Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان پیش ازظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک که توسط کشور روسیه انجام می شود، در جمع خبرنگاران بیان داشت: احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک گام بلندی در گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور بزرگ منطقه برداشته شود و مسیر روشنی به ویژه پس از الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اقتصادی اوراسیا در توسعه و آبادانی و صلح و ثبات این منطقه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: نیروگاه سیریک گام اول بود و طی توافقات انجام شده با مقامات کشور روسیه پروژه های بعدی شامل برقی کردن خط راه آهن اینچه برون - گرمسار، راه آهن زاهدان - بیرجند، توسعه نیروگاه حرارتی، همچنین نیروگاه قطب بند اولیا و تامین واگن های مترو برای کلان شهرهای ایران یکی پس از دیگری عملیاتی خواهد شد.

اردکانیان ضمن تشکر از کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه بابت پیگیری ها برای به نتیجه رساندن پروژه های مشترک دو کشور، خاطرنشان کرد: ان شالله در آینده شاهد اتفاقات خوب اقتصادی در روابط دو کشور ایران و روسیه خواهد افتاد و شاهد آغاز عملیات های اجرایی و حتی بهره برداری پروژه های مشترک خواهیم بود.

وی افزود: وقتی در پاییز سال ۹۷ وظیفه کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون روسیه به بنده محول شد. اولین برنامه برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در ایران بود که با همکاری نزدیک با وزیر انرژی روسیه در اواخر بهار ۹۸ اجلاس بزرگی در تهران و اصفهان با حضور مقامات دولتی برگزار کنیم. دراین اجلاس تصمیمات خوبی گرفته شد و پروژه های بزرگی مورد بحث قرار گرفت. نیروگاه سیریک یکی از پروژه های مورد بحث بود که به دلایلی متوقف شده بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: یادم است بعد از اجلاس زمانی که گزارش خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردم. در هامش گزارش مرقوم فرمودند که همان کاری که از وزیر نیرو توقع می رفت انجام شده است.

به گفته اردکانیان، در هشت ساله دولت تدبیر و امید زمانی که به کارنامه آن در حوزه انرژی نگاه می کنیم اتفاقات خوبی رقم خورده است. بسیاری از نیاز آبی در استان هرمزگان با آب شیرین کن ها تامین می شود. طرح های متعددی در دست اجرا است. البته کلید اصلی توسعه در مناطق در حال توسعه نظیر کشورمان، نه شایسته سالاری و شایسته گزینی، که آن هم لازم است، ولی انتخاب مدیران فراشایسته است.

وی افزود: توسعه مثل عرصه آموزش و پرورش است که می بایست معلمان و مدرسانی در سطح بالایی باشند که باعث ارتقا آموزش باشند. مدیران فراشایسته موجب توسعه و ارتقا شرایط می شوند. کسانی که حد رضایت آنها حد روزمرگی نیست.

ادامه دارد...

کد خبر 5231549

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری رضا اردکانیان وزارت نیرو نیروگاه سیریک انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک انتخابات شورای شهر و روستا دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی