Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابوالقاسم الماسی» روز پنج‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از این تعداد شامل ۱۵ هزار و ۷۹۳ پسر و ۱۵ هزار و ۱۰۹ دختر، رای اولی هستند که برای نخستین بار با حضور در انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی در تعیین سرنوشت آینده کشور نقش آفرینی خواهند کرد.  

وی در خصوص ترکیب جنسیتی جمعیت واجد شرایط استان همدان برای شرکت در انتخابات نیز اظهار داشت: ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ نفر از جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات این استان مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۳۷ نفر نیز زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان تصریح کرد: ۹۷۹ نامزد در نهایت با طی مراحل قانونی و روند کار هیات های اجرایی و نظارت برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در این استان تایید صلاحیت شدند که این افراد در انتخابات ۲۸ خرداد برای عضویت در شورای ۳۲ شهر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همچنین پنج هزار و ۸۷ داوطلب برای انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی استان همدان تایید صلاحیت شده اند که این افراد نیز برای عضویت در شورای ۹۳۷ روستای استان رقابت می کنند.

الماسی با اشاره به برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز گفت: ۳۵ نامزد برای کسب کرسی نمایندگی مجلس در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده اند و انتخابات میاندوره ای مجلس در این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ملزومات لازم برای برگزاری انتخابات از جمله صندوق های اخذ رای، دستگاه احراز هویت و تعرفه در اختیار فرمانداری شهرستان های تابعه استان قرار گرفته است، گفت: زمینه برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند و سالم در استان همدان فراهم شده  تا در روز ۲۸ خرداد شاهد حضور حماسی و پرشور مردم استان در پای صندوق های رای باشیم.

به گفته وی، جمعیت واجد شرایط استان همدان برای حضور در انتخابات قبلی(انتخابات مجلس در سال ۹۸) یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر بود و برای برگزاری آن انتخابات یک هزار و ۲۸۷ شعبه اخذ رای در سطح استان ایجاد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا استانداری همدان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا استانداری همدان انتخابات شوراهای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی استان همدان اسلامی شهر ۲۸ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد

جامعه اسلامی مهندسین(جام) در بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با سرلیستی «احمد نادری» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 750537

دیگر خبرها

  • راند دوم
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی