Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری با حضور وزیر آموزش‌وپرورش به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تجربه متدها و روش‌های تدریس و آموزش در دوره کرونا و راه‌های جلوگیری از خسارت آن باید بررسی شود تا مجموع این عوامل قابل‌انتقال به دوران پسا کرونا باشد، ابراز داشت: سوال اساسی در این بازه کرونا نهادینه شدن فاصله اجتماعی در نظام آموزش‌وپرورش برای انتقال داده‌ها به دانش آموزان از طریق معلمان است که می‌بایست به تقویت ارتباطات دانش آموزان و خانه و مدرسه توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه با چالش جدی مواجه هستیم و دانش آموزان ناگزیر با این فضای جدید دچار خلأ ارتباطی شدند، افزود: یکی از اقداماتی که نتوانستیم با این متد ترمیم کنیم و برای حل آن باید برنامه جدی داشت زمینه برقرار کردن ارتباط عاطفی و روانی که از دانش آموزان گرفته‌شده است و از سویی ماندگاری بچه‌ها در خانه و بلاتکلیفی در ارتباط با آن‌ها موضوع دیگری که چالش جدی این روزها در آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.

ارتقا مهارت در دستور کار باشد

استاندار سمنان بابیان اینکه ارتقا مهارت‌های فنی در نظام آموزشی باید موردتوجه قرار گیرد، ابراز داشت: برای تحقق این مهم می‌طلبد تا نظام آموزشی و خروجی آن را به سمت تأمین بازار کار موردنیاز کشور سوق دهیم

آشناگر بابیان اینکه در نظام آموزشی باید به‌طورجدی تدوین برنامه ارتقا هوش مالی دانش آموزان در دستور کار واقع شود، تصریح کرد: این ضعف از ابتدا در نظام آموزشی وجود داشت که فارغ‌التحصیلان تازه بعد از اتمام مدرسه به این فکر می‌افتند که چه باید کنند لذا باید این گروه با بازارهای مالی آشنا شوند.

وی ضمن بیان اینکه نظام آموزشی باید به خلاقیت و نوآوری در تدریس تحصیل و پرورش بپردازد، افزود: اگر به این سمت که نظام ارزیابی ما به این مباحث معطوف شود پیش رویم قطعاً می‌تواند بسیار در آینده تأثیرگذار باشد چراکه این دانش آموزان یادمی گیرند با راه‌حل‌های خلاقانه مشکلات خود یا کشور را حل کنند.

وجود ساختمان‌های اموزشی تخریبی در استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه تأمین فضاهای آموزشی در استان و تخریبی بودن شماری از آن موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، ورد خیران و توجه دولت اقدامات خوبی به انجام رسید که امیدواریم به رفع هر چه سریع‌تر ساختمان‌های تخریبی نیز توجه شود.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: حاکمیت باید با گشاده‌دستی به‌نظام آموزش‌وپرورش توجه کند و معلمان را در نظام برنامه‌ریزی مورد اکرام و تکریم قرار دهد.

وی بابیان اینکه می‌توان از فروش املاک مازاد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی استفاده کرد، افزود: امیدواریم در ادامه این روند بحث مصوبه قانونی یعنی فروش املاک مازاد برای تأمین فضاهای آموزشی به‌شرط هزینه در همان استان در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5231621

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش سمنان استانداری سمنان علیرضا آشناگر انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی بوشهر آمار کرونا گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک انتخابات شورای شهر و روستا نظام آموزش آموزش وپرورش نظام آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد