Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@18:56:50 GMT

نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۶۰۰

نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد (+عکس)

کمیاب‌ترین و ارزشمندترین تمبر جهان که قدمتی ۱۶۵ ساله دارد، در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک تمبر یک سِنتی مگنتا متعلق به گویان بریتانیا که در سال ۱۸۵۶ میلادی چاپ شده است، دیروز (سه‌شنبه، ۱۸ خرداد) در حراجی ساتبیز در نیویورک به قیمت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار چکش خورد. گویان بریتانیا نام مستعمره امپراطوری بریتانیا در کارائیب و ساحل شمالی آمریکای جنوبی بود که هم اکنون به عنوان کشور مستقل گویان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تمبر تنها تمبر باقی‌مانده از مجموعه تمبرهایی است که آمریکای جنوبی برای جبران کمبود ناشی از مصرف بالای استعمارگران بریتانیایی، چاپ کرد.

استوارت وایتزمن (Stuart Weitzman) طراح کفش و مجموعه‌داری که این تمبر عتیقه را به حراج گذاشت، آن را در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خرید و در ادامه سُنت صاحبان قبلی، در پشت تمبر یادگاری از خود برجای گذاشت؛ طرحی از یک کفش پاشنه‌بلند به همراه امضایش.

از دیگر عتیقه‌جات ارزشمندی که در حراجی روز گذشته نیویورک به فروش گذاشته شد همچنین می‌توان به یک سکه‌ طلای‌ دابل‌ ایگل‌ ۱۹۳۳ (DoubleEagle) اشاره کرد که با قیمت استثنایی ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این سکه تنها سکه دابل ایگل ۱۹۳۳ بود که در مالکیت مجموعه‌داران خصوصی قرار داشت و ارزش تخمینی آن چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار برآورد شده بود.

وایتزمن این سکه را در سال ۲۰۰۲ به قیمت ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خریده بود که زمان خود یک رکورد جدید به شمار می‌رفت.

این سکه ۲۰ دلاری که در یک سمت آن تصویر تندیس آزادی قرار دارد و در سمت دیگر تصویر یک عقاب، آخرین سکه طلایی بود که در ایالات متحده ضرب و به بازار تزریق شد. این سکه پس از آن که فرانکلین روزولت سی و دومین رئیس جمهوری آمریکا استاندارد طلا را متوقف کرد، دیگر هرگز دوباره ضرب نشد. استاندارد طلا یا Gold Standard به سیستم پولی گویند که در آن دولت اجازه تبدیل پول به طلا و بالعکس را می‌دهد.

به گفته ساتبیز، خریداران این دو گنجینه تاریخی ترجیح دادند هویتشان محفوظ بماند.

وایتزمن که از دوران کودکی به جمع‌آوری تمبر و سکه علاقه داشت، می‌گوید پولی که از حراج روز گذشته به دست آمده را به امور خیریه، کمک به تحقیقات پزشکی و افتتاح یک موزه در مادرید اختصاص خواهد داد.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه، از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت. از تصاویر منتشر شده مشخص است که گلزار در بخش VIP استادیوم نشسته است. در ورزشگاه‌های بسکتبال مخصوصا در NBA نزدیکترین جایگاه به زمین بازی و پشت نیمکت تیم‌ها گران‌ترین قیمت را دارند.

این تصویر نشان می‌دهد که محمدرضا گلزار تقریباً پشتِ نیمکت لیکرز و جایی که لبرون جیمز حضور دارد، نشسته است. بلیت‌های این جایگاه بستگی به اهمیت بازی دارد، اما برای این بازی تا حدود ۱۹۹۵ دلار (حدود ۱۲۵ میلیون تومان با نرخ دلار امروز) رسیده است.

در بازی‌های بعدی پلی‌آف همین جایگاه احتمالاً تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.

 

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)