Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:05:14 GMT

استخدام ۲۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۴۵۹۳

استخدام ۲۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن حاجی‌میرزایی ظهر امروز در جمع فرهنگیان استان سمنان اظهار کرد: نیروی انسانی در آموزش و پرورش قصه‌ای پر غصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است؛ از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: در خصوص نیروی انسانی نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم و دسترسی به معلمان باقابلیت، از حقوق دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: داشتن امنیت شغلی از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع دغدغه مند بوده‌ایم و تعهدات قانونی خود در جذب معلمان را انجام داده‌ایم.

حاجی‌میرزایی گفت: سال گذشته به علت ضعف مقررات و شرایط قانونی وضعیت کمی دچار آشفتگی شد؛ ۱۰۰ هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کردند و توقع استخدام دارند که در میان آن‌ها افرادی با ۶۰ سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان تناسبی با مأموریت آموزش و پرورش ندارد، نیز هستند.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، عنوان کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه مساعی خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی باید به‌گونه‌ای شایسته به سامان برسد برای همین و دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان مصوبه‌ای را در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم تا استخدام معلمان از بین بهترین داوطلب‌ها احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن آزمون در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

طرح رتبه‌بندی؛ مطالبه جامعه فرهنگیان

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، گفت: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مؤلفه‌های سند تحول است.

وی ادامه داد: هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و مجالی ایجاد می‌کند تا معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وزیر آموزش و پرورش رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار شوند و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود.

کاهش فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان و افزایش فوق‌العاده ویژه از دیگر موضوعاتی بود که حاجی‌میرزایی به آن اشاره کرد و گفت: سازمان امور اداری دستوری صادر کرده که به‌محض تصویب، این طرح هم اجرا خواهد شد.

همچنین هفت نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش‌دبستانی و آموزگاران دوره‌های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره‌های ابتدایی و متوسطه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش استخدام نیروی انسانی دانش آموزان آموزش و پرورش حاجی میرزایی نیروی انسانی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد