Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:04:34 GMT

حراج اوراق مالی اسلامی دولتی ۲۵ خرداد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۸۱۵

حراج اوراق مالی اسلامی دولتی ۲۵ خرداد برگزار می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از بانک‌مرکزی، پیرو اطلاعیه روز چهارشنبه (۱۱ خردادماه ۱۴۰۰) درخصوص برگزاری حراج اوراق مالی اسلامی دولتی به اطلاع می‌رساند، طی برگزاری سومین مرحله از این حراج، سفارشی از طریق سامانه بازار بین‌بانکی ریالی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی دریافت و ثبت نشد.‏‏‏

همچنین در هفته منتهی به ۱۹ خردادماه سال ۱۴۰۰، اوراق مالی اسلامی دولتی در بازار بورس فروخته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، مرحله چهارم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، شرکت‌های بیمه و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه را در روز سه‌شنبه (۲۵ خردادماه) اجرا می‌کند.

اوراق عرضه شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود ۶‌ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر است:

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند نسبت به ارسال سفارش‌های خود تا ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۳ خردادماه) فقط از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

شرکت‌های بیمه و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه متقاضی شرکت در این حراج نیز می‌توانند سفارش‌های خود را تا ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۳ خردادماه) از طریق سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند.

معاملات مربوط به این حراج در روز سه‌شنبه (۲۵ خرداد ماه) انجام خواهد شد.

همه نهادهای مالی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند سفارش‌های خود را در هر نماد به طور جداگانه ارسال کنند.

شایان ذکر است حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای مزبور ۵۰۰ هزار ورقه است. همچنین به نهادهای مالی شرکت‌کننده در این حراج توصیه می‌شود تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های مالی را در سفارش‌گذاری خود مدنظر قرار دهند. 

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش همه پیشنهادات دریافت‌شده یا فروش همه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک‌مرکزی سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان انجام می‌شود.

بانک مرکزی بر اساس جزء (۴) بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است.

کارگزاری این بانک ضمن تامین‌ زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انتشار اوراق مالی اسلامی یکی از ابزارهای تامین مالی است که می‌تواند با کنترل نقدینگی، آثار تورمی در جامعه را کاهش دهد و در این راستا، نخستین دور عرضه این اوراق در سال ۱۴۰۰ از هفته اول خردادماه شروع شد و دور دوم نیز ۱۹ خردادماه برگزار می شود. 

برچسب‌ها اوراق مشارکت ایران بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوراق مشارکت ایران بانک مرکزی اوراق مشارکت ایران بانک مرکزی اوراق مالی اسلامی دولتی نهادهای مالی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره رقابت های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه های کشور که از دی سال گذشته با حضور هشت تیم آغاز شد، از ۳۱ اردیبهشت با برگزاری مرحله سوم این رقابت ها پیگیری می شود. این مرحله از مسابقات تا ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، رعد پدافند هوایی، پاک نژاد اسپورت، عقاب نهاجا، فراسنج تهران، شهرداری کرج و مناطق نفت خیز جنوب برگزارکننده این فصل از مسابقات هستند. نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی است ضمن اینکه پتروشیمی هم پرافتخارترین تیم لیگ تنیس روی میز ایران است که پس از چندسال غیبت در این فصل از مسابقات شرکت خواهد داشت.

دیدارهای مرحله سوم در حالی برگزار می شود که پتروشیمی در پایان مرحله دوم صدرنشین جدول رده بندی شد. در این مرحله که اسفند سال گذشته برگزار شد، تیم فراسنج حضور نداشت. چهار دیدار عقب افتاده این تیم در مرحله دوم، در جریان مرحله سوم مسابقات برگزار می شود.

مرحله سوم لیگ تنیس روی طی پنج دور پیگیری می شود. در پایان و بر اساس رده بندی نهایی تیم ها، چهار تیم وارد مرحله پلی آف (نیمه نهایی) می شوند.

دیدارهای نیمه نهایی ۲۰ و ۲۴ خرداد به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. ۲۷ و ۳۱ خرداد هم زمان مصوب برای برگزاری دیدارهای رفت و برگشت فینال است.

کد خبر 6087578

دیگر خبرها

  • حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است