمزگان گفت: وزارت نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش آب هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی به بهره‌برداری رسانده، همچنین ۲۸ سد مرزی احداث کرده است.

وی با اشاره به افتتاح سد کنجانچم در استان ایلام که پیش از این بر روی رودخانه مرزی با عراق احداث شده است، افزود: قبل از انقلاب و در سال ۵۰ فقط یک سد مرزی بر روی سد ارس احداث شده بود اما از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۶ سد مرزی بر روی رودخانه‌های مشترک با همسایگان احداث شده که نیمی از آنها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو از دیگر برنامه‌های افتتاح امروز را بهره‌برداری از ۶۸۰ هکتار شبکه آبیاری در منطقه گرمسیری واقع در استان‌های ایلام و کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۳۵۴ هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در کشور بهره‌برداری شده است.

اردکانیان گفت: هر دو ماه یک بار یک تصفیه‌خانه آب و هر یک ماه یک بار یک تصفیه‌خانه فاضلاب را بهره‌برداری کرده‌ایم ضمن اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۹ میلیون روستایی به شبکه آب پایدار روستایی متصل شده‌اند که تا پیش از این تنها یک میلیون نفر از جمعیت روستایی ایران چنین امکاناتی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش برق، امروز نیروگاه هنگام در بندرعباس با ظرفیت ۳۵۰ مگاوات افتتاح می‌شود که اولین نیروگاه سیکل ترکیبی است و راندمان بالای ۵۸ درصد دارد.

وزیر نیرو به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در هرمزگان اشاره و اظهار کرد: این نیروگاه اولین پروژه بزرگ‌مقیاس است که از محل وام فدراسیون روسیه به ایران بهره‌مند خواهد شد. چنین تسهیلاتی چند سال پیش با مجوز مجلس در مسیر استفاده قرار گرفت اما به دلیل بوروکراتیک بودن اختصاص این تسهیلات در مذاکرات با روس‌ها، استفاده از آن به طول انجامید.

اردکانیان گفت: بارها با مقامات روسیه پروژه‌های مشمول این تسهیلات را پیگیری کردیم که سال گذشته موفق شدیم پروژه نیروگاه سیریک را با روس‌ها به تصویب رسانده و امسال LC آن افتتاح شد. به زودی سایر پروژه‌های مصوب در تسهیلات روس‌ها، در مسیر پروژه قرار می‌گیرد.

به گفته وزیر نیرو، نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک به پایداری شبکه برق جنوب کشور کمک شایانی کرده و امکان استفاده از سوخت جایگزین برای حفظ محیط‌زیست به دلیل نزدیکی آن به دریا وجود دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل این پروژه دو میلیارد و ۳۰۰ مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شده و این میزان به شبکه گاز کشور منتقل خواهد شد.

ارکانیان گفت: ارزش این ابر پروژه ۱.۴ میلیارد یورو خواهد بود.

کد خبر 5231540

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو سدسازی بانک مرکزی ایران طرح ملی مسکن شاخص کل بورس استقلال بانک مرکزی وزارت راه و شهرسازی قیمت دلار تولید نفت انتخابات 1400 قیمت نفت بورس تهران بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار کشاورزی کریدور شمال جنوب بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان

سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان داشته باشیم، شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرآیند رسوب برداری را آغاز کرد.

مدیر امور منابع آب مغان همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ ۳، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایت‌مندی بهره‌برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان تصریح کرد: از کشاورزان درخواست داریم که در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت کنیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی، بیان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی