Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت‌الله رحیمی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات فارس با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات مر قانون را به صورت صد درصد اجرا کنیم، اظهار کرد: هیچ مسئولی اجازه ندارد له یا علیه کسی اظهار نظر کرده یا از امکانات دولتی و عمومی و جایگاه حقوقی خود به نفع هیچیک از کاندیداهای شورای شهر یا ریاست جمهوری استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ما بر مبنای وظایف قانونی، تکالیف مسئولیتی و اعتقادات دینی خود اقداماتی را در راستای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام می‌دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه انتخابات مظهر اراده ملی است و موجب افزایش امنیت پایدار و حفظ منافع ملی و گردش نخبگان می‌شود، خاطرنشان کرد: توجه به انتخابات به این معناست که به تکیه گاه اصلی نظام، یعنی مردم توجه شده است.

رحیمی با تاکید بر این اعتقاد محوری که مردم خود باید بر سرنوشتشان اثرگذار باشند بزرگترین دستاورد ۱۰۰ ساله اخیر ملت ایران دانست و افزود: پایه اصلی جمهوریت و اسلامیت نیز بر مبنای مردم و انتخابات گذاشته شده است و بر اساس این باور همه باید تلاش کنند مشارکت افزایش یابد.

او ادامه داد: ما باید این یقین را در مردم ایجاد کنیم که این انتخابات یک انتخابات سالم، قانونمند، ایمن، آرام و همراه با حفظ سلامتی مردم است؛ چرا که اگر این اعتماد سازی انجام نشود طرف مقابل که معاند نظام است و می‌کوشد ایمنی و سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد بنابراین باید با ایجاد این اطمینان استراتژی‌ها و راهبردهای معاندان را خنثی کنیم و انتخابات آن گونه که در شأن جمهوری اسلامی و مردم، خواست رهبری و تلاش دولت است برگزار شود.

استاندار فارس تاکید کرد: همه کمیته‌ها بر مبنای شرح وظایف خود مسئولیت دارند و این مسئولیت‌ها هم قائل به شخص و هم سلسله مراتبی است و نباید تنها به یک ابلاغ بسنده کنیم بلکه این ابلاغ‌ها باید تا زمان حصول نتیجه دنبال شود.

رحیمی از همه دست اندرکاران اعم از فرمانداران و اعضا ستاد انتخابات استان خواست تا در هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کنند و تاکید کرد: نباید در هیچیک از سطوح اختلافی وجود داشته باشد و کمبودها نیز بر مبنای همکاری و همدلی رفع شود.

او اضافه کرد: ما علاوه بر اینکه نمایندگی سیاسی دولت را بر عهده داریم حافظ آرا مردم و امین آنها هستیم و باید این اعتماد را ایجاد کنیم که نه یک رأی بیشتر و نه یک رأی کمتر، در صندوق نخواهد رفت و آنچه مردم تصمیم می‌گیرند و می‌نویسند محقق می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به بیماری کرونا و اولویت داشتن سلامت مردم بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات و برنامه‌های تبلیغاتی تاکید و اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تأمین موارد مورد نیاز ستاد انتخابات هستند.

رحیمی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان به فرمانداران ابلاغ کند که راه‌اندازی شعب باید سر ساعت مقرر انجام شود و برای قصور از قانون هیچ عذری پذیرفته نیست.

کد خبر 5231627

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس انتخابات 1400 شیراز عنایت الله رحیمی انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی بوشهر آمار کرونا گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک انتخابات شورای شهر و روستا ستاد انتخابات بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج

فرماندار کرج از پیش بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

‌‌یحیی رمضانی فرماندار کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج ‌اظهار داشت: برای کاهش مشکلاتی که در سال‌های گذشته در حوزه انتخابیه کرج وجود داشت، فرمانداری این شهرستان اقدام به تشکیل 14 ستاد مشابه انتخابات کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در دوره‌های قبلی انتخابات، تمامی تجهیزات و امکانات رأی‌گیری از طریق یک مرکز در شهر کرج، انجام می‌شد، نیازمند خلاقیتی در این زمینه بودیم تا مشکلاتی که در این بخش بود را برطرف کنیم.

‌رمضانی گفت: همچنین گستردگی شهرستان کرج در این بخش هم مان‌بر و هم هزینه‌بر شده بود و لذا می‌بایست خلاقیتی را در برگزاری انتخابات ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل با هماهنگی و نظارت کامل هیئت‌های نظارت و بازرسی در شهرستان اقدام به ایجاد 14 ساختار و 14 ستاد انتخابات مشابه کردیم  که هرکدام بتوانند پاسخگوی نیازهای برگزار کنندگان انتخابات در 14 منطقه شهرستان کرج باشند.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این اقدامات و همچنین حمایت‌های استاندار البرز، ستاد انتخابات البرز و سایر عوامل از جمله هیئت‌های نظارت‌، بازرسی و اجرایی سبب شد تا حوزه انتخابیه کرج بالاترین مشارکت را در بین استان‌های کشور داشته باشد.

وی افزود: استان البرز در این دوره بیش از 8.30 درصد مشارکت داشته است.

نتایج انتخابات 1402 مجلس در استان البرز 30 درصد از واجدید شرایط در استان البرز در انتخابات شرکت کردند

 ‌رمضانی فرماندار کرج، در ادامه به آمادگی کامل حوزه انتخابیه شهرستان کرج برای برگزاری دور دوم انتخابات اشاره کرد‌ و اظهار داشت: از عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرج می‌خواهم که در دور دوم نیز منت را تمام کرده و تلاش کنند که در دور دوم نیز با مشارکت حداکثری انتخابات برگزار شده و در تاریخ این شهرستان ثبت شود.

وی افزود: تحقق این کار این است که تیم اجرایی با انگیزه با‌صلابت به موقع آموزش‌دیده پر انرژِی در قالب همان انتخابات 14 محله محوری که در دور گذشته فعالیت می‌کردند، کار را انجام دهند.

‌فرماندار شهرستان کرج‌ با اشاره به ماده 13 قانون انتخابات اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی طبق ماده 13 قانونا و شرعا بایستی حمایت‌های مالی و مادی از ستاد انتخابات را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است