Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:27:59 GMT

پیگیری طرحی برای یک‌دست کردن امور استخدامی در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۱۳۳

پیگیری طرحی برای یک‌دست کردن امور استخدامی در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان استان سمنان در سالن استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: در سیستم حکمرانی هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از وزارت آموزش و پرورش نیست؛ پایه و اساس توسعه انسانی و توسعه ابعاد مختلف در دنیای مدرن امروز در گرو آموزش نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی همپای دولت، قرص و محکم برای کمک به نظام آموزشی دغدغه‌مند است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های مجلس برای کمک به نظام آموزش و پرورش ادامه داد: هفته گذشته کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب و به بحث بررسی لایحه توجه ویژه‌ای شد و همچنین به مسائلی همچون ارتقای اعتبار و موضوعات دیگری که وزارت آموزش و پرورش با آن دسته و پنجه نرم می‌کند، نیز توجه ویژه صورت گرفت.

گلرو با بیان اینکه سیستم اداری و جذب نیروی آموزش و پرورش نیازمند اصلاح است، افزود: بخش عمده‌ای از مراجعات به دفتر بنده مرتبط به حوزه آموزش و پرورش است که عمده آن از نیروهای خدماتی، و خرید خدمت و نهضتی‌ها هستند و این سؤال مطرح می‌شود که چرا نظام اداری پهن و نامنظم بوده و چرا جذب نیروها متکثر است؟

وی  با بیان اینک این افراد با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکلات باید فرهنگیان سامان داده شود، تأکید کرد: شیوه‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش و سایر نهادها متکثر است و به همین خاطر فراکسیون گام دوم مجلس، در سال جاری بررسی طرحی را به منظور یک‌دست کردن امور استخدامی در دستور کار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالبات و نیازمندی‌های آموزش و پرورش و فرهنگیان استان سمنان پیش‌تر با وزیر آموزش و پرورش مطرح شده که برخی از مطالبات محقق شده و برخی محقق نشده است و همچنان پیگیر مطالبات خواهیم بود.

اجرای دقیق و سریع طرح رتبه‌بندی؛ دغدغه معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم تکیه بر سیاست‌ها و اولویت‌های دهگانه این وزارتخانه و تعیین بسته‌های تحولی و راهبردهای ۱۴۰۰، تضمینی شد تا انتظارها در این شرایط کرونایی نسبت به این نهاد خطیر همچنان رضایت‌بخش باشد.

محمد دستورانی بیان کرد: با تلاش‌ها و مساعی صورت‌گرفته در شرایط کرونایی با همراهی همراهان سنگر تعلیم و تربیت چراغ علم و دانش در استان سمنان با مجاهدت بیش از ۹ هزار معلم، معلم‌یار و فرهنگی در بیش از پنج هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان این آب و خاک روشن ماند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تلاش‌ها موجب جلب رضایت خداوند و فرهنگیان باشد، تصریح کرد: دغدغه معلمان و همکاران استان سمنان اجرای دقیق و سریع طرح رتبه‌بندی معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: اعمال مدرک تحصیلی، تعیین تکلیف معلمان تمام‌وقت و ترمیم حقوق بخش خدماتی از تقاضای همکاران است و امیدواریم به سرانجام برسد.

دستورانی خاطرنشان کرد: تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک و ابررسانه شاد از دیگر زحمات و تلاش‌های همکاران در وزارت آموزش و پرورش است که جای تقدیر دارد.

شماری از فرهنگیان استان سمنان در این نشست به بیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در این استان پرداختند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش سمنان عباس گلرو نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدی شهر و سرخه در مجلس نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدی شهر و سرخه در مجلس استخدام آموزش و پرورش استان سمنان تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است