Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:18:14 GMT

نصب تله‌های فرمونی در باغات اردل

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۱۷۷

نصب تله‌های فرمونی در باغات اردل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهادکشاورزی اردل گفت: هر ساله کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهت ردیابی و پایش آفات مختلف با استفاده از تله‌های فرمونی به همراه فرمون‌های خاص هر آفت، اقدام به ردیابی آفات می‌کنند.

او افزود: هر فرمون برای یک حشره خاص طراحی شده است و هیچ تله فرمونی برای همه آفات مؤثر نیست و با توجه به نوع حشره و کاربرد فرمون برای مانیتور باید به تعداد مناسب در هکتار در زمین یا باغ نصب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کشاورزان به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند

سعیدی با اشاره به اینکه تله فرمونی باید در محلی درست و دور از تجمع و رفت آمد نصب شود اضافه کرد: تله‌ها می‌توانند تحت تأثیر حوادث آب و هوایی قرار بگیرند و باید آن‌ها را بعد از طوفان‌ها بررسی کرد.

او ادامه داد: از تله فرمونی فقط به مدت ۴ تا ۵ هفته می‌توان استفاده کرد بنابراین به طور ماهانه تله را عوض می‌شوند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تله های فرمونی باغات میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • افتتاح پایگاه اورژانس۱۱۵ در شهرستان اردل
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل