Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین میرزایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان افزود: پلیس آب قادر است از بی انضباطی‌ها بکاهد و به نظر می‌آید این طرح می‌تواند برای بهبود اوضاع و کاهش سوء استفاده از منابع آبی به ویژه در حوضه آبریز زاینده رود مثمر ثمر واقع شود.

این نماینده تصریح کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در حوضه آبریز زاینده‌رود تعارض منافع وجود دارد و از سوی مسوولان نیز کوتاهی شده است و این کم کاری و غفلت مدیران در استان اصفهان و هم در استان‌های همجوار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود مافیای آب خاطرنشان کرد: نباید به این موضوع فقط به عنوان یک مساله علمی و تخصصی نگریسته شود، لازم است دیگر موارد مد نظر قرار گیرد و سایر نهادها نیز ورود پیدا کنند.

میرزایی ادامه داد: اصفهان پس از تهران بیشترین آمار مربوط به پرداخت مالیات را در اختیار دارد اما با وجود اینکه از مواهبی مانند آب، خاک و هوای پاک بی‌بهره مانده است استانمان را برخوردار می‌نامند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد و تونل کوهرنگ ۳ تا حدودی پیشرفت داشته گفت: اشکالاتی در سد به‌وجود آمده است که باید حل شود.

وی با اشاره به پروژه‌ای برای انتقال آب از شهرستان سمیرم واقع در جنوب استان به استان کرمان اظهارداشت: این طرح نباید انجام شود زیرا منابع آبی استان اصفهان به اندازه کافی کمبود دارد و نمی‌توان آن را به دیگر مناطق اختصاص داد.

میرزایی با بیان اینکه به دنبال پروژه بارور کردن ابرها هستیم گفت: این اقدام می‌تواند بارندگی‌ها را افزایش دهد که خود به بیشتر شدن منابع آبی سطحی و زیرسطحی خواهد انجامید.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که استغاثه به درگاه خداوند و توسل به ائمه اطهار می‌تواند میزان بارش‌ها را افزایش دهد و ما باید برای حل مشکلات آبی به دعا و نیایش پناه ببریم.

زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

این رودخانه که نقشی اصلی و مؤثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر به ‌علت برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای تبدیل و در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان و حتی دیگر فصول مانند چنین روزهایی که در حال سپری کردن هستیم با خشکی مواجه شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی زاینده رود اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی زاینده رود اصفهان مجلس شورای اسلامی زاینده رود اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است