Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا، در اظهاراتی فروش جنگنده «اف-۳۵» آمریکا به امارات را در عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو مهم دانست.

بر اساس این گزارش، پمپئو در مصاحبه با یدیعوت آحارونوت اظهاراتی را مطرح کرده که با ادعا‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونستی مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو پیشتر مدعی شده بود فروش این نوع از جنگنده بخشی از روابط سه‌جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی در ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) نبوده است.

نتانیاهو در سخنان خود تلاش کرده بود تا توافق با امارات را به نوعی «صلح در مقابل صلح» نشان داده و این واقعیت که کشور‌های عربی در ازای منافعی دست به عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو می‌زنند را رد کند.

این در حالی است که یک منبع اطلاعاتی به نشریه جروزالم پست گفته بود: «قرارداد فروش جنگنده اف-۳۵ بخشی از توافق عادی‌سازی روابط با امارات بود.»، اما مقامات دیگر از جمله مقام‌های وزارت جنگ رژیم اشغالگر قدس این مسئله را رد کرده و گفتند فروش فناوری پیشرفته به کشور‌های عربی نادرست است.

اکنون پمپئو  که شخص بسیار نزدیکتری به مقام‌های صهیونیستی است، فروش جنگنده به امارات به منظور عادی سازی روابط را تایید کرده است؛ اما برخلاف تصدیق این مقام ارشد سابق آمریکا، مقام‌های صهیونیستی همچنان پافشاری می‌کنند که از نظر رژیم صهیونیستی، فروش جنگنده بخشی از توافق با امارات نبوده است.

 پمپئو در بخشی دیگر از سخنان بی اساس خود مدعی شد: «از جمله دلایل دیگر امارات برای عادی‌سازی روابط، مصمم بودن دولت ترامپ و اقداماتی از قبیل ترور سردار سلیمانی، بود.» او در بخشی دیگر مدعی شد: «فروش جنگنده به امارات صورت گرفت که این کشور را برای اقدامات جسورانه آماده کرد.»

پمپئو در این مصاحبه با تکرار ادعاهای بی اساس خود، از دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» به دلیل عدم حمایت کافی از رژیم صهیونیستی و رویکرد کنونی این کشور به روابط با تل‌آویو انتقاد کرده و گفت: «دولت آمریکا با تمایل به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، اسرائیل را تضعیف کرده و باعث آزاد شدن میلیون‌ها دلار برای اقدامات تروریستی ایران می‌شود.»

گفتنی است پیشتر نیز «جرد کوشنر» مشاور ارشد دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اعلام کرده بود: «فروش جنگنده به امارات یکی از بخش‌های اصلی توافق عادی‌سازی با امارات بود.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو عادی سازی روابط با اسرائیل امارات متحده عربی فروش جنگنده به امارات عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر

اینتر برای خرید زیرکزی به فروش برخی بازیکنانش نیاز دارد

طرفداری | هرتیمی مارکوس تورام را می خواهد، باید بند فسخ 85 میلیون یورویی قرارداد مهاجم فرانسوی با اینتر را فعال کند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، در قرارداد مارکوس تورام با اینتر بند فسخ 85 میلیون یورویی وجود دارد و نراتزوری پیشنهادهای کمتر از این رقم برای او را رد خواهد کرد زیرا قصد حفظ مهاجم 26 ساله خود را دارد. اگر تیمی بند فسخ قرارداد تورام را فعال کند، آنگاه تصمیم نهایی با او خواهد بود. در صورت پاسخ مثبت تورام، اینتر برای جذب یاشوا زیرکزی وارد عمل می شود اما حتی بدون فروش تورام هم نراتزوری این مهاجم 22 ساله را می خواهد. با این حال اینتر قبل از اقدام برای زیرکزی نیاز به فروش دارد.

والنتین کاربونی که به صورت قرضی در مونتزا حضور دارد، یکی از گزینه های اصلی فروش به حساب می آید و قیمت او 30 میلیون یورو تعیین شده است. فیورنتینا پس از رد شدن پیشنهاد 20 میلیون یورویی‌اش در ژانویه همچنان به وینگر 19 ساله آرژانتینی علاقه دارد درحالی که آتالانتا نیز وضعیت او را دنبال می کند. تیم های انگلیسی به ویژه استون ویلا نیز توجه ویژه‌ای به کاربونی دارند.

فیلیپ استانکوویچ، دروازه بان اینتر که در تابستان 2023 به صورت قرضی راهی سمپدوریا شد نیز دیگر گزینه اینتر برای فروش است. امپولی به جذب قرضی پسر دژان علاقه دارد اما مشتریان دست به نقد او در فرانسه هستند.

بولونیا 60 میلیون یورو برای فروش زیرکزی می خواهد و اینتر می تواند با حذف کردن بند بازخرید 12 میلیون یورویی قرارداد جووانی فابیان (قابل فعال سازی در سال 2025)، از بولونیا برای مهاجم هلندی تخفیف بگیرد. این کار باعث می شود روسوبلو بتواند این هافبک 20 ساله را با رقمی بیشتر از 12 میلیون یورو به تیمی مثل آاس رم بفروشد یا اینکه او را حفظ کند. باید دید نراتزوری می تواند با فروش به موقع بازیکنان جوانش پول مورد نیاز برای خرید زیرکزی را فراهم کند یا نه. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی