Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در حوزه تولید واکسن فعالیت داشته و به زودی با کمک وزارت بهداشت و شرکت های دارویی این آستان، همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) واکسن فخرا را رونمایی می کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی ظهر امروز در نشست خبری معرفی برنامه های دهه کرامت که در موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم آستان قدس رضوی گسترش بهره وری موقوفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ وقف می تواند کشور را توسعه دهد، افزود: امروز مغفول واقع شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی بنیاد کرامت رضوی، ارائه خدمات و کمک های مالی به مردم در شهرهایی که حوادث غیرمترقبه داشتند، است، اضافه کرد: نیازمند گقتمان و تمدن ایرانی اسلامی هستیم، ما در آستان قدس باید پیشرو و الهام بخش در حوزه گسترش موقوفات باشیم.

رحمتی ادامه داد: آستان قدس رضوی باید الگوی دستگاه های مختلف در حوزه مسائل فرهنگی باشد، در این راستا، حدود ۱۲ دستگاه تخصصی زیرمجموعه سازمان فرهنگی ما فعال شدند تا سبک زندگی و سیره رضوی را در کشور توسعه دهند.

وی گفت: رویکرد ما پیشرو، پیشخوان و الگوبخش باشیم، البته شاه ‌کلید این کارها مردم هستند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در آستان قدس حول محور شعار خدمت کریمانه، طرح ۸۸۸ هزار بسته معشیتی که محور آن مردم بود را حمایت و  پشتیبانی کرده است.

رحمتی با تاکید بر اینکه نمی توان گره مشکلات مردم را بدون همکاری آنها باز کرد، یادآور شد: در دوره جدید آستان قدس رضوی، تولیت این آستان دغدغه برخی از رویکردها را دارند.

وی ادامه داد: اولین نکته استراتژیک این است که خدمت رسانی را باید ارتقا داده و تقویت کنیم، نباید از مجاورین هم غفلت کنیم، بنابراین خدمت رسانی به زائر و مجاور مد نظر است، در این راستا، همه دستگاه های آستان قدس در نظر دارند از مجاورین هم غفلت نکنند.

رحمتی یکی دیگر از دغدغه ها را ساماندهی حاشیه شهر مشهد دانست و متذکر شد:  یکی از مشکلات حاشیه شهر تراکم جمعیتی بود که فاقد هر گونه امکانات مختلف بودند، در این راستا طرح ساماندهی حاشیه شهر اقدامی مناسب از سوی آستان قدس بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یکی از مهم ترین مشکلات در حاشیه شهر را گران بودن زمین دانست و افزود: آستان قدس رضوی اراضی را ارائه کرد، زیرا معتقد هستیم نسبت به حاشیه شهر نیازمند نگاه مستمر هستیم و این موضوع نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

رحمتی یادآور شد: در قدم بعدی نیازمند این هستیم که با همکاری سایر دستگاه ها ساماندهی حاشیه شهر را سرعت دهیم، ما باید در رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد از همه استان ها سبقت بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مشکل دوم بافت فرسوده اطراف حرم است، بیان کرد: یکی از اقدامات آستان قدس رضوی ارسال نامه به دستگاه های مختلف بود تا آنها طرح بافت فرسوده حرم با محور زندگی مردم مورد بازنگری قرار دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این طرح نوشته شد، البته صد در صد با محورهای آستان قدس نیست، اما بازهم طرح خوبی است.

رحمتی توجه جدی به رسانه را رویکرد دیگر آستان قدس دانست و گفت: افتتاح خبرگزاری آستان نیوز، پخش ۲۳ ساعت برنامه از شبکه جهانی امام رضا(ع) و اجرای بیش از ۲۲۰ برنامه از جمله برنامه های آستان قدس با این رویکرد در دهه کرامت است.

وی گفت: آستان قدس رضوی در حوزه تولید واکسن فعالیت داشته و به زودی با کمک وزارت بهداشت و شرکت های دارویی این آستان، همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) واکسن فخرا را رونمایی می کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: ۲۱۶ برنامه در بیش از ۲ هزار نقطه برای اجرای برنامه های دهه کرامت در نظر گرفته شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آستان قدس رضوی واکسن شرکت های دارویی وزارت بهداشت قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی امام رضا ع دهه کرامت حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد