Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: در تبلیغات استفاده از القاب مستعار دکتر و مهندس برای افرادی که فاقد مدرک تحصیلی دکترا و مهندسی هستند ممنوع بوده و با موارد در شعبه تخلفات انتخاباتی شهرستان برخورد خواهد شد.

سعید کتابی پنجشنبه ۲۰ خرداد، در جلسه کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات شهرستان اسدـآباد، اظهار کرد: در برگزاری  انتخابات قانونمند و بی طرف در چارچوب قانون با کسی تعارف و رودربایستی نداریم و همه افراد یکسان هستند و باید در چارچوب قانون عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اختصاص ۲۳ نقطه شهر برای تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره  شوراهای اسلامی این  شهر  خبر داد و افزود: برای حفظ زیبایی سیما و منظر و همچنین نظم بخشی به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به صورت عادلانه با اختصاص این تعداد نقاط شهری برای تبلیغات انتخاباتی با هماهنگی شهرداری شهر ، در موعد قانونی تبلیغات بنرهای  متحدالشکل  در این نقاط نصب خواهد شد.

کتابی  با تأکید بر اینکه نصب هرگونه پوستر و عکس در سطح نقاط دیگر شهر از جمله معابر ،اموال عمومی و درختان و تابلوهای راهنمایی رانندگی ممنوع بوده و در صورت مشاهده ضمن مستند سازی با موارد برخورد قضایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: با تشکیل اکیپی از هیأت اجرایی رصد و بازرسی‌های لازم از وضعیت تبلیغات کاندیداها انجام خواهد گرفت .

وی در ادامه گفت: هر یک از ستادهای انتخاباتی شوراها در صورت فعالیت باید توسط کاندیدا آدرس ستاد و رییس ستاد را به فرمانداری معرفی کند در غیر این صورت  فعالیت آنان غیر مجاز خواهد بود.

کتابی همچنین با اشاره به کرونا تصریح کرد:با توجه به شرایط کرونا هر گونه تجمعات انتخاباتی ،مناظره ،گفتگو و سخنرانی در مکان های سربسته ،تالارهای پذیرایی ،سالن های ورزشی و سالن های اجتماعات،مساجد و اماکن  سربسته و ستاد های انتخاباتی ممنوع است.

وی  استفاده از بلندگو در خارج از ستاد را هم ممنوع برشمرد و یاد آور شد:برگزاری هر گونه کارناوال و استقبال از کاندیداها نیز ممنوعیت داشته و با موارد برخورد می شود ضمن اینکه در صورت ضرورت جلسات ستاد  انتخاباتی در ستادهای انتخاباتی شهرستان با توجه به کرونا و زرد بودن وضعیت حداکثر تجمع  ۲۰ نفر  خواهد بود و تجمع در محیط‌های بسته نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها انتخابات ۱۴۰۰ تخلفات انتخاباتی کروناویروس کارناوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به دلیل الکترونیکی شدن فرایند انتخابات، تعرفه فیزیکی در هیچ شعبه‌ای وجود نخواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور اول انتخابات از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، نفرات منتخب پنج حوزه مشخص شد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کرمانشاه محمد رشیدی آرای لازم را کسب کرد عنوان کرد: برای دو کرسی باقی مانده چهار نفر که بیشترین رأی را داشتند به دور دوم آمدند. برای حفظ شرایط دور اول تلاش شد همان تعداد شعب اخذ رأی آماده شود و 645 شعبه اخذ رأی شامل 100 شعبه روستایی و 545 شعبه شهری آمادگی لازم را دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: براساس ابلاغ وزارت کشور در دور دوم فرایند انتخابات به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ در دور دوم مراحل احراز هویت الکترونیکی بود اما در دور دوم بخش اخذ رأی نیز مکانیزه خواهد بود. تبلیغات این دور از انتخابات از 12 شب 13 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 8 صبح 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این دور از انتخابات شبکه‌های انتخاباتی در استان وجود ندارد و هر کدام از کاندیداها می‌توانند 30 دقیقه در شبکه زاگرس فیلمی برای پخش داشته باشند و سه دوره مذاکره نیز با حضور چهار نفر برگزار می‌شود. محدودیت‌های امکاناتی و تبلیغاتی دور اول در این دوره هم وجود دارد و با توجه به تشدید رقابت و ضرورت دقت، تغییراتی در عوامل اجرایی ایجاد می‌شود و با توجه به مکانیزه شدن فرایند انتخاباتی تعداد افراد کاهش می‌یابد. 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده استاندار در کنار بخشداران انتخابات را اجرا خواهند کرد و بازرسی استان نیز نظارت خواهند داشت. داشتن یکی از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه جدید، گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد افرادی که در دور اول شرکت داشتند از کارت ملی استفاده کردند افزود: در تمام بخش‌های شهرستان 1200 کاربر در حال بازآموزی دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رأی هستند و در تمام بخش‌ها صندوق الکترونیکی خواهد رفت و مردم با فرایند اخذ رأی آشنا خواهند شد.

شعبانی گفت: برای هر داوطلب چهار کد تخصیص یافته و کسی که رأی می‌دهد هر کدی را که وارد کند تصویر داوطلب را خواهد دید و سپس آن را تأیید می‌کند و از طرف دیگر در این دستگاه گزینه‌ای با عنوان رأی سفید تعبیه شده است. به تمام کاندیداها اعلام شده می‌توانند در 30 درصد صندوق‌ها نماینده داشته باشند؛ یعنی هر کدام 200 نماینده پای صندوق اعزام کنند و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم که اطمینان خاطر برای کاندیداها ایجاد شود.

شعبانی افزود: در این دستگاه‌ها حافظه وجود دارد که بدون دخالت فرد از دستگاه جدا می‌شود و بعد از پایان رای‌گیری به صورت مکانیزه تعداد آرای هر فرد را صورتجلسه می‌کند. هیچ تعرفه‌ فیزیکی به هیچ شعبه‌ای ارسال نخواهد شد اما پیش بینی شده در صورت بروز اتفاق رای‌گیری به صورت دستی ادامه یابد و در صورت نبود مشکل در ساعت بعد از رأی‌گیری نتایج اعلام می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح تا 18 روز 21 اردیبهشت ماه است، افزود: احتمال افزایش زمان برگزاری انتخابات وجود دارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است