Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن لیبروی تیم ملی زنان صربستان در بازی هفته گذشته این تیم مقابل تیم ملی تایلند چشمان خود را کشید و به دلیل این حرکت نژادپرستانه از بازی در برابر تیم‌های ملی بلژیک و کانادا محروم شد.

به گزارش عصر ایران، تصویر "سانیا یوردویچ" بازیکن لیبروی تیم ملی صربستان در حالی شکار شد که وی خوشحال از امتیاز گیری تیم صربستان با دست چشم‌هایش را به سمت شقیقه ها کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سانیا یوردویچ" بازیکن تیم ملی والیبال زنان صربستان به دلیل کشیدن چشمانش در بازی مقابل تایلند از بازی در برابر تیم‌های کانادا و بلژیک محروم شد/ عکس: VOLLEYBALL FEDERATION OF SERBIA

این حرکت که یکی از حرکات نژادپرستانه در سراسر جهان محسوب می‌شود، خشم عمومی را برانگیخت و واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به جا گذاشت.

بی بی سی نوشت: "سانیا یوردویچ" و فدراسیون والیبال صربستان پس از بازی هفته گذشته عذرخواهی کردند و آن را یک "سوء تفاهم ساده" خواندند.

فدراسیون بین المللی والیبال، فدراسیون والیبال صربستان را به دلیل حرکت نژادپرستانه بازیکنش 20 هزار فرانک سوئیس (22 هزار 392 دلار، 15 هزار 832 پوند) جریمه کرد.

فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) در روز پنجشنبه (20 خرداد) اعلام کرد این مبلغ به "مقابله با رفتار تبعیض آمیز/ یا تامین هزینه مالی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در خانواده جهانی والیبال" اختصاص خواهد یافت.

براساس مجازات فدراسیون بین المللی والیبال زنان، "سانیا یوردویچ" نیز مسابقات آینده خود در برابر بلژیک و کانادا را از دست خواهد داد.

تصویر "سانیا یوردویچ" بازیکن لیبروی تیم ملی صربستان در حالی شکار شد که وی خوشحال از امتیاز گیری تیم صربستان با دست چشم‌هایش را به سمت شقیقه ها کشید

"یوردویچ" در 11 خرداد و در بازی برگزار شده مقابل تایلند در کشور ایتالیا چشمان را به دو طرف صورت کشید و پس از آن هزاران نفر با امضا اینترنتی خواستار تادیب این بازیکن صربستانی شدند.

به گفته برنامه ریز "یوردویچ"، وی قبل از تغییر حساب ایستاگرامی‌اش به حالت خصوصی در پست‌های مختلف اینستاگرامی از حرکت خود معذرت خواهی کرد.

 

 

فدراسیون والیبال صربستان نیز معذرت خواهی را منتشر کرد و اعلام کرد از "رویداردهای اخیر" و "حرکات تاسف آور" ناراحت است.

فدراسیون والیبال صربستان در فیس بوک خود نوشت: "ما صادقانه از تیم تایلند، مردم تایلند و تمام کسانی که تحت تاثیر این حرکت قرار گرفته‌اند، معذرت می‌خواهیم".

این فدراسیون افزود: سانیا از اشتباه خود آگاه است و او بلافاصله از کل تیم تایلند غذرخواهی کرده است. او قصد بی احترامی نداشت و فقط می‌خواست به هم تیم های خود بگوید که بیایید مثل آنها دفاع کنیم. البته این موضوع تاسف آور است.

 گروه مدافع آسیایی-آمریکایی و اقیانوسیه در آمریکا که علیه نفرت پراکنی مقابل مردم این نواحی فعالیت می‌کند، اعلام کرد که در سال گذشته بیش 2800 گزارش علیه مردم نژادهای آسیایی و اقیانوسیه دریافت کرده است.

 کنفدراسیون فوتبال آسیا  حدود 9 ماه پیش "عیسی آل‌کثیر" مهاجم پرسپولیس را به دلیل شکلکی مشابه و به مدت ۶ ماه از هرگونه فعالیت ورزشی محروم کرد.

این کنفدراسیون، حرکت شادی آل‌کثیر را بعد از گل او مقابل پاختاکور ازبکستان "نژادپرستانه" تشخیص داده است.

   

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فدراسیون والیبال صربستان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

توافقات نهایی برای میزبانی یزدی‌ها در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در جلسه رئیس فدراسیون والیبال با استاندار یزد انجام شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس تقوی در جلسه‌ای با فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • پایان لیگ ملت‌‌های والیبال برای ملی‌پوش هلند!
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد