Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@10:48:29 GMT

نفت برنت به کانال 71 دلاری عقبگرد کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۳۷۶

نفت برنت به کانال 71 دلاری عقبگرد کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت با ۰.۷۹ درصد افت به ۷۱.۶۵ دلار بازگشت.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، در حالی افت کرد که آغاز فصل رانندگی تابستانی آمریکا نتوانست تقاضای نفت را خیلی بالا ببرد.

تا ساعت ۷:۳۷ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۹ درصد افت کرد و به ۷۱.۶۵ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۷۹ درصد پایین آمد و به ۶۹.۴۱ دلار رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیشب اعلام کرد: میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا به علت افزایش خرید پالایشگاه‌های این کشور افت کرده است اما میزان ذخایر سوخت از جمله بنزین با کمبود تقاضای سراسری برای مسافرت، افزایش یافته است.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۴ ژوئن ۵.۲ میلیون بشکه افت کرد اما ذخایر سوخت به شدت بالا رفت. میزان تقاضای روزانه سوخت از ۱۹.۱ میلیون بشکه در روز در هفته گذشته در این هفته به ۱۷.۷ میلیون بشکه در روز افت کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز قیمت نفت نفت برنت پول نیوز نفت جهانی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر امیدهای فزاینده به توافق صلح در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن، ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام پس از معاملات پرتلاطمی که در آوریل داشت و طی آن در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرد، ماه مه را با کاهش قیمت آغاز کرد.

انتظارات برای آتش بس به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره، قیمت نفت را پایین‌تر برده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد: احتمال توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید مناقشه و هر گونه اختلال در عرضه نفت را کمتر کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد هر پاسخی که حماس به آخرین پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی پاسخ دهد، حمله‌ای را که مدت‌ها وعده داده بود به شهر رفح در جنوب غزه انجام دهد، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید آمریکا از ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که بزرگترین رشد ماهانه در حدود سه سال و نیم گذشته بوده است.

به گفته تحلیلگران ANZ، تداوم نشانه‌های تورم، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت خام را برانگیخته است. این نگرانی‌ها در حالی مطرح است که هنوز فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

اما عاملی که مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد، نظرسنجی ماهانه رویترز بود که نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. محدودیتهای عرضه اوپک پلاس هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند