Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌های کشاورزی در معرض خطر سیل استان اظهار داشت: سیلاب‌ها یکی از مخاطرات طبیعی هستند که در سال‌های اخیر نواحی مختلف را دچار بحران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شرایط اقلیمی و نیمه خشک حاکم بر بخش وسیعی از کشور ایران سبب تحمیل خسارات سنگین ناشی از بروز سیل بر اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شده است.

بیشتر بخوانید

یکه تازی خشکسالی در بام ایران/ رنج بی آبی در سرزمین آب های خروشان

بهرامی اضافه کرد: مطالعه مناطق سیل خیز و تهیه نقشه‌های پهنه بندی و خطرات سیل یکی از برنامه‌های ضروری در بخش کشاورزی است، یکی از مدرن‌ترین روش‌ها برای تهیه پهنه‌های سیلاب استفاده از اطلاعات جغرافیایی است.

او ادامه داد: با وقوع سیل فروردین ماه ۹۸ در استان چهارمحال و بختیاری و خسارت انبوه وارد شده به بخش کشاورزی، واحد gis سازمان شروع به جمع آوری اطلاعات بانک سیل نمود.

بهرامی گفت: این اطلاعات از آمار ارسال شده به اداره بحران از قبیل ایستگاه‌های پمپاژ آب، اراضی زراعی و باغی، تاسیسات حوزه دامپروری، طیور و شیلات خسارت دیده بود که با رقومی نمودن تمامی مکان‌ها به تفکیک شهرستان‌ها بر روی نقشه استان پیاده سازی شد.

او افزود: نقشه پهنه بندی سیل با استفاده از بانک سیل بخش کشاورزی جهت ارائه هر چه بهتر برنامه‌های مدیریتی و پروژه‌های این بخش و در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از بحران سیل ترسیم شده است.

بهرامی اضافه کرد: بر اساس داده‌های مربوط به رودخانه و حرایم آن‌ها با ویژگی‌های توپوگرافیک (نقشه برداری از موقعیت طبیعی، محلی، یا ناحیه‌ای) برای ایجاد آمادگی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیل‌های آینده نقشه‌های ترسیمی در اختیار مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی پهنه های کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • وطن من| سایه خوش
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق