Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: میزگرد هیأت رئیسه چهارمین کنگره هم‌فکری بسیج دانش‌آموزی با رویکرد رأی اولی‌ها در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست علیرضا یار احمدی دبیر کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی، هادی ناطق‌فر رئیس کنگره علوی بسیج دانش‌آموزی، محمد حسن منصوری منشی برادران کنگره علوی، امیرعباس حافظیان فرد نایب رئیس کنگره علوی، یگانه نادری رئیس کنگره فاطمی بسیج دانش‌آموزی، فاطمه ملک‌زاده نایب رئیس کنگره فاطمی، مریم عالمی بازرس کنگره، خانم سرلک و آقای محمدی هم از اعضای ادوار گذشته کنگره حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یار احمدی: مجموعه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی در دو سطح خواهران و برادران به ترتیب «فاطمی» و «علوی» نام دارد که عالی‌ترین رده تصمیم‌ساز در مجموعه بسیج دانش‌آموزی است؛ کنگره متشکل از 160 خواهر و 160 برادر است که 5 خواهر و 5 برادر از هر استان حضور دارند که از سطح مدرسه، شهرستان و استان، بعد از انتخابات و رأی‌گیری و انتخاب اصلح وارد کنگره ملی می‌شوند.

از این تعداد 4 نفر عضو هیأت رئیسه می‌شوند که شامل رئیس، نایب رئیس، بازرس و منشی هستند و شأن آنها نمایندگی دانش‌آموزان بسیجی کل کشور است؛ در مجموعه بسیج دانش‌آموزی قریب به 5 میلیون‌ دانش‌آموز هستند.

در بحث فضای مشارکت حداکثری و رأی اولی‌ها و نقش نوجوان در فضای تبلیغی انتخابات و مطالبه آنها از نامزدهای ریاست جمهوری، این میزگرد برگزار می‌شود. 

**نامزدهای رئیس‌جمهوری قطعاً باید یک برنامه منسجم برای یک تحول اساسی در نظام آموزشی داشته باشند

ناطق‌فر: وظیفه یک نماینده هم پاسخ دادن و هم پاسخ خواستن است و که در موضوع انتخابات یک سری مطالبات را درحوزه تعلیم و تربیت و سیستم آموزشی کشوربه نمایندگی از دانش‌آموزان، از کسانی که نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری شدند، داریم. 

از طرف دیگر، یک وظیفه مهم نمایندگان کنگره بسیج دانش‌آموزی این است که باید تلاش کنیم تا آگاه‌سازی برای دانش‌آموزان چه آنهایی که می‌توانند رأی دهند و چه آنهایی که نمی‌توانند رأی دهند، انجام دهیم. یعنی تلاش می‌کنیم تا انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری را داشته باشیم. 

یک مسأله مهم که از نامزدهای ریاست‌جمهوری مطالبه می‌کنیم، این است که فردی که می‌خواهد 4 سال سکان یک کشور را به دست بگیرد قطعاً باید یک برنامه منسجم و خیلی خوب برای یک تحول اساسی در نظام آموزشی داشته باشد.

به عنوان مثال یکی از مشکلات، کنکور است چرا که 12 سال تحصیلی در کنکور خلاصه می‌شود و آینده دانش‌آموز نیز در گروی آن است که یک ضعف بزرگ در نظام آموزشی است و باید اصلاح شود.

* مردم با شرکت در انتخابات، مزه مردم‌سالاری دینی را می‌چشند

نادری‌: عالی‌ترین مظهر حضور مردم در سیاست کشور، انتخابات است و انتخابات ریاست‌جمهوری از این نظر مهم هست که زمینه چرخش نخبگان سیاسی و اقتصادی را فراهم می‌کند و مردم با شرکت در انتخابات، مزه مردم‌سالاری دینی را می‌چشند.

انتخابات ریاست‌جمهوری از جهات ملی، حقوقی، دینی و سیاسی برای ما مورد اهمیت است؛ به عنوان مثال از جهت ملی این است که شرکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده هویت، اراده و عزم جمعی است یا از جهت حقوقی این است که حق طبیعی و مسلم هر فرد ایرانی است که در انتخابات کشور، نقش و سهم داشته باشد.

 منصوری: بنده درباره اقداماتی که کنگره برای انتخابات انجام می‌دهد، صحبت می‌کنم؛ یک کمیته موقت انتخابات را تشکیل دادیم که در بحث حضور حداکثری و رأی اولی‌ها کار می‌کند. 

به عنوان مثال سلسله نشست‌هایی در پارک‌ها با حضور کارشناسان انتخابات برگزار می‌شود و به شبهات دانش‌آموزان درباره انتخابات پاسخ می‌دهند که این طرح در استان مازندران کلید خورد و به تمام استان‌ها در حال گسترش هستیم.

*رأی اولی برای انتخاب اصلح باید بررسی کرده و آگاهانه تصمیم بگیرد

ناطق‌فر: نوجوانان ما آینده‌سازان کشور هستند و برای اینکه کشور موفقی داشته باشیم باید اگر در سن رأی دادن هستند، تصمیم‌گیری کنند و اگر نتوانستند رأی دهند، در مشارکت حداکثری و به انتخاب فرد اصلح به خانواده کمک کنند.

ملک‌زاده: رأی اولی‌ها از نامشان مشخص است که برای اولین بار است رأی می‌دهند. تا قبل از آن والدین برای آنها تصمیم‌گیری می‌کنند ولی وقتی به سن رأی دادن می‌رسند، خودشان قدرت تصمیم‌گیری دارند.

رأی اولی برای انتخاب اصلح باید بررسی کرده و آگاهانه تصمیم بگیرد تا بتواند تصمیم خوبی بگیرد.

* کاندیداهای ریاست‌جمهوری برنامه خود را در حوزه سیستم آموزشی کشور بیان کنند

عالمی: نظام تعلیم و تربیت زیرمجموعه دولت است و در این سال‌ها عملکرد این نظام قوی نبوده است و نواقص زیادی را در آن می‌بینیم. از گزینش دبیران و شیوه‌ تدریس تا محتواها و فضاهای آموزشی، چالش‌ها و مشکلاتی را می‌بینیم.

نادری: تمام افکار و ابعاد تربیتی ما در مدرسه شکل می‌گیرد؛ مدارس کشور ما تک بعدی شده است و نظام تعلیم و تربیت ما به نظام پزشکی و مهندسی سوق پیدا می‌کند و فقط روی بعد علمی و آموزشی تأکید دارند و به جنبه‌ فرهنگی و تربیتی به ویژه در مدارس خاص کمتر توجه می‌شود.

باید تمام ابعاد تربیتی در دانش‌آموزان به طور متوازن رشد کند و محیط مدرسه از تک بعدی بودن دور شود. 

ناطق‌فر: 3 عنصر اصلی در تعلیم و تربیت شامل خانواده، نظام آموزشی و جامعه هست. مجری نظام آموزشی، قوه مجریه است پس انتخابات ریاست‌جمهوری برای نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است. 

حافظیان فرد: یکی از ارکان مهم انقلاب، تعلیم و تربیت است؛ انتظاری که از کاندیداهای ریاست‌جمهوری داریم این است که برنامه خود را در حوزه سیستم آموزشی کشور بیان کنند و یکی از معیارهای ما رأی اولی‌ها برای انتخاب فرد اصلح، برنامه او در حوزه تعلیم و تربیت است.

ما دانش‌آموزان به دنبال مطالبه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم و کاندیداها برنامه‌های خود را برای اجرای این سند بدهند چرا که در این یک دهه، اقدامات انجام شده مفید نبوده است.

سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب صرفا با بخشنامه زدن و تشکیل ستادهای جزئی اجرا نمی‌شوند بلکه یک برنامه خیلی منسجم برای اجرای آنها نیاز است. 

* نامزدهای ریاست‌جمهوری پای صحبت‌های دانش‌آموزان بنشینند

نادری: از تمام هموطنان عزیزم دعوت می‌کنم که در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند تا نظام انقلاب اسلامی مصون بماند و همچنین از نامزدهای ریاست‌جمهوری دعوت می‌کنم تا در جلسه‌ای گوش شنوای دانش‌آموزان باشند و از نقطه نظرات دانش‌آموزان استفاده کنند.

ناطق‌فر: از تمام واجدین انتخابات برای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دعوت می‌کنم و همچنین با توجه به اینکه این انتخابات، اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است، از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تقاضا دارم برای اولین بار یک زمانی را برای مطالبات و خواسته‌های دانش‌آموزان و نوجوانان اختصاص دهند و برای نشستن پای صحبت‌های دانش‌آموزان وقت بگذارند تا بتوانیم مطالبات دانش‌آموزی را به گوش نامزدها برسانیم.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان تعلیم و تربیت انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری بسیج دانش آموزی مشارکت حداکثری تعلیم و تربیت برای انتخاب نظام آموزشی دانش آموزان انتخاب اصلح رأی اولی ها رئیس کنگره ناطق فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌