Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:24:41 GMT

فرهنگسرای تخصصی صنایع‌دستی در کرج راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۵۸۴

فرهنگسرای تخصصی صنایع‌دستی در کرج راه اندازی شد

محمدجواد کاظمینی روز پنجشنبه  در حاشیه نشست امضای تفاهمنامه  همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، ضمن اشاره به اهمیت آموزش شهروندی در امور هنری و راه‌اندازی مراکز تخصصی جهت ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان، گفت: در راستای اهداف از پیش تعیین‌شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته از طریق مجموعه مدیریت شهری در خصوص تخصصی کردن مراکز فرهنگی هنری شهرداری کرج و آموزش رایگان هنرهای مختلف به عموم شهروندان، مقرر شد مطالعات لازم در مورد چگونگی راه‌اندازی این مراکز صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بنا بر اهداف موردنظر و مطالعاتی که بر روی فرهنگسرای شریعتی در محدوده اسلام‌آباد شهر کرج صورت گرفت، این مرکز که تحت نظارت سازمان فرهنگی شهرداری کرج است و برای راه‌اندازی فرهنگسرای تخصصی صنایع‌دستی آماده‌سازی شد.

رییس  سازمان فرهنگی شهرداری کرج به موضوع تفاهمنامه امضاشده بین شورای اسلامی شهر، شهرداری کرج و اداره کل میراث فرهنگی استان البرز اشاره کرد و گفت: بنا بر بندهای مندرج در تفاهم‌نامه، دوره‌های مختلفِ آموزش تخصصی صنایع‌دستی در فرهنگسرای شریعتی به‌صورت رایگان، از طریق میراث فرهنگی استان، در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس‌ها، می‌توانند پس از یادگیری و گذراندن دوره آموزشی، از مدرک پایان دوره‌ی اداره کل میراث فرهنگی نیز بهره‌مند شوند.

کاظمینی اضافه کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی مراکز متعدد آموزش رایگان فعالیت‌های هنری همچنین همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، بتوانیم گام مهمی در جهت مشارکت اجتماعی در امور فرهنگی، آموزش شهروندی، افزایش و ارتقای فعالیت‌های هنری و حتی اشتغال‌زایی پس از آموزش شهروندان برداریم.

برچسب‌ها گردشگری شهرداری کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری شهرداری کرج استان البرز گردشگری شهرداری کرج استان البرز میراث فرهنگی شهرداری کرج راه اندازی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند از جمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن برگزار شد.

او افزود: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

او افزود: امسال اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهر‌ها و روستا‌های استان، خصوصاً شهر و روستا‌های ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فرش دستباف هنر مادر است
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود