Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: فقط حدود ۸۰۰ متر از عملیات احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه باقی مانده و عملیات با قدرت درحال اجراست.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه پس از بازدید مفصل از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در شهرستان پیرانشهر افزود: این تونل با نزدیک به ۳۶ کیلومتر مسافت، مهمترین سازه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه برای جلوگیری از خشک شدن آن است که با همت ویژه دولت تدبیر و امید در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ظاهر شدن برخی موانع و مشکلات فیزیکی از جمله آبرفتی شدن مسیر و سختی شرایط کار پروژه را کمی به تاخیر انداخت ولی با این شرایط سخت، عوامل احداث و حفر این تونل توانسته اند بخش اعظم یعنی ۵۲۰متر در طول چهار ماه پیش بروند.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: بودجه ای معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی این تونل اختصاص می یابد و امیدواریم این طرح طبق قول مسوولان اجرایی آن، تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

نوبخت گفت: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از ابرپروژه های مهم در این بخش است که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از پشت این سد به دریاچه ارومیه روانه می سازد.

تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از پروژه های مهم استان می باشد که نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دریاچه ارومیه تونل انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • آرتتا: بازی سیتی را می‌بینم، با پیژامه راحت!‏
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • دروسی: در بازی برگشت حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی