Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های استان بحث ایمنی در مرز باشماق است، اظهار داشت: ۲ تانکر در یک ماه اخیر در باشماق دچار حریق شدند و وقوع این حادثه نگرانی مسوولان و مردم را افزایش داد. 

وی با بیان اینکه برنامه ها و بازدید هایی در این مدت از مرز انجام شده است، افزود: استقرار ماشین آلات آتش نشانی و دستگاه اطفای حریق در باشماق جزو وظایف اداره کل راهداری استان است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: هر گونه حادثه ای در مرز باشماق اتفاق بیافتد کوتاهی و تقصیر دستگاه های مستقر در آنجا است و باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جعفری بر روان‌سازی تردد خودروهای سوخت در باشماق تاکید کرد و گفت: ۲ لاین تردد خودروها در این مرز بسته شده بود و باید از امروز سریع بازگشایی شود و هیچ فرد و دستگاهی حق ممانعت از این کار را ندارد. 

وی با اشاره به اینکه اولویت ما، روانسازی و عدم توقف خودروها در مرز باشماق است، یادآور شد: دیب زنی مخازن سوخت خودروها باید در خارج از مرز انجام شود در داخل محوطه مرز از امروز انجام این کار ممنوع است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه این موارد در شورای تامین استان مطرح و مصوب شده است، اظهار داشت: هیچ خودرویی نباید بیش از ۲۴ ساعت در تیرپارک باشماق متوقف شود چرا که ضریب خطر توقف خودروهای سوخت در مرز بسیاربالا است و باید به سرعت خارج شوند. 

فرماندار شهرستان مریوان نیز با اشاره به اینکه گمرک باید اولویت بندی خود را در این فصل تغییر دهد، گفت: در این فصل صادرات میوه و تره بار از باشماق کاهش می یابد و می طلبد گمرک در این ایام اولویت را به خروج خودروهای سوخت اختصاص دهد. 

آرتیکاس اقبال اضافه کرد: دیروز ۴۰۰ دستگاه خودرو در تیرپارک باشماق متوقف بود و باید سرعت بیشتری به خروج این خودروها داده شود. 

وی یادآور شد: تغییر ساعت رسمی کشورمان در اول سال جاری موجب می شود بین ساعت کاری ما و اقلیم کردستان عراق در مرز باشماق ۲.۵ ساعت اختلاف ایجاد شود و این معضلی برای فعالیت در مرز شده است. 

فرماندار شهرستان مریوان گفت: علاوه بر گمرک که باید سرعت بیشتری به خروج خودروها دهد راهداری هم از طریق برنامه ریزی و سیستم حمل و نقل باید از دپوی خودروها در مرز باشماق جلوگیری  کند. 

پایانه مرزی باشماق در سال ۱۳۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده است و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها مرز باشماق مریوان کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق مریوان کردستان مرز باشماق مریوان کردستان مرز باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند